Jon-d Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Har Navi i bilen, men den har ikke fotoboksvarsler, så jeg trenger en billig GPS til det. Noen som har erfaring med Mio Moov 200? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Prøv en TomTom. På Nystul sitt TomTom-forum finner du gratis fotoboksvarsling. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Hvis du kun er ute etter noe som kan varsle deg om fotobokser og ikke en helt ny GPS, så anbefaler jeg på det varmeste denne, fra Soko. Jeg har brukt den i et halvt år og den fungerer utmerket, så lenge du sørger for at den er oppdatert. Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 Prøv en TomTom. På Nystul sitt TomTom-forum finner du gratis fotoboksvarsling. Hei, Det innebygget fotoboksvarsler i Mio'en, og den ser ut til å være på tilbud hos Elkjøp til 499,- Hvis du kun er ute etter noe som kan varsle deg om fotobokser og ikke en helt ny GPS, så anbefaler jeg på det varmeste denne, fra Soko. Jeg har brukt den i et halvt år og den fungerer utmerket, så lenge du sørger for at den er oppdatert. Igjen, Mio'en koster jo bare 500 kroner, og den har jo litt flere funksjoner enn bare fotoboksvarsler. Er litt mer for penga liksom Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 De flest GPS'er har fotoboksvarsling innebygd. Det som koster penger, er abonnementet for oppdateringer til flere hundre kroner året du må kjøpe etterpå. Den billige GPS'en blir da fort dyr. Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 De flest GPS'er har fotoboksvarsling innebygd. Det som koster penger, er abonnementet for oppdateringer til flere hundre kroner året du må kjøpe etterpå. Den billige GPS'en blir da fort dyr. Men kan jeg ikke bare legge inn den nyeste oppdateringen fra tomtom forumet? Eller er det ikke samme format på PIO filen? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Du mener POI? Nei, de ulike produsentene har sine egne formater. Lenke til kommentar
nestenfjell Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Du mener POI? Nei, de ulike produsentene har sine egne formater. Det er ingen problem å konvertere mellom formata med for eksempel Poi Edit eller andre program. TomTom poi filene er i formatet ov2. Mio brukar formatet csv , ei komma sepparert fil med elementa i fyljande rekkjefylje: Lon,Lat,Navn. Identisk csv fil kan også Navigon,Naveman og Garmin bruka.Garmin kan i tillegg bruka poi filer i formatet .gpx og .csv filer med 4 element Lon/Lat/Navn/Kommentarfelt. Den einaste konverteringa som kan mista informasjon er om du konverterer frå Garmin.gpx til .csv eller .ov2. Gpx fila kan innehalda veldig mykje meir informasjon,adresser ,telefon ,epost,bilder,Guide :stemme filer med fortellingar etc, all denne inf. vil forsvinna ved konvertering til csv eller ov2. Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 Prøv en TomTom. På Nystul sitt TomTom-forum finner du gratis fotoboksvarsling. Leste litt på forumet der, og da så jeg en skrive at lista ikke var oppdatert på 8 mnd. Kan fort bli dyrt med gratis og da Lenke til kommentar
bloga Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 MioMoov 200 er en knall gps til en billig penge. enkel og grei i betjening. alt: Nuvi 255t Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Er det ikke like greit å bare holde seg til fartsgrensene? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Prøv en TomTom. På Nystul sitt TomTom-forum finner du gratis fotoboksvarsling. Leste litt på forumet der, og da så jeg en skrive at lista ikke var oppdatert på 8 mnd. Kan fort bli dyrt med gratis og da Tull, sist oppdatert 9. april 2010... Lenke til kommentar
nestenfjell Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Fotoboks filene på TomTom forumet er svært bra oppdatert.Som oftast oppdatert med 2-4 vekers mellomrom. Blir oftare om sommaren enn vinteren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå