Gå til innhold

Årets PL-lag 09/10

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt vanvittig, vi snakker ikke om 2010 sant? Vi snakker om 2009/10 sesongen? Det går ikke om man spiller så dårlig som Lampard gjorde i flere måneder på begynnelsen. Rooney har hatt maks to dårlige kamper på rad, om ikke det en gang.

Jaja.

Deg om det. Lampard har vært vill i vår, og var ikke så forbanna dårlig som du skal ha det til i høst.

Hehe, han var ganske dårlig, svak hele tiden. Selv om det var mye pga posisjoner han spilte i osv, men han var faktsik dårlig ja. Og Rooney har hatt én dårlig PERIODE over tid i hele sesongen, og har vært helt vill når han har spilt på toppnivået (kanskje alle kamper unntatt 5-7 av de). Men det er jo lov å være uenig da, så, greit nok.

Lenke til kommentar

Du er jo da fullstendig ensporet, sta og helt blottet for argumenter som vanlig (annet enn "HALLOOO! HAN ER JO SYK! Scholes :love: Terry er en cunt!" og lignende flåseri), med tidenes united-briller og skylapper, akkurat som vanlig. Rooney har vært bra hele sesongen (med unntak av en del enkeltkamper), men var ikke SYK mer enn en relativt kort periode. Han har vært jevnt bra, det skal jeg ikke si et ord på, men den eneste grunnen til at alle har fått totalt Rooney-feber for tiden er at det kom i en viktig periode i serien og Champions League, han er engelsk, ung, en likannes kar både på banen og utenfor, og det er VM i sommer. Det er alltid en United-spiller som scorer masse, det er ikke vanskelig å score en haug med mål når du er spydspissen på et av verdens beste lagmaskineri.

Her har du det Lampard gjorde i høst: http://www.youtube.com/watch?v=MNvprWxqE_I

Chelsea hadde en svært svak periode på seinhøsten, og da var Lampard også sub-par, men han var vel nest høyest på assist-lista til jul og var fortsatt en av de bedre midtbanespillerne i Premier League.

Når han da har vært Premier Leagues aller beste spiller på vårparten, med god margin, så holder det i massevis. Han er på fjerdeplass på toppscorerlista, førsteplass på assistlista, han har til sammen 39 målpoeng i ligaen i år, pluss det han har prestert i cupene.

Lenke til kommentar

Drogba har 42. Er vel mest av alle, hvis jeg ikke tar feil? Hvor mange kamper har Drogba spilt i år egentlig, han har vel vært ute med skader og han var vel i afrika mesterskapet?

Glem det, han har spilt 32(1), Rooney har 32, Lampard 36, og Cesc 27(1) kamper.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Det er det jeg sier, United produserer veldig mye sjanser, når Rooney har fått hovedrollen er det naturlig at det kommer mål. Sett Torres, Villa eller Drogba (eller Bent eller Defoe) og det hadde rent inn enda mere. Rooney har jo også vært kjent for å være relativt ineffektiv, men han gjør i svært stor grad opp for det med å skape veldig, veldig mye selv.

Jeg mener ikke å ta fra Rooney noe, han har vært en av de aller beste spillerne i Premier League i år. Men skulle man tro mediehysteriet, har Rooney vært gud og messias og helt suveren i år, og verdens beste spiller. Han har vært blant de beste, men både Lampard og Drogba har vært bedre.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hehe og du sier jeg har briller? Du sier jo det der, Lampard OG Drogba har vært bedre enn Rooney i år apparently. Jeg er så sterkt uenig, og du er uenig med meg. Simple, vi kan ikke være enige, for vi har begge "briller"; men du sier at det ikke går å diskutere med meg fordi JEG har de. Der ligger forskjellen.

Lenke til kommentar

Handler vel bare om statistikk ja.

Hvem vant Ballon D'or i 2006 igjen?

Rooney har spilt bedre for laget i år enn f.eks Lampard har. Og det kan man jo nesten se med en gang for man ser hvor god spilleren Lampard har spilt MED er, dvs. Drogba. Hvem har vært Rooney sin "Lampard"? Eller for den saks skyld Rooney sin "Drogba"?

Man kan nesten si at Rooney har vært Lampard og Drogba for Utd i år, og han har MANGE "secondary assists", hvis du skjønner hva det skal bety. Han har nesten vært hele laget. Han har vært helt syk, og har også vært skadet en liten del siden mars osv, som du så fint påpeker på en fin måte ved å si at han ikke scorte etter CL-kampene osv.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Jess det er det jeg mener, men nnei hvordan skal vi finne det? Og det er jo av og til litt klabb og babb i fotball så det kan jo hende det ikke alltid er noe man kan DOKUMENTERE. Og det er det med Rooney, han betyr så JÆVLIG mye mer for laget enn det man skrive ned i tall og statistikk osv; blir nesten poengløst til tider. Man kan nesten bare skrive stil og artikler om det. ;)

Altså, det som ikke er inkludert i statistikken fra før av, mål, assists, hvor mye man løper osv.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Selfølgelig betyr ikke statestikk alt, men det betyr mye. Rooney har også tatt flere poeng enn Drogba så sier statestikken det de fleste mener. At Rooney er veldig viktig for United. Men kåringen er Årets Spiller, ikke årets viktigste spiller.

