Malmern Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 (endret) Finnes mye drit, men det gjør da i alle sjangre. Liker selv en del sanger i de fleste sjangre, alt fra progressivt til hiphop/rap til klassisk. Gorillaz - Feel good inc. er en knalllåt. Noen av mine favoritter: http://www.youtube.com/watch?v=NH35pdf4DSo http://www.youtube.com/watch?v=0lhf9U5Wf3Q http://www.youtube.com/watch?v=VygkoJ4-hhw http://www.youtube.com/watch?v=7AlEvy0fJto http://www.youtube.com/watch?v=dRpzxKsSEZg Endret 28. april 2010 av malmern Lenke til kommentar
pululf Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Mye av grunnen er holdningen til rapperne, og hva de synger om. Er idiotisk å høre på... Og er bare utrolig irriterende. Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Jeg er nesten overbevist om at grunnen til at folk flest misliker rap er fordi kun det aller værste er det som faktisk blir spilt på radio. Forutsigbare melodier, tekster som kun handler om babes og weed, vokal proppa med autotune og beats som er snekret sammen på 5 minutter - type "Replay". Lenke til kommentar
pululf Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Jeg er nesten overbevist om at grunnen til at folk flest misliker rap er fordi kun det aller værste er det som faktisk blir spilt på radio. Forutsigbare melodier, tekster som kun handler om babes og weed, vokal proppa med autotune og beats som er snekret sammen på 5 minutter - type "Replay". Jeg kan godt høre på rap hvis det har en god melodi, og ikke er anstrengende. Hører mye på Gorillaz f. eks. og da tenker jeg ikke en gang på at det er rap. Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Og de fleste misliker vel ikke Gorillaz heller. Helt enig i at det finnes mye god rap, men den hører du svært sjelden på radio Lenke til kommentar
Error Lars Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Teksten fra et "mainstream heavy metall band" (Iron Maiden) For the greater good of god Are you a man of peace Or a man of holy war Too many sides to you Don't know which anymore So many full of life But also filled with pain Don't know just how many Will live to breathe again A life that's made to breathe Destruction or defense A mind that's vain corruption Bad or good intent A wolf in sheep's clothing Or saintly or sinner Or some that would believe A holy war winner They fire off many shots And many parting blows Their actions beyond a reasoning Only God would know And as he lies in heaven Or it could be in hell I feel he's somewhere here Or looking from below But I don't know, I don't know Please tell me now what life is Please tell me now what love is Well tell me now what war is Again tell me what life is More pain and misery in the history of mankind Sometimes it seems more like The blind leading the blind It brings upon us more famine, death and war You know religion has a lot to answer for Please tell me now what life is Please tell me now what love is Well tell me now what war is Again tell me what life is And as they search to find the bodies in the sand They find it's ashes that are Scattered across the land And as the spirits seem to whistle on the wind A shot is fired somewhere another war begins And all because of it you'd think That we would learn But still the body count the city fires burn Somewhere there's someone dying In a foreign land Meanwhile the world is crying stupidity of man Tell me why, tell me why Please tell me now what life is Please tell me now what love is Well tell me now what war is Again tell me what life is Please tell me now what life is Please tell me now what love is Well tell me now what war is Again tell me what life is For the greater good of God Please tell me now what life is Please tell me now what love is Well tell me now what war is Again tell me what life is Please tell me now what life is Please tell me now what love is Well tell me now what war is Again tell me what life is For the greater good of God (x8) He gave his life for us He fell upon the cross To die for all of those Who never mourn his loss It wasn't meant for us To feel the pain again Tell me why, tell me why Tekst fra Mainstream rap ( 50 cent) Candy Shop Yeah... Uh huh So seductive [Chorus: 50 Cent & Olivia] [50 Cent] I'll take you to the candy shop I'll let you lick the lollypop Go 'head girl, don't you stop Keep going 'til you hit the spot (woah) [Olivia] I'll take you to the candy shop Boy one taste of what I got I'll have you spending all you got Keep going 'til you hit the spot (woah) [Verse 1: 50 Cent] You can have it your way, how do you want it You gon' back that thing up or should i push up on it Temperature rising, okay lets go to the next level Dance floor jam packed, hot as a teakettle I'll break it down for you now, baby it's simple If you be a nympho, I'll be a nympho In the hotel or in the back of the rental On the beach or in the park, it's whatever you into Got the magic stick, I'm the love doctor Have your friends teasin you 'bout how sprung I gotcha Wanna show me how you work it baby, no problem Get on top then get to bouncing round like a low rider I'm a seasons vet when it come to this shit After you work up a sweat you can play with the stick I'm tryin to explain baby the best way I can I melt in your mouth girl, not in your hands (ha ha) [Chorus] [bridge: 50 Cent & Olivia] Girl what we do (what we do) And where we do (and where we do) The things we do (things we do) Are just between me and you (oh yeah) [Verse 2: 50 Cent] Give it to me baby, nice and slow Climb on top, ride like you in the rodeo You ain't never heard a sound like this before Cause I ain't never put it down like this Soon as I come through the door she get to pullin on my zipper It's like it's a race who can get undressed quicker Isn't it ironic how erotic it is to watch em in thongs Had me thinking 'bout that ass after I'm gone I touch the right spot at the right time Lights on or lights off, she like it from behind So seductive, you should see the way she wind Her hips in slow-mo on the floor when we grind As Long as she ain't stoppin, homie I aint stoppin Drippin wet with sweat man its on and popping All my champagne campaign, bottle after bottle its on And we gon' sip til every bubble in every bottle is gone Trenger jeg å si mer? Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 ikke dersom poenget ditt er at begge deler er billige, overfladiske og teite. Lenke til kommentar
Uncle Albert Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Teksten fra et "mainstream heavy metall band" (Iron Maiden) For the greater good of god Are you a man of peace Or a man of holy war Too many sides to you Don't know which anymore So many full of life But also filled with pain Don't know just how many Will live to breathe again A life that's made to breathe Destruction or defense A mind that's vain corruption Bad or good intent A wolf in sheep's clothing Or saintly or sinner Or some that would believe A holy war winner They fire off many shots And many parting blows Their actions beyond a reasoning Only God would know And as he lies in heaven Or it could be in hell I feel he's somewhere here Or looking from below But I don't know, I don't know Please tell me now what life is Please tell me now what love is Well tell me now what war is Again tell me what life is More pain and misery in the history of mankind Sometimes it seems more like The blind leading the blind It brings upon us more famine, death and war You know religion has a lot to answer for Please tell me now what life is Please tell me now what love is Well tell me now what war is Again tell me what life is And as they search to find the bodies in the sand They find it's ashes that are Scattered across the land And as the spirits seem to whistle on the wind A shot is fired somewhere another war begins And all because of it you'd think That we would learn But still the body count the city fires burn Somewhere there's someone dying In a foreign land Meanwhile the world is crying stupidity of man Tell me why, tell me why Please tell me now what life is Please tell me now what love is Well tell me now what war is Again tell me what life is Please tell me now what life is Please tell me now what love is Well tell me now what war is Again tell me what life is For the greater good of God Please tell me now what life is Please tell me now what love is Well tell me now what war is Again tell me what life is Please tell me now what life is Please tell me now what love is Well tell me now what war is Again tell me what life is For the greater good of God (x8) He gave his life for us He fell upon the cross To die for all of those Who never mourn his loss It wasn't meant for us To feel the pain again Tell me why, tell me why Tekst fra Mainstream rap ( 50 cent) Candy Shop Yeah... Uh huh So seductive [Chorus: 50 Cent & Olivia] [50 Cent] I'll take you to the candy shop I'll let you lick the lollypop Go 'head girl, don't you stop Keep going 'til you hit the spot (woah) [Olivia] I'll take you to the candy shop Boy one taste of what I got I'll have you spending all you got Keep going 'til you hit the spot (woah) [Verse 1: 50 Cent] You can have it your way, how do you want it You gon' back that thing up or should i push up on it Temperature rising, okay lets go to the next level Dance floor jam packed, hot as a teakettle I'll break it down for you now, baby it's simple If you be a nympho, I'll be a nympho In the hotel or in the back of the rental On the beach or in the park, it's whatever you into Got the magic stick, I'm the love doctor Have your friends teasin you 'bout how sprung I gotcha Wanna show me how you work it baby, no problem Get on top then get to bouncing round like a low rider I'm a seasons vet when it come to this shit After you work up a sweat you can play with the stick I'm tryin to explain baby the best way I can I melt in your mouth girl, not in your hands (ha ha) [Chorus] [bridge: 50 Cent & Olivia] Girl what we do (what we do) And where we do (and where we do) The things we do (things we do) Are just between me and you (oh yeah) [Verse 2: 50 Cent] Give it to me baby, nice and slow Climb on top, ride like you in the rodeo You ain't never heard a sound like this before Cause I ain't never put it down like this Soon as I come through the door she get to pullin on my zipper It's like it's a race who can get undressed quicker Isn't it ironic how erotic it is to watch em in thongs Had me thinking 'bout that ass after I'm gone I touch the right spot at the right time Lights on or lights off, she like it from behind So seductive, you should see the way she wind Her hips in slow-mo on the floor when we grind As Long as she ain't stoppin, homie I aint stoppin Drippin wet with sweat man its on and popping All my champagne campaign, bottle after bottle its on And we gon' sip til every bubble in every bottle is gone Trenger jeg å si mer? Iron Maiden: Enkel, banal tekst full av metal-klisjeer? 50-Cent: Enkel, banal tekst full av rap-klisjeer? Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Jeg er egentli både og! Hvorfor jeg ikke liker rap(for det meste det nye!) - Mangler instrumenter(nå til dags hvertfall!) - No soul - Synger om å ha masse cash, horer og biler - De tjener en mill i året ved å trykke på play og rime (noen bruker også AutoTune! ÆSJ). - Dårlig budskap - Kler seg som noen idioter (store baggypants, bandana,trøye etc..). - Før de begynner å "synge" så kommer de alltid med: "YEAH! Ah! mm! YEAH! COME ON! aaaaaah! nigga! YEAH!" Men hva slags rap liker jeg? - Gatas Parlament, Run DMC, 2Pac og NWA Hvorfor: - Har gode budskap. De er opptatt av politikk og samfunn! (hvertfall Gatas P, 2Pac og NWA). - Er ikke "yo my homie gangsta fo'sho"-folk (kanskje NWA?. - Run DMC bruker noe instrumenter på enkelte sanger.¨ Jeg vil nok sette Rage Against The Machine som rap-rock! Det er nokså fett med band og en rapvokalist! Også er det bra budskap i tekstene! THUMBS UP! heh Jeg respekter folk som liker rap, men jeg liker å disse de som er hardcore gangstere, for det ser så på tryne ut når de går med buksa under rævva! Jeg var sånn selv en gang, helt til jeg skjønte hvor tåpelig det så ut, og hvor bra metal og punk var! Lenke til kommentar
Superfisk1 Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Jeg liker rap:D det er fint og det krever talent! prøv å rap selv dere som sier det Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Jeg er egentli både og! Hvorfor jeg ikke liker rap(for det meste det nye!) - Mangler instrumenter(nå til dags hvertfall!) - No soul - Synger om å ha masse cash, horer og biler - De tjener en mill i året ved å trykke på play og rime (noen bruker også AutoTune! ÆSJ). - Dårlig budskap - Kler seg som noen idioter (store baggypants, bandana,trøye etc..). - Før de begynner å "synge" så kommer de alltid med: "YEAH! Ah! mm! YEAH! COME ON! aaaaaah! nigga! YEAH!" Jeg er knall enig i dette. Hørte mye på rap før, men nå har jeg gitt opp, for det nye mølet er u-utholdelig... Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Jeg liker rap:D det er fint og det krever talent! prøv å rap selv dere som sier det Det krever ikke mye talent.. Jeg rappa mye før! Du burde kanskje prøve selv! Kanskje du merker at det ikke er så vanskelig Lenke til kommentar
Enok5000 Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Jeg liker rap:D det er fint og det krever talent! prøv å rap selv dere som sier det Det krever ikke mye talent.. Jeg rappa mye før! Du burde kanskje prøve selv! Kanskje du merker at det ikke er så vanskelig Wow. Jeg vil VELDIG gjerne høre deg ræppe, for så å fortelle deg hvor talentløs du er og hva du gjør feil. Vær så snill? Lenke til kommentar
Superfisk1 Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Ja kanskje jeg burde det det krever jo talent, spesielt hvis man skriver rap selv. Må jo være bra klang i det og man må kunne rappe og ikke bare snakke fort eller hva jeg skal si. Hør på denne sangen og si meg om du klarer å rappe like bra som de. http://www.youtube.com/watch?v=9udNcAJbiNg Endret 10. mai 2010 av superfisk1 Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Jeg liker rap:D det er fint og det krever talent! prøv å rap selv dere som sier det Det krever ikke mye talent.. Jeg rappa mye før! Du burde kanskje prøve selv! Kanskje du merker at det ikke er så vanskelig Wow. Jeg vil VELDIG gjerne høre deg ræppe, for så å fortelle deg hvor talentløs du er og hva du gjør feil. Vær så snill? haha! Med glede! Må bare for fiksa mic og mekka beat! Verre erre ikke! Lenke til kommentar
Superfisk1 Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Lol...tror det ikke før jeg hører det Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Jeg er nesten overbevist om at grunnen til at folk flest misliker rap er fordi kun det aller værste er det som faktisk blir spilt på radio. Forutsigbare melodier, tekster som kun handler om babes og weed, vokal proppa med autotune og beats som er snekret sammen på 5 minutter - type "Replay". Her er jeg faktisk helt enig. Det er mye underground skatter som rap-motstandere(?) ikke får hørt, mye grunnet medias vinkling av rap. Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Ja kanskje jeg burde det det krever jo talent, spesielt hvis man skriver rap selv. Må jo være bra klang i det og man må kunne rappe og ikke bare snakke fort eller hva jeg skal si. Hør på denne sangen og si meg om du klarer å rappe like bra som de. http://www.youtube.com/watch?v=9udNcAJbiNg Også hører vi live da.. Den eneste som klarer det bra da er Eminem..! http://www.youtube.com/watch?v=-zba9f-9QRo&feature=related Lenke til kommentar
Superfisk1 Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Jeg er nesten overbevist om at grunnen til at folk flest misliker rap er fordi kun det aller værste er det som faktisk blir spilt på radio. Forutsigbare melodier, tekster som kun handler om babes og weed, vokal proppa med autotune og beats som er snekret sammen på 5 minutter - type "Replay". Her er jeg faktisk helt enig. Det er mye underground skatter som rap-motstandere(?) ikke får hørt, mye grunnet medias vinkling av rap. Ja, det er sant. Men jeg synes at de sangene som spilles på radioen også er bra da....de er jo det da. Lenke til kommentar
Enok5000 Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Superfisken, heng rundt i hiphoptråden her på forumet for å oppdage bra hiphop som ikke spilles på radio. Ja kanskje jeg burde det det krever jo talent, spesielt hvis man skriver rap selv. Må jo være bra klang i det og man må kunne rappe og ikke bare snakke fort eller hva jeg skal si. Det krever selvsagt mye talent. Det krever også at man øver masse. Ting som god rytmesans, godt ordforråd, god forståelse av rim, at man har noe å si og kunnskap om hiphopsjangeren kommer også godt med. GLHF Endret 10. mai 2010 av Enok3000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå