Sentinel Skrevet 12. oktober 2001 Del Skrevet 12. oktober 2001 Jeg har et pinnacle tv kort. Problemet er at når kameravinkelen beveger seg vertikalt, får jeg noen striper i bilde som ikke skal være der. Kan det ha noe å gjøre med skjermkort drivere? Jeg bruker de siste Geforce 2mx driverene til mit prophet 2 mx kort. [ Denne Melding var redigert av: Sentinel på 2001-10-12 18:41 ] Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 19. oktober 2001 Del Skrevet 19. oktober 2001 Dette kalles interlacing, og oppstår fordi et tv-bilde består av tohalvbilder som flettes, dvs. annenhverlinje er blir oppdatert hvert 1/50 sek. Ikke en døyt du kan gjøre med det når du ser realtime, men hvis du tar opp til en avifil kan du filtrere det bort med f.eks. VirtualDub (tar vannvittig lang tid...). Lenke til kommentar
Sentinel Skrevet 20. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2001 Ok. Takk for infoen :smile: Litt synd at det ikke er mulig å få det perfekt da. Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 20. oktober 2001 Del Skrevet 20. oktober 2001 Quote: On 2001-10-20 04:51, Sentinel skrev:Ok. Takk for infoen :smile: Litt synd at det ikke er mulig å få det perfekt da. Ops... Sikker på at du ikke mente horisontalt i det opprinnelige innlegget ? (horisontalt = vannrett)... Lenke til kommentar
Sentinel Skrevet 22. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2001 Jo, det var horisontalt jeg mente. Og jeg tror egentlig ikke at disse stripene skal være der. :sad: Det virker som om det avhenger litt av skjermkort drivere, men jeg bruker de siste fra detonator. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 22. oktober 2001 Del Skrevet 22. oktober 2001 Programmet DScaler http://deinterlace.sourceforge.net/ kan deinterlace TV-signaler i realtime. Det mangler funksjoner for å stille kanaler, ta opp video osv., men er veldig fint bare for å se på TV... Lenke til kommentar
Sentinel Skrevet 22. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2001 Ok, takker. Får teste det ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå