Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

2 lydkort, ønsker å dirigere lyden til et spesifikt kort

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et lite spesielt problem som jeg håper det er mulig å løse. Jeg har prøvd å Google dette men det virker ikke som det er noe som er blitt prøvd på før (og dokumentert) så vidt jeg kan se.

Jeg har 2 lydkort i min maskin. Ett fra ASUS som kom med hovedkortet (PCI-E sak) og et Creative X-fi Gamer kort. Gamer kortet blir brukt som standard kort da dette har best lyd ved musikkavspilling på anlegget. Min maskin blir brukt til avspilling av BBC nettradio (Flashbasert player) og Mediamonkey som mediaspiller. Jeg bruker onboard kortet sammen med hodetelefoner med Foobar2000 som avspiller for å høre på annen musikk når feks. kona vil høre på radio.

Det jeg ønsker er å videreføre dette konseptet. Jeg ønsker tredjepartsprogramvare eller en annen måte å velge hvilket lydkort som skal brukes til et program dersom programmet ikke har muligheten til å velge dette i settings/config. Eller Windows baserte programmer (som feks Flash Player) til å bruke lydkort som jeg selv velger. Når man velger "standard" lydkort i Windows brukes dette kortet til alle programmer hvor man ikke kan velge kort. Jeg ønsker dette slik at jeg kan game uten å forstyrre kona og hun kan fremdeles velge hva hun vil høre på. Det er som regel alltid en eller annen form for lyd på hos oss.

Er det håp for meg? Noen som har prøvd noe lignende i det hele tatt før? Håper på en positiv tilbakemelding. Har Windows 7 x64 Home Premium btw.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Programmer som allerede er startet vil fortsette å bruke den default audio devicen som var valgt når programmet startet, selv om du bytter for å tvinge et annet program over på en annen audio device.

På denne siden er det en programmsnutt som muligens kan hjelpe deg å enkelt skifte. Skal fungere i Vista, så jeg regner med den er ok i 7ern også:

http://www.raymond.cc/blog/archives/2008/08/26/easily-change-or-switch-the-default-audio-sound-output-in-windows-vista-and-xp/

OBS: har bare googlet, ikke testet selv, så brukes på eget ansvar :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...