Gå til innhold

Hvilket online-spill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AO(Anarchy Online): Har sikker blitt bedre. Vennene mine har sagt opp medlemskapet sitt nå nylig pga. SWG

EnB(Earth and Beyond): Er bra men det er bare 3 raser og litt få muligheter, man ender opp med å gjøre en masse jobber for å komme videre. Jeg sa opp for 2 dager siden pga. SWG

SWG(Star Wars Galaxies): Kommer til å rule, rykter sier det vil bli en

blanding mellom AO og EnB/Freelancer, bare bedre :p

Starter med 8 raser og troligt 2 til med Space Expansion + masse valg/muligheter.

Det er også 5 måter å prøve PvP combat :D

http://starwarsgalaxies.station.sony.com/

-Ateran

Lenke til kommentar

SWG er best...!!

Du burde starte å spille det hvis du liker Star-Wars filmene

offtopic:

Når jeg skal registrere meg i SWG fanclub (beta-testing) står det at jeg

er under 13 Jeg er født den 10.03.89 :shrug:

Noen som kan hjelpe meg? Eller må jeg vente til SWG kommer i butikken?

Lenke til kommentar

Denne posten har jeg endret, og skrevet alt på nytt. Det gjorde jeg fordi ting var dårlig formulert, samt nesten ikke begrunnet, og skrev derfor hele posten på nytt for å gå litt mer inn i detalj.

Etter hva jeg har sett, så har bare en person nevnt EverQuest, og etter hva jeg kan tenke meg, så har du nevnt de største spillene, sagt dine meninger om det, og har derfor mulighet til å bedømme selv. Det høres ut som om du vil ha meninger om AO, samt tips til andre spill. Den lille erfaringen jeg har med AO er dårlig. Jeg er sikker på at det er et spill jeg kunne moret meg med, men faktisk: det jeg prioriterer høyest i et MMORPG, samfunnet/miljøet/community-et, var helt elendig i AO, den tiden jeg spilte det. (Det kan jeg ikke si var lenge, men det var rett og slett dårlig nok til at jeg avinstallerte det etter at jeg hadde nådd level 5.) Det jeg sier er ikke tull, selv om jeg er sikker på at det finnes masse flotte, behjelpelige folk der inne, så... ja, du forstår poenget. Det var vel antagelig for ca. tre måneder siden, og en måned etter at jeg ikke gadd mer AO, så prøvde jeg EverQuest. Opplevelsen var en helt annen. Jeg begynte i en by, Rivervale (alle halvingers hjemby). Grafikken er og var ikke særlig bra, men absolutt akseptabel, selv om alt er veldig firkantet. Det var på tide å lære seg å sloss, så jeg entret en ganske åpen mark, like firkantet, men til forskjell fra AO, så møtte jeg raskt folk - hyggelige folk. En av dem, som egentlig var en god del leveler høyere enn meg, viste meg mye av områdene rundt, og hjalp meg en god del den kvelden med å lære dette spillet, noe som ikke går med en gang. Selv om byen jeg startet i, Rivervale, var en av de minst befolkede byene, så var det ikke veldig stort problem å komme i kontakt med folk.

Jeg har nå nådd level 12 (ja, Erling holdt på å ta livet av meg, men jeg prioriterer faktisk sosialt samvær framfor slakting og erfaringpoeng), men startet nettopp opp på en ny server, kalt Firiona Vie. Jeg var som sagt overrasket over hvor mange hyggelige folk det fantes på den første serveren jeg spilte på, skjønt det var en del fjortiser. Følelsen der var enda bedre. Det er tross alt en "rollespiller-server". Ja, nesten alle rollespiller, for det er tross alt et rollespill. La meg ta et eksempel fra den første serveren jeg spilte på:

En høy-level kommer bort til meg, og sier: "hi! i can PL you! it's awesome! you will kill like crazy and get xp like crazy". Jeg avslo, noe på grunn av at det minte meg om en ganske så ekstrem fjortis, samtidig som jeg ikke liker det man kaller "power-leveling". (Denne karen var noe av det sjeldne slaget - folk er vanligvis normale.)

Første gangen jeg startet opp på rollespiller-serveren, møtte jeg en alvisk kvinne mens jeg hvilte, en noe høyere level, da. Hun bukker, og setter seg ned foran meg, og sier: "Greetings, Nibbin! When you reach level three, I can take you out to the lands far beyond for faster development." Jeg går med på det, ettersom at denne kvinnen mer var her for å hjelpe meg, om jeg trengte det, noe jeg hadde rett i. Som sagt, jeg godtok, og hun bukker igjen, og sier, "Fare well, Nibbin!", ettersom at jeg bare var level en. Vi møttes senere, og opplevelsen var en helt annen, som sagt, "utmerket", rett og slett.

Huff, dette ble en lang post, for lang, med masse unødvendige detaljer. Har rett og slett ikke fått spilt med en nordmann enda (utenom ti minutter med Erling da han spilte det), selv om EverQuest er det mest spilte MMORPG-et nå til dags, om jeg ikke tar helt feil. Eller var det Lineage?

Ta en titt:

http://www.eqloft.com/

http://www.everquest-europe.com/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...