EggMan88 Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) 50 mann i en hel bataljon? sry skrev feil, selvfølgelig Eskadron. Fikset nå. Endret 14. oktober 2010 av EggMan88 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Er det noen som vet om det er flere fra Trøndelag som skal inn eller ? Trøndere har visstnok gjennomgående vist seg å være de best innstilte soldatene/rekruttene, og havner derfor stort sett i Garden, som nettopp er forsvarets utstillingsvindu. J Det første kan det godt hende at stemmer, det er i alle fall uforholdsmessig mange toppidrettsutøvere fra Midt-Norge sett i forhold til hvor andelen av den totale befolkningen som er derifra, i følge en feature-artikkel i aftenposten (tror jeg det var) i vår når Northug-hypen gikk for fullt, det kan også hende at de er svært gode soldater. Men de beste soldatemnene havner definitivt ikke i Garden, det er bare bull. 1 Lenke til kommentar
0need2know Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Er det noen fra Kr.Sand som skal inn? Lenke til kommentar
Makkafo Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 hva er egentlig forskjellen på kpb og kpc? Lenke til kommentar
fejten Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 (endret) hva er egentlig forskjellen på kpb og kpc? KpC har mer fri og mest behagelig i vognene sine. Bortsett fra det så er de vel stort sett ganske like;) Endret 30. oktober 2010 av fejten Lenke til kommentar
Burritosen Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Trener dere (dere som skal opp i Januar) mye eller? Og hva trener dere på? Jeg trener sabla mye bein og kondis + egenvekt, men nå i det siste er formen ræv. Har snart eksamen så blir vanskelig å få trent så begynner å bli litt stressa, mest pga kondisen. Håper ikke dette ødelegger veldig for meg. Hvor nøye er de egentlig på hvor bra man scorer på de fysiske testene? Tar 80 pushups og 16 pullups, men vanskelig å holde det ved like. Man vil jo uansett komme i bedre form når man er i 2.BN. Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 (endret) asd Endret 16. september 2012 av Kim Salabim Lenke til kommentar
Sierra149 Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Tar du 80 pushups, tar du de feil i så fall. Helt riktig, alle vet jo at det er fysisk umulig å ta 80 militært korrekte pushups. Lenke til kommentar
Sapere_aude Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Kanskje det er 80 pushups type kvinneversjonen? Lenke til kommentar
SuuntoCore Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 (endret) . Endret 16. november 2013 av daim911 Lenke til kommentar
Major Pettersen Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Har sett folk klare 80 MILITÆRE push ups.. Er ikke umulig ! Lenke til kommentar
SuuntoCore Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 (endret) . Endret 16. november 2013 av daim911 Lenke til kommentar
Major Pettersen Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Som aj91 var han ikke i noe tjeneste men trente sivilt. Drit i hva målet er .2 bn eller ei, man bør forberede seg så godt som mulig. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 At minstekravene ikke er så voldsomme i 2bn betyr ikke at det ikke er mange der som er i svært god form. Tro meg, folk klarer 80 militære push, og de finnes ikke bare i spesialavdelingene. 2 Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Hadde flere over 80 i Esk 4 Pbn. To på over 120, å dette var korrekte pushups på fysiske tester. Lenke til kommentar
Burritosen Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Har trent styrketrening i snart 5 år, og alltid vært flink på pushups. En som var sersjant i 2BN trener på samme treningssenter som meg (han som anbefalte 2BN til meg) og han sier jeg utfører det bra nok. Det at jeg er god på pushups hjelper ikke nødvendigvis på kondisen, den jeg er bekymret for som sagt. Sorry hvis det virker som jeg prøver å skryte på meg noe, var kanskje ikke noe vits å nevne hvordan jeg ligger an styrkemessig. Lurer bare på hvordan dere trener for å forbedre kondisen? Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 4x4-intervaller funker knall. Spesielt i bakkeløp. Lenke til kommentar
Major Pettersen Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 (endret) Spis sundt, drikk 4 liter vann for dagen og ikke tenk på alkohol. Ikke røyk og ikke snus, så følger du MJKs treningsdagbok. Bratt progresjon, men gir deg god kondis. Endret 18. november 2010 av DAPETT Lenke til kommentar
Ridderost91 Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 halla ! Noe av det jeg bekymrer meg minst for er pushups og alle de grimme fysiske testene vi skal gjennom. Er man greit fit og har et sunt kosthold, og kan gå i fjellet med tung sekk og takler ull på kroppen så overlever man vel. Gjelder vel å være seig og ha godt humør! Er mer bekymret for om 2.bataljon vil ha en som nettopp har blitt fratatt førerkortet sitt for bil. 80 km/t i 50 sonen. bad bad... har ellers fritt " rulleblad". Håper jeg ikke blir stempla som kriminell og ikke blir hindret i å få en god og utfordrene tjeneste, haha... men vet jo ikke! noen som har noen tanker/ erfaringer om dette ? Lenke til kommentar
Major Pettersen Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Har lest litt om dette. Mener at fartovertredelser regnes som en forseelse og ikke en forbrytelse. En forseelse er ikke så relevant fordi dette er av mindre viktige lovbrudd. Men jeg er usikker på hvor grenser går for når det ikke lenger er en forseelse men en forbrytelse. Les på politiets hjemmesider og finn ut av dette. Er forsvaret i tvil velger de nok den som ikke har begått en forbrytelse, men finn ut av dette så du ikke evt blir skuffet når de endelige inkallingene kommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå