Pleya Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Hei Jeg skal inn i Ingeinørbataljonen på skjold 17 jan. 2011. Men jeg mistet just førerkortet fordi jeg var for dreven bakrattet på glatta Noen som vet om jeg kommer til å bli sent til 2.bat istedet da? Å ha førerkortet anses vell som en vesentlig ting å ha i ingeinørbat.? Du får bare en annen stilling enn vognfører på kjøretøy som krever førerkort klasse B. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 What pleya said. Massevis av stillinger som ikke krefer førerkort. Lenke til kommentar
AlphaSix4 Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 (endret) lol, altfor treig Endret 28. desember 2010 av geoeri Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Det jeg fikk høre fra en Fenrik i Art.Bn var at de skulle få SISU, men at de ikke har fått det enda, så foreløpig benytter de MB. Det er det jeg er blitt fortalt, så nå ber jeg om respons fra noen som har førtehåndskunnskap om dette, for å av-/bekrefte det. Det er delvis rett det du sier der. 2Bn venter på sisu ja, men de er like mye oppsatt på MB240 som alle andre bataljoner er. Per i dag er det kun KpC som har 3 stk sisu, og San-troppen i Støttekompaniet som har 2 stk(hjelpeplass-Sisu og Evac-Sisu). Det er snakk om at KpB skal over på hjulgående kjøretøy også, med tanke på at M113 vognene både er grusomme å kjøre og ikke minst sitte på i. Dem kommer seg dog VELDIG mye bedre frem i terreng enn hva en Sisu klarer. Kommandoplasstroppen i Støttekompaniet er oppsatt på NM198 som KO-vogner(var selv vognfører på sjefsvognen her) Her skal det også etterhvert over på Sisu, men med tanke på at dette er vogner som ikke blir kjørt like mye som KpB sine M113 vogner, blir nok ikke dette i førsteomgang vil jeg tro. Har nylig avtjent et år i 2bn\støttekompaniet, og har ikke annet å si enn at det er bare å glede seg. Dere kommer til å hate MYE, men samtidig er det nettop alt hatet dere ser tilbake på. Dersom dere har noen spørsmål, er det bare å spørre i vei enten her eller på PM Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2011 (endret) Da har jeg bestilt billett! Fra BGO til OSL via Widerøe til ussle 492kr. Klokken 7 er jeg der. Noen andre som er der (gardermoen) så tidlig som vil møtes? Endret 5. januar 2011 av Riot™ Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Det jeg fikk høre fra en Fenrik i Art.Bn var at de skulle få SISU, men at de ikke har fått det enda, så foreløpig benytter de MB. Det er det jeg er blitt fortalt, så nå ber jeg om respons fra noen som har førtehåndskunnskap om dette, for å av-/bekrefte det. Det er delvis rett det du sier der. 2Bn venter på sisu ja, men de er like mye oppsatt på MB240 som alle andre bataljoner er. Per i dag er det kun KpC som har 3 stk sisu, og San-troppen i Støttekompaniet som har 2 stk(hjelpeplass-Sisu og Evac-Sisu). Det er snakk om at KpB skal over på hjulgående kjøretøy også, med tanke på at M113 vognene både er grusomme å kjøre og ikke minst sitte på i. Dem kommer seg dog VELDIG mye bedre frem i terreng enn hva en Sisu klarer. Kommandoplasstroppen i Støttekompaniet er oppsatt på NM198 som KO-vogner(var selv vognfører på sjefsvognen her) Her skal det også etterhvert over på Sisu, men med tanke på at dette er vogner som ikke blir kjørt like mye som KpB sine M113 vogner, blir nok ikke dette i førsteomgang vil jeg tro. Har nylig avtjent et år i 2bn\støttekompaniet, og har ikke annet å si enn at det er bare å glede seg. Dere kommer til å hate MYE, men samtidig er det nettop alt hatet dere ser tilbake på. Dersom dere har noen spørsmål, er det bare å spørre i vei enten her eller på PM Trodde det bare var tropp 1 i KP B som hadde de 3 stk SISU-ene, og at ikke hele kompaniet hadde kun 3 stk? Skal jo kjøpes inn nye hjulkjøretøyer, så mulig de venter med å innføre kjøretøyer på hjul i samtlige avdelinger. 1 Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Neida. KpB er oppsatt på M113-vogner. Lettpansret beltekjøretøy med 12,7 som VK står med. KpC er oppsatt med tre stk Sisu som og har 12,7 :-) Bare å glede seg folkens. Er et år jeg kommer til å se tilbake på i veldig lang tid. Lenke til kommentar
KingArms Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Mener å huske at de har mer enn 3 SISU, trodde det var hvertfall 6 som sto i kolonne da vi kjørte forbi i Multi Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) .., Endret 31. oktober 2011 av Kim Salabim Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Jaaah. Da er dagen her da, reiser til oslo om en drøy times tid. Gleder meg ikke for å si det sånn. Lenke til kommentar
Burritosen Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Kom inn i KpC, storfornøyd Og 2BN skal i år være med på CR 2011! Snakket med obersten i KpC og han fortalte at vi skal være med i år Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Oberst i kpc? Kapteinen mener du vel, du kommer hvertfall ikke stort høyere i gradssystemet innad i kompaniet. Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Obersten er vel i så fall sjef for hele bataljonen??? Eller er det en særdeles dårlig og uheldig oberst? Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) asd Endret 16. september 2012 av Kim Salabim Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Eneste obersten på Skjold er vel plasskommandanten? Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) asd Endret 16. september 2012 av Kim Salabim Lenke til kommentar
Burritosen Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Mente kaptein, sorry! Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Kapteinen i KpC er forøvrig jævlig konge Lenke til kommentar
tivers1 Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Kan noen sende pm om nåværende befal i kpc og kpb? Hadde vært artig å se om noen gamle ørner fortsatt er der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå