Gå til innhold

2. Bataljon - Januar 2011

Riot™

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hvordan søker man seg inn i 2. Bataljonen (Skjold)?

Virker veldig interessant. Var på sesjon i dag, fikk 6 på den teoretiske testen, og alt annet var greit. Men offiseren ville ha meg inn i Militærpolitiet.. Dette virker ikke så veldig interessant, da jeg ikke finner rettslære, rapport- og etterforskningstjenest og slikt så særlig interessant.

Vil heller ut i skogen, trene, være med på såkalte oppdrag og håndtering av kampsituasjoner. Da dette virker mye mere spennende og interessant. Så hva gjør jeg når offiseren satte meg på søk forsvarets militærpoliti?

Så printet han ut min innkallelse til førstegangstjeneste, hvor det står:

"Du er innkalt til førstegangstjeneste

Forsvarets målsetting er å kalle inn de mest motiverte og best skikkede kvinner og menn til førstegangstjeneste. Du orienteres med dette om at du på grunnlag av resultatene du har oppnådd på sesjon, innkalles til førstegangstjeneste. Du er fordelt til tjeneste med bakgrunn i Forsvarets behov for din kompetanse og/eller ditt ønske om førstegangstjeneste.

Du er fordelt til førstegangstjeneste:

Fremmøte - Juli 2011

Forsvarsgren - Hæren

Avdeling - Forsvarets militærpoliti

Endelig innkalling med fastsatt tidspunk for fremmøte, vil du motta senest 2 måneder før du skal møte til tjeneste."

Er jeg nødt til å inn i MP nå? :O

Lenke til kommentar

Var på sesjon i dag! Fikk også 6 på testene og blir tydeligvis sendt til enten 2 bataljon eller grensevakt. Var også for sen til fristen for fallskjermjeger men skal søke senere. Lurer faktisk på når jeg kan gjøre det men har opprettet en egen tråd, så skal ikke spørre her (men håper dere kan sjekke den hvis dere vet). Jeg sa jeg ville på det tøffeste de hadde og han virket rimelig forståelsesfull. Jeg gleder meg virkelig.. Vil kjøre meg selv i grøfta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...