petterg Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Har et finurlig problem her. Har to store dynamiske disker i en server meg hyper-v. Den ene disken brukes av hostmaskina til lagring, den andre brukes som fysisk datadisk på den virtuelle. Begge diskene har MANGE partisjoner. Nok til at diskmanager henger seg. Så, en dag slutta disken å virke på den virtuelle maskina. I diskmanager var status "invalid". (Siden disken var offline som følge av feilen klarte diskmanager å kjøre.) Tabben jeg da gjorde var å ta ut av den virtuelle maskina og sette den online på den fysiske. Paragon Partition Manager fungerer og kan ta disken online på den fysiske. Det jeg derimot ikke tenkte på er at paragon ikke har noen funksjon for å ta disker offline. Så spørsmålet blir: Hvordan kan man ta en disk offline når diskmanager ikke klarer å kjøre? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 diskpart fra kommandolinje funka. Riktignok hang alt mulig seg etter dette, men med en reboot forble i det minste disken offline etter boot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå