Gå til innhold

Begynne med kampsport?

Anbefalte innlegg

Heisan!

Jeg har tenkt lenge på å begynne på en eller annen kampsport. Men har ikke hatt mulighet til det ennå pga avstand. Men nå til høsten skal jeg mest sannsynlig studere i Bergen by og tenkte jeg skulle gi en eller annen kampsport en sjanse.

Men spørsmålet er hva..

Jeg er i forsvaret og har hatt litt Krav Maga, det virker som det var litt for mye i og med at alt var lov. Ble fort kjedelig.

Jeg er 20 år gammel, ca 176cm høy og veier 88kg. Trener liite kardio, litt av grunnen til at jeg vil starte med kampsport - motivere meg til å trene mer kardio og forbrenne mer i tillegg til vekttreningen. Trener en del vekter også og er ganske stor i fysikken. HAr mye muskler, men litt fett på kroppen som skal vekk.

Hva kan dere anbefale? Jeg syns boxing er litt kjedelig. HAr vurdert Kickboxing, Ju Jitsu eller Thaiboxing. Men vet ikke hva som passer meg best.

Og er det litt sent å begynne seriøst når man er så gammel? Ser mye på MMA og liker best nærkamp der man går tett i hverandre pga størrelsen min og at jeg ikke er så høy. Og der man bruker både bein og armer. Og Brazilian Ju Jitsi virker sykt spennendes også, selv om jeg tviler på at de har det i Bergen?

Takk på forhånd :)

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet de har Thai boxing i vært fall på fitness first, trente selv der før, men der går treningen på engelsk eller gjorde det vært fall før jeg sluttet i august i fjor. Mener de hadde MMA der og eller skulle til å starte opp når jeg sluttet.

EDIT: ser at det ikke står så mye info på siden deres, ser ut som de akkurat har oppdatert den

www.fitnessfirst.no

Endret av Svampebob
Lenke til kommentar

http://www.bujinkandojonorway.no/ (kjapt google søk)

Kan jo se på om det er noe interesangt?

Trener det selv atm og er kjempe fett

Er forresten et annet navn for ninjutsu hvis du er interisert i slikt.

Veit dog ikke om det jeg linker til er noe seriøst. noen klubber er jo for 2tusen mer så får du svart belte fortere osv osv

Der jeg trener ( bujinkan.no ) så er det turer til japan osv for trening med Hatsumi ( http://en.wikipedia.org/wiki/Hatsumi )

Men har ikke fått væert med ennå siden.. det er litt dyrt..

Lenke til kommentar

Hehe, ikke helt min ting =p

MMA er jævlig kult, men jeg føler at jeg trenger litt mer kampsportbakgrunn før jeg går ut på det.

Kickboxing og thaiboxing frister mest egentlig, Men hadde vært kult med noe bakkekamp også.

Hvordan er det å "hoppe" rett inn midt i sesongen? Skal begynne å studere, og akkurat nå har jeg ikke tid til det før sensommeren pga militæret.

Lenke til kommentar

Det forsikringsgreiene du snakker om i MMA vet jeg ikke noe om men du kan nok begynne på MMA på Fitness First når som helst. Fitness First er en kampsport klubb hvor du kan være med på de treningene du vil når du er medlem. Det er ingen krav til å møte opp på treningene. Du bestemmer selv når du vil trene og hvilke kampsporter du vil være med på. Så har de også videregående treninger for de som trener der ofte. På Fitness First kan du trene boxing, kickboxing, thaiboxing, MMA og SMA. Om lørdagen er det også sparretimer og felles bagwork. Ja undervisningen er på englesk men treneren, Trevor Ambrose, er en utrolig dyktig trener.

MMA/SMA treneren er også utrolig dyktig. Han ble snakket varmt om av en kampsport guru som hadde et seminar i england jeg var på forrige helg.

Anngående Krav Maga så kan du ikke sammenligne det med det du lærer i forsvaret. Ja forsvaret baserer nærkamptreningen sin på Krav Maga, men å trene Krav Maga blir noe helt annet. Har selv trent det en stund. Det er utrolig gøy og du lærer masse kult som faktisk funker.

Men Krav Maga er ikke nødvendigvis det som funker best hvis du vil ha veldig fysisk trening ut av det og. Da vil jeg anbefale thai/kickboxing. MMA kan også være ganske god trening men har ikke sett på MMA treningene på Fitness First så vet ikke hvordan det er der. Men Fitness First er uansett et yperlig sted å trene.

Lenke til kommentar

Det forsikringsgreiene du snakker om i MMA vet jeg ikke noe om men du kan nok begynne på MMA på Fitness First når som helst. Fitness First er en kampsport klubb hvor du kan være med på de treningene du vil når du er medlem. Det er ingen krav til å møte opp på treningene. Du bestemmer selv når du vil trene og hvilke kampsporter du vil være med på. Så har de også videregående treninger for de som trener der ofte. På Fitness First kan du trene boxing, kickboxing, thaiboxing, MMA og SMA. Om lørdagen er det også sparretimer og felles bagwork. Ja undervisningen er på englesk men treneren, Trevor Ambrose, er en utrolig dyktig trener.

MMA/SMA treneren er også utrolig dyktig. Han ble snakket varmt om av en kampsport guru som hadde et seminar i england jeg var på forrige helg.

Anngående Krav Maga så kan du ikke sammenligne det med det du lærer i forsvaret. Ja forsvaret baserer nærkamptreningen sin på Krav Maga, men å trene Krav Maga blir noe helt annet. Har selv trent det en stund. Det er utrolig gøy og du lærer masse kult som faktisk funker.

Men Krav Maga er ikke nødvendigvis det som funker best hvis du vil ha veldig fysisk trening ut av det og. Da vil jeg anbefale thai/kickboxing. MMA kan også være ganske god trening men har ikke sett på MMA treningene på Fitness First så vet ikke hvordan det er der. Men Fitness First er uansett et yperlig sted å trene.

Litt ot, men trener du på fitness first? Har du trent der lenge? For lurer på hva som skjedde med Lee, han boxe treneren vi hadde før, plutselig så forsvant han bare :p

Lenke til kommentar

Litt ot, men trener du på fitness first? Har du trent der lenge? For lurer på hva som skjedde med Lee, han boxe treneren vi hadde før, plutselig så forsvant han bare :p

Lee jobber for Bergen Kickboxing nå.

Jeg trente der fra november 08 og frem til jeg begynte i militæret i fjor sommer. Skal fortsette der når jeg er ferdig i militæret til sommeren. Fitness First er et sykt bra kampsportsenter synes jeg.

Lenke til kommentar

SMA står for Street Martial Arts. Her lærer man teknikker fra Jeet Kun Do og Krav Maga, blant annet. Selvforsvar, enkelt og greit.

Jeg kan også anbefale Fitness First på det varmeste. Har trent der nå i 1,5 år. Trevor Ambrose er en utrolig dyktig trener (han er 5x verdensmester i kickboxing bl.a) og klubben har et svært godt miljø.

På Fitness First kan du trene Thaiboksing, Kickboksing, MMA, SMA, boksing og yoga. Det er ingen krav til forkunnskaper, og de tar inn nybegynnere hele året, uansett alder og fysisk form:) Du betaler 350 eller 400 kr mnd (avhengig om du er student eller ikke) og da kan du trene så mye du vil og hvilke stilarter du vil. Velkommen!!

Det er ikke ulovlig å trene MMA og thaiboksing i Norge, men det er ulovlig å konkurrere i det her til lands. Dessverre. Sverige har derimot et stort miljø for MMA og muay thai!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...