ti84 Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Hei, Har hatt problemer med karakterer i det siste, og ved en grov utregning tenker jeg snitter ligger på 4.25 til sommeren. Drømmen var å komme inn på NHH, men den ble tidlig knust. Derfor ønsker jeg å komme inn på BI, men jeg lurer på om hva snittet er for å komme inn der? Varier det fra studie til studie? Ønsket hadde vært å studere finans. Takk Lenke til kommentar
HouseWolf Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Hei, Har hatt problemer med karakterer i det siste, og ved en grov utregning tenker jeg snitter ligger på 4.25 til sommeren. Drømmen var å komme inn på NHH, men den ble tidlig knust. Derfor ønsker jeg å komme inn på BI, men jeg lurer på om hva snittet er for å komme inn der? Varier det fra studie til studie? Ønsket hadde vært å studere finans. Takk Er ingen grense på Bi. Så lenge det er studieplasser, og du har penger. Eneste som det er krav til er vel Siv-Øk. Var hvertfall slik når jeg søkte meg inn(Oslo). Og jeg betalte bare en jævli masse penger. Lenke til kommentar
operg Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Så lenge det er studieplasser Det er jo ærlig talt det som er kravet ved offentlige universiteter/høgskoler også. Lenke til kommentar
ti84 Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 Såpass? Trodde det var en eller annen poengsum jeg måtte forholde meg til. Pengene er ikke noe problem. Lenke til kommentar
HouseWolf Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Så du mener det er førstemann til mølla på offentlige skoler? Men mulig jeg formulerte meg feil, eller uklart. De aller fleste av linjene er det ingen krav til karakter. Så lenge det er plass til deg når du søker kommer du som oftest inn med mindre du er svartelistet eller blakk. (med unntak av siv-øk) Det var ihvertfall sånn for 2 år siden når jeg søkte meg inn.. Kan også legge til at jeg søkte sånn 3-4 uker før studiestart. Men det kan jo også sies at hvis du har søpple karakterer så vil du som regel ha problemer med å ta en master. Men dette kan jo også fikses med litt innsats. Du er jo en kunde for de, og betaler like godt om du stryker. Det eneste de taper på at du er rævva er at de får dårlig omtale hvis mange stryker. Lenke til kommentar
ti84 Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 Søppelkarakterer har jeg ikke. Lå på 5 i snitt når jeg søkte til VGS, så jobbing kan jeg. Jeg har bare hatt en kombinasjon av dårlig fagvalg og elendige lærere ( ) Selvfølgelig er det rom for forbedring, men føler jeg vil yte bedre når jeg får jobbe med noe jeg har interesse i. Takk for svar Lenke til kommentar
kesse Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 For å komme inn på finans bachelor i fjor var det ca 4 i snitt. Litt under på øk.adm.. Lenke til kommentar
aregar Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Hvorfor betale i hue og ræva for BI når det finnes andre alternativer? Sivøk er sivøk. Lenke til kommentar
Muzungu Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) For å komme inn på finans bachelor i fjor var det ca 4 i snitt. Litt under på øk.adm.. Nei. Hei. Handelshøyskolen BI har følgende krav for opptak til våre studier høsten 2009 pr i dag 20. mai 2009: BI Stavanger, Drammen og Kristiansand: generell studiekompetanse (gsk) BI Trondheim: gsk og 32 konkurransepoeng BI Bergen: gsk og 32 konkurransepoeng på alle studier minus Bachelor i økonomi og administrasjon, Bachelor i internasjonal markedsføring og Bachelor i markedsføring der poengkravet er 37 BI i Oslo: gsk og 32 konkurransepoeng for alle treårige studier minus Bachelor i økonomi og ledelse (Siviløkonomstudiet) der kravet er 44 (primærvitnemål), 47 (sekundærvitnemål) og krav om matematikk. Kravet om opptak til Årsenhet i markedsøkonomi/bedriftsøkonomi er 30 konkurransepoeng. (Det kan forekomme endringer i poengkravene) Hilsen Tone Mikkelsen Opptakskoordinator Handelshøyskolen BI i Oslo Endret 15. april 2010 av Muzungu Lenke til kommentar
kesse Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Hvorfor betale i hue og ræva for BI når det finnes andre alternativer? Sivøk er sivøk. Ikke så mange gode alternativer i Oslo. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Hvorfor betale i hue og ræva for BI når det finnes andre alternativer? Sivøk er sivøk. Tja. De eneste businesskolene i Norge som har akkreditering fra EQUIS er NHH og BI. EQUIS er verdensanerkjent, og det kan være et bonus å ha en grad fra en akkreditert skole. Da jeg ikke hadde erfaring med høyere utdanning og hva større firmaer tenker, tenkte jeg det samme som deg. Men i etterkant lærte jeg at 1 universitet og 1 høyskole jeg gikk på hadde elendig kvalitet i undervisere, administrasjon og faglig oppsett. Jeg lærte også at større firmaer som Ernst & Young ikke syns hvilken som helst sivøk fra hvilken som helst skole er greit. Da teller plutselig hvilken skole man har gått på. Har en slektning som jobbet for Ernst & Young i utlandet som bekreftet dette også. Men selvfølgelig, det spørs hvor langt man vil i karrieren. Man kan sikkert greie seg med en sivøk grad fra en lokal norsk skole om man ikke sikter så høyt. Men sånn anerkjennelsesmessig er det NHH og BI som ligger best an i feltet business studier i Norge pga. akkrediteringene. Endret 15. april 2010 av morningstar665 Lenke til kommentar
aregar Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Hmm.. Ja du sier noe. Jeg har skrevet epost til kontorsjefen på handelshøyskolen her og forhørt meg i forhold til dette. Når det er sagt så er det slik at alle de 4 store kommer på regelmessige besøk til skolen her og velger seg kandidater for ansettelse. Vil tro at om man blir ansatt et sted i Norge så vil det ha mye mindre å si hvor man har utdannelse fra om man ønsker overføring. Lenke til kommentar
aregar Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Og svaret fra kontoret er at de er pr i dag medlem av EFMD som er organisasjonen som akkrediterer dette. Så søknadsprosessen for godkjenning er i gang, forhåpentligvis blir det da Norges 3 handelshøyskole med denne akkrediteringen. Bra for meg Lenke til kommentar
Dianah Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Hei, Har hatt problemer med karakterer i det siste, og ved en grov utregning tenker jeg snitter ligger på 4.25 til sommeren. Drømmen var å komme inn på NHH, men den ble tidlig knust. Derfor ønsker jeg å komme inn på BI, men jeg lurer på om hva snittet er for å komme inn der? Varier det fra studie til studie? Ønsket hadde vært å studere finans. Takk Hei, Jeg vet ikke hva karaktersnittet på finans ligger på, men jeg har en kamerat som begynte der for 2 år siden. Han hadde vel rundt 4 i snitt fra videregående. Tror siviløkonomstudiet er det eneste med "ordentlige" karakterkrav, altså krever et snitt som man jobbe litt for å oppnå. Jeg har ingen håndfaste kilder på dette, men en opptaksansvarlig nevnte at det pleier å ligge på over 5. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå