Mydog Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Folk som kjøper extreme edition cpu'er klokker sjeldent.. Ehhh? Ehhh?? og? I samsvar med resten av innlegget, så stemmer dette. For flertallet iallefall. Jeg tror at den % andelen som kjøper 980X og klokker er større enn på 920, kan ikke dokumentere det men antar at det er flere HW-freak som meg som kjøper denne og klokker. Jeg personlig har klokket alle mine 3 og alle jeg vet har en 980x har klokket den men det har vel med hvem man kjenner. Men jeg er veldig glad i e-penisen min og har stor glede av den Lenke til kommentar
Dudeson Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 ja, eeeeh..... Veldig mange som skaffer denne klokker Jallanissen::: Er en meget artig cpu og lekke seg med også Og sier igjen, man må ikke drite penger.. Har med hva man prioriterer og liker og gjøre Er kult når man kjøper anlegg til bilen for 80000 eller høytalere til 50k, men kjøper man noe innen data til 8k så er man det ene og det andre ikke noen galt i og kjøpe seg fet datastasj eller hva det måtte være men høytalere til 50k får du jo full glede av direkte mens denne cpuen alt for sjeldent kommer til sin rett,ihvertfall til mitt bruk,men skulle seff hatt en Har et par sønner som begynner bli store og storforlangende så blir ikke så mye rom for gamlefar til og kjøpe nye leketøy lenger:D Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Ungene er viktigst ja Jeg syns bare at man skal respektere andres valg, såklart forstår de som reagerer når en 12-åring skkal sette opp monster-pc. Men generelt så eer det jo bare artig når forum-brukere her slenger ut benchmarks osv. av noe som ikke alle har. Og omvendt når noen kklarer og få utrolig ytelse ut av et billig oppsett. Det er mangfoldet som gjør pc artig Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 ja, eeeeh..... Veldig mange som skaffer denne klokker Jallanissen::: Er en meget artig cpu og lekke seg med også Og sier igjen, man må ikke drite penger.. Har med hva man prioriterer og liker og gjøre Er kult når man kjøper anlegg til bilen for 80000 eller høytalere til 50k, men kjøper man noe innen data til 8k så er man det ene og det andre ikke noen galt i og kjøpe seg fet datastasj eller hva det måtte være men høytalere til 50k får du jo full glede av direkte mens denne cpuen alt for sjeldent kommer til sin rett,ihvertfall til mitt bruk,men skulle seff hatt en Har et par sønner som begynner bli store og storforlangende så blir ikke så mye rom for gamlefar til og kjøpe nye leketøy lenger:D Vel om du ikke har bruk for dens ytelse hele tiden så kan du gjøre som jeg gjør la den knuse tall for forskning, folding etc. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Jeg synes også at disse EE-CPUene til Intel er i overkant dyre, men i dette tilfellet koster de vel 1000-2000 mindre enn de har pleid å gjøre (?). I tillegg har du en TEORETISK ytelsesboost på 33%, minst, noe jeg mener er verdt litt også - dersom du faktisk trenger mer enn 8 tråder. Verdt 8k? Nei, men den er glatt verdt 5-6000 i form av ren ytelse. De som vil ha en billig 6-kjerne får kjøpe AMD sin, når den kommer etter hvert Lenke til kommentar
Dudeson Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Helt klart mangfoldet som gjør det så spennende å følge med her,og har lært utrolig mye på kort tid av forumbrukerne her inne Minhund: helt klart et godt poeng og beundringverdig bidrag du tilfører Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 (endret) og min har jeg i morra Veldig godt sagt Knopfler Vi trenger mangfoldet for det gjør slik at det veier opp litt, at det ikke blir for ekstremt hele tiden og omvendt. Og man får masse erfaringer som Jallanissen sier over her. Endret 14. april 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 (endret) Flere kjerner som juleaften for oss som rendrer CAD prosjekter :-) Jeg er samtidig i tvil om at dere som spiller trenger mer enn 2 kjerner da jeg uproblematisk kan spille f.eks. BF2 selv om alle 4 kjerne på i7 jobber 100% døgnet rundt. Forøvrig blir det spennende å se om i7 systemet mitt tåler 100% belastning 24 timer i døgnet med en standard vifte og snart sommertemperaturer. Endret 14. april 2010 av Spartