Gå til innhold

Bachelor i nautikk

THQ

Anbefalte innlegg

Hei, er ferdig på vgs. til sommeren, og har tenkt å søke dette (bachelor i nautikk) i Ålesund, Haugesund og Vestfold. Har ikke hatt realfagsmatte eller fysikk på skolen, ser ikke at det er noen krav heller, men er usikker. Er det mulig å utføre dette studiet uten disse fagene, eller er det slik at man lærer dette mens man går på høgskolen?

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står her at:

Studenter med Matematikk R1 eller 2mx fra videregående skole eller tilsvarende kan søke om å bytte faget TR100310 Matematikk med valgfag. Studiestart blir da som ordinær studiestart for HiÅ.

Dette tolker jeg som at studenter som ikke har hatt R1 eller 2MX vil lære det nødvendige i det nevnte mattefaget.

Lenke til kommentar

Studerer selv nautikk på HiÅ :) Har selv R2 mattematikk fra vgs (nyereformen, tilsvarer 3mx), men vi fikk ikke mulighet til å velge bort matten ifjor. Slik sett har den vært plankekjøring, men kan fortelle at det er veldig godt opplagt for folk uten matte fra før til å henge seg på. Starter rolig på det helt grunnleggende, og går i et tempo som alle henger med i.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Hei!

Jeg ser nettopp at man ikke trenger R-matte eller fysikk 1 for å komme seg inn på HiÅ Nautikk. På UIT trenger man både R2-matte og fysikk.

Hadde dere anbefalt HiÅ eller UIT for nautikkstudiet? Etterpå vil jeg jobbe på et skip; og det som teller mest er om man får fortere og lettere jobb etter endte studier ved UIT eller HiÅ? Tenker heller ikke på å jobbe i Norge, det blir nok Italia.

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...