Gå til innhold

2. Bataljon - Januar 2011

Riot™

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som vet om det er flere fra Trøndelag som skal inn eller ?

Trøndere har visstnok gjennomgående vist seg å være de best innstilte soldatene/rekruttene, og havner derfor stort sett i Garden, som nettopp er forsvarets utstillingsvindu. J

Det første kan det godt hende at stemmer, det er i alle fall uforholdsmessig mange toppidrettsutøvere fra Midt-Norge sett i forhold til hvor andelen av den totale befolkningen som er derifra, i følge en feature-artikkel i aftenposten (tror jeg det var) i vår når Northug-hypen gikk for fullt, det kan også hende at de er svært gode soldater. Men de beste soldatemnene havner definitivt ikke i Garden, det er bare bull.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Trener dere (dere som skal opp i Januar) mye eller? Og hva trener dere på? Jeg trener sabla mye bein og kondis + egenvekt, men nå i det siste er formen ræv. Har snart eksamen så blir vanskelig å få trent så begynner å bli litt stressa, mest pga kondisen.

Håper ikke dette ødelegger veldig for meg. Hvor nøye er de egentlig på hvor bra man scorer på de fysiske testene? Tar 80 pushups og 16 pullups, men vanskelig å holde det ved like. Man vil jo uansett komme i bedre form når man er i 2.BN.

Lenke til kommentar

Har trent styrketrening i snart 5 år, og alltid vært flink på pushups. En som var sersjant i 2BN trener på samme treningssenter som meg (han som anbefalte 2BN til meg) og han sier jeg utfører det bra nok. Det at jeg er god på pushups hjelper ikke nødvendigvis på kondisen, den jeg er bekymret for som sagt.

Sorry hvis det virker som jeg prøver å skryte på meg noe, var kanskje ikke noe vits å nevne hvordan jeg ligger an styrkemessig. Lurer bare på hvordan dere trener for å forbedre kondisen?

Lenke til kommentar

halla !

Noe av det jeg bekymrer meg minst for er pushups og alle de grimme fysiske testene vi skal gjennom. Er man greit fit og har et sunt kosthold, og kan gå i fjellet med tung sekk og takler ull på kroppen så overlever man vel. Gjelder vel å være seig og ha godt humør!

Er mer bekymret for om 2.bataljon vil ha en som nettopp har blitt fratatt førerkortet sitt for bil. 80 km/t i 50 sonen. bad bad... har ellers fritt " rulleblad".

Håper jeg ikke blir stempla som kriminell og ikke blir hindret i å få en god og utfordrene tjeneste, haha... men vet jo ikke!

noen som har noen tanker/ erfaringer om dette ?

Lenke til kommentar

Har lest litt om dette. Mener at fartovertredelser regnes som en forseelse og ikke en forbrytelse. En forseelse er ikke så relevant fordi dette er av mindre viktige lovbrudd. Men jeg er usikker på hvor grenser går for når det ikke lenger er en forseelse men en forbrytelse. Les på politiets hjemmesider og finn ut av dette. Er forsvaret i tvil velger de nok den som ikke har begått en forbrytelse, men finn ut av dette så du ikke evt blir skuffet når de endelige inkallingene kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...