KingArms Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Vet hvem som ble kjørt, kjenner ikke fyren som kjørte, men snakket med han noen ganger over samband for å prøve å fikse videre transport av vår egen. Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Da var innkallelsen her! Jeg er meget spent! Blir vel hat i rekrutten, men men. Noen som kan fortelle hva man kan bli uten førerkort B i KavEsk? Tror det bare er jeg i tråden her. Endret 10. oktober 2010 av Riot™ Lenke til kommentar
Sapere_aude Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) Neh, lest gjennom tråden her nå fordi jeg og vurderer KavEsk (dog i PBN og til sommerinnrykket) så du er ikke alene i tråden, selv om den var litt død mot slutten her. Ble litt skremt av rapportene om få hjemreiser her, har og en dame som jeg svært gjerne vil beholde. Leste i en annen tråd at det var noen få av de i KavEsk som ikke hadde førerkort klasse B faktisk, men var kun 3-4. Endret 11. oktober 2010 av Sapere_aude Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Du har uansett rett på alle hjemreisene. Gutta i kavesk har mest sannsynlig underskrevet på at de får mindre perm, mot å få lengre langpermer. Det gjorde vi i støkp i hvert fall. Lenke til kommentar
KingArms Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Det du kan bli i KavEsk uten klasse B er 12.7 skytter på Multi Light i Hjuloppklaring, eller MG3 baksikrer hvis dere får de. Du kan selvsagt få mange andre stillinger, men er mindre sjanse for det, da nesten hver eneste person er VF (Vognfører) på et eller annet kjøretøy. Lenke til kommentar
Eidem474 Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Yey, har da fått innkallelsen. har fortsatt ikke funnet ut om hva som frister mest av kavesk og kpC, men man får vell nokk info om de når man kommer inn.. åsså lurer jeg på om noen av dere vet om det er mange som ikke kommer inn pga syn? har dårlig syn på venstre øye, og er litt bekymret for at for at jeg ikke kommer inn pga det.. Lenke til kommentar
Sapere_aude Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Om man har dårlig syn er det en risiko for at man ikke komer inn, men det kommer ann på hvor gale det er. En med -5 på begge øyne her på forumet kom ikke inn pga. det. Testet hvor mye +/- du har på det øyet? Lenke til kommentar
NN1000 Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Jeg skal inn! Jei, gleder meg. Tror jeg. Satser på Kav-esk, da jeg har forstått at det her er flest rent fysiske utfordringer å hente. Har dog gått og haltet lett med Runner's knee siden april, så har ikke løpt på altfor lenge! Begynner heldigvis å gå over nå, etter å ha oppsøkt fysio, så håper i hvert fall på å få ordentlig oppkjøring de 2 siste månedene. Har vært i god løpeform før, så satser på at "muskelminnet", eller "kondisjonsminnet(?)", slår til. Men så var det kjæresten da... 3-5 hjemreiser på ett år er lite Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Du får da 7 hjemreiser, pluss en ekstra betalt hjemreise som du får velge selv. Må få godkjent permsøknad for det, selvfølgelig. Lenke til kommentar
Eidem474 Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Om man har dårlig syn er det en risiko for at man ikke komer inn, men det kommer ann på hvor gale det er. En med -5 på begge øyne her på forumet kom ikke inn pga. det. Testet hvor mye +/- du har på det øyet? Trur jeg hadde -3 på venstre og -0,6 på høyre. ca Så ser jo heilt greit med høyre øye. hørt at mange "jukser" på synstesten med å se med det gode øyet først. slik at de husker bokstavene når man skal teste det dårligste øye .. Lenke til kommentar
Sapere_aude Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Så i en annen tråd at en med -2,5 kom gjennom, så mest sannsynelig har du ikek et problem. Eneste jeg har sett her på forum som fikk avlsag er en med -5. Å jukse på den måten er jo og en mulighet, men det får være opp til hver enkelts ærlighet å avgjøre. Lenke til kommentar
Eidem474 Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 (endret) Er det noen som vet om det er flere fra Trøndelag som skal inn eller ? Endret 13. oktober 2010 av Eidem474 Lenke til kommentar
NN1000 Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Er det noen som vet om det er flere fra Trøndelag som skal inn eller ? Jeg er fra Trondheim, og sist jeg sjekket så ligger vel det i Trøndelag. Tror ikke det er særlig mange fra disse områder, dog. Jeg kjenner ingen. Trøndere har visstnok gjennomgående vist seg å være de best innstilte soldatene/rekruttene, og havner derfor stort sett i Garden, som nettopp er forsvarets utstillingsvindu. Jeg søkte meg dog aktivt til 2. Bataljon. Skal jeg i militæret, så skal jeg i militæret. Da er det ikke best party-plass tillagt helgene som er hovedmotivasjonen. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Og dette har du hørt hvor Duvebassen? Trøndere møter du overalt i forsvaret, faktisk er de blandt de 3 store "folkegruppene" der: Trøndere, hedmarkinger og nordlendinger. 1 Lenke til kommentar
Sierra149 Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Et unntak til siste innlegg, TMBN. I all hovedsak folk fra Oslo/Akershus, og nedover langs vestsiden av Oslofjorden. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Har ikke akkurat studert tallene her, men jeg bor på Rena og har inntrykk av at trøndere er meget godt representert. Lenke til kommentar
Eidem474 Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Jeg er fra Trondheim, og sist jeg sjekket så ligger vel det i Trøndelag. Tror ikke det er særlig mange fra disse områder, dog. Jeg kjenner ingen. Trøndere har visstnok gjennomgående vist seg å være de best innstilte soldatene/rekruttene, og havner derfor stort sett i Garden, som nettopp er forsvarets utstillingsvindu. Jeg søkte meg dog aktivt til 2. Bataljon. Skal jeg i militæret, så skal jeg i militæret. Da er det ikke best party-plass tillagt helgene som er hovedmotivasjonen. jeg ble egentli innkalt til garden, men etter litt om og men så fikk jeg meg over på 2,bataljon.. <Skal jeg i militæret, så skal jeg i militæret.> helt enig Er det noen som vet om det er flere fra Trøndelag som skal inn eller ? Jeg er fra Trondheim, og sist jeg sjekket så ligger vel det i Trøndelag. Tror ikke det er særlig mange fra disse områder, dog. Jeg kjenner ingen. Trøndere har visstnok gjennomgående vist seg å være de best innstilte soldatene/rekruttene, og havner derfor stort sett i Garden, som nettopp er forsvarets utstillingsvindu. Jeg søkte meg dog aktivt til 2. Bataljon. Skal jeg i militæret, så skal jeg i militæret. Da er det ikke best party-plass tillagt helgene som er hovedmotivasjonen. jeg ble egentli innkalt til garden, men etter litt om og men så fikk jeg meg over på 2,bataljon.. <Skal jeg i militæret, så skal jeg i militæret.> helt enig Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Når jeg var inne i 2008 var vi snaue 50 i eskadronen, ut av disse var ca 15 trøndere (15 av 50= 30%) så hos oss var iværtfall trønderne godt rep. Endret 14. oktober 2010 av EggMan88 Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 50 mann i en hel bataljon? Lenke til kommentar
Makkafo Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 hei! Hva er forskjellen mellom Kpb og kpc? er kalt inn og gleder meg! blir bra å gjøre noe nytt! =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå