Gå til innhold

Bærbar "gaming"-PC til konfirmasjon


Kutler

Anbefalte innlegg

Heisann, broren min skal kjøpe seg en bærbar PC i forbindelse med hans konfirmasjon, og ser for seg å bruke ca. 10 000 på dette.

Jeg har selv en Dell Inspiron 9400 som jeg er veldig fornøyd med, men den begynner å bli gammel, og jeg er ikke helt oppdatert på markedet. Det virker som om ASUS og Acer er veldig i vinden, men det ser ut til å variere hvem som selger laptoper billigst.

 

Noen "krav" vi har satt:

- Minimum 16". 17" er fint.

- En oppløsning over 1280 x 800. Lave oppløsninger gremmer.

 

Viktig:

- PC-en skal klare å kjøre Team Fortress 2 smertefritt (altså også i de mest hektiske øyeblikkene). Det bør ikke være noen forstyrrelse i FPSen. Jeg har hørt at greia med TF2 visstnok er at det krever mest prosessorkraft eller RAM, og ikke nødvendigvis bare et bra grafikkort.

- Den skal også helst klare å kjøre de mest moderne spillene; jeg forstår at med mindre man svir av 20 000, vil den ikke klare det på de høyeste innstillingene, men ønsker at de er kjørbare og kan spilles.

 

Synes selv det kan være litt vanskelig å se hvilke PC-er som kan være "bra", jeg klarer f.eks. ikke se på grafikkortet tilhørende PCen om det yter bra eller om det er middelmådig.

 

Edit: Vi så nettopp på denne, og den så bra ut, helt til vi så oppløsninga. 1366 x 768 piksler. Hva i all verden? På en 16-tommers skjerm er det jo som å bygge med Duplo når du er 10 år gammel.

Endret av Skoony
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for kjapt svar! ;) Den så faktisk veldig aktuell ut.

 

Er også takknemlig for tilbakemelding på PC-merker som blir sagt å være dårlige. F.eks. styrer jeg unna HP Pavilion, da jeg ser svært mange har fått problemer med dette (og som HP ikke vil rette opp i).

 

Edit: Hvordan står "ATI Mobility Radeon HD 5850" i forhold til nVidia GeForce Go 7900GS?

Endret av Skoony
Lenke til kommentar

At Asus er "møkk" får stå for ens egen regning. Anbefaler å ta slike ubegrunnede utsagn med en god klype salt. Faktisk var det en undersøkelse for ikke lenge siden hvor Asus kom godt ut blandt bærbarmerkene når det gjelder byggekvalitet og holdbarhet. I den samme undersøkelsen kom Acer dårligere ut. Du vil alltid finne de som mener noe sterkt om et spesiellt merke, enten positivt eller negativt, på et noe sviktende grunnlag. At en selv har hatt problemer med en PC + en kompis også, det holder bare ikke. Samme er det med kvalitet på nettbutikker osv. Bare fordi en selv har en dårlig erfaring, eller har "hørt om" noen som har hatt det, betyr ikke nødvendigvis at det er sånn for alle.

 

Nok om det; her er en lenke til en oversikt/rangering av grafikkort til bærbare. Skal ikke tas helt bokstavelig, men det gir en viss peiling. Lenke

Endret av thomit
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...