Realmadrid.no(eventuelt har de hentet dataen fra noen andre) har funnet ut hvem som har vært 3.sist på ballen ved mål for Real Madrid i år: Tredje-sist på ballen

Esteban Granero: 9

Cristiano Ronaldo: 6

Xabi Alonso: 6

Lassana Diarra: 5

Kaká: 4

(fjernet de med under 4 Tredje-sist på ballen)

Så går nok ann å finne ut.

Lenke til kommentar

Jeg er villig til å vedde ganske mye på at Lampard har flere "hockey-assists" (tredje sist på ballen) enn Rooney. Lampard har et fotballhode som er helt vanvittig, og er fantastisk flink til å sende forløsende pasninger, selv om den forløsende ikke pasningen er en assist, men en pasning som spiller i gjennom en spiller som da kan sende ballen videre til en som scorer, eller skaper furore i forsvaret.

Så Darren Bent har vært årets spiller da? Eller Joe Hart? Eller en eller annen Blackburn-spiller (samebror prata om en)? Siden de har vært så fantastisk viktige for lagene sine? Rooney har vært omgitt av gode spillere han også. Berbatov, Fletcher, Scoles, Nani, Valencia, Giggs, Carrick (i perioder) og Evra er alle spillere som er veldig gode servitører.

For øvrig vant Cannavaro ballon d'or i 2006. Why?

Lenke til kommentar

Jess det er det jeg mener, men nnei hvordan skal vi finne det? Og det er jo av og til litt klabb og babb i fotball så det kan jo hende det ikke alltid er noe man kan DOKUMENTERE. Og det er det med Rooney, han betyr så JÆVLIG mye mer for laget enn det man skrive ned i tall og statistikk osv; blir nesten poengløst til tider. Man kan nesten bare skrive stil og artikler om det. ;)

Altså, det som ikke er inkludert i statistikken fra før av, mål, assists, hvor mye man løper osv.

Lampard spiller boks til boks. Han klarerer, blokkerer innlegg og skudd og løper som en galning når han ikke har ballen. Han er motoren og ryggraden i Chelsea-laget. Dette er også ting som

Nei, statistikk er ikke alt, men Lampard leder alle mulige slags statistikker, år etter år. Det er ikke uten grunn.

Lenke til kommentar

Rooney har vært jevnt god, men ikke ofte noe særlig outstanding. Putter mye, men synes ikke han gjør noe særlig mer. Fabregas og Lampard er helt andre spillere som starter og skaper utrolig mye, og er involvert i spillet på en annen måte. I tillegg er begge bedre med ball i beina. Drogba er et monster med god teknikk og vanvittige skudd i tillegg.

Lenke til kommentar

Det er helt tydelig at du neppe ser mye av United, Bolanos. Rooney ligger riktignok mer i boksen i år, men han har nærmest alene båret laget denne sesongen nettopp på grunn av hans skapende kraft. Han er i stor grad involvert i oppbygningen av spillet, mer enn Drogba og Bent og er der og avslutter når innlegget har kommet inn. Han skaper muligheter helt for seg selv ved å dra av spillere og slår samtidige 45m crossere til kantene. På hvilken måte er Lamps og Cesc bedre enn Rooney med ballen i beina? Lampard og Fabregas er begge underlegne Rooney når det gjelder å dra av spillere, det er for så vidt Chelseas knallharde ivorianer Drogba også.Innlegget ditt er blottet for kunnskap om Rooneys sesong i år.

Selvfølgelig, Herr Brun, er det også en større prestasjon av Rooney og bære United på egenhånd enn det er for Drogba i et godt kollektiv med flere spillere som glimter (les: Lampard og Malouda), det sier jo seg selv. Likevel ønsker jeg ikke å ta noe vekk fra spillere som Drogba, som jeg selv mener er verdens beste spydspiss per dags dato, og Frank Lampard. Jeg deler heller ikke tc47s syn om at Lampard hadde en horribel høstsesong, men når jeg ser det i et større perspektiv vil jeg tørre utnevne Rooney som den beste fotballspilleren i Premier League i år, og i verden etter Messi, Ronaldo og Xavi.

Lenke til kommentar

Stod mellom Rooney og Lampard for min del, og stemmen min gikk til sistnevnte da han er en av hovedgrunnene til at Chelsea tok the double denne sesongen. Har virkelig vært utrolig i år, og spesielt på vårparten. Rooney kunne også fort fått stemmen min, men tippet mot Lamps denne gangen.

Endret av Jefecito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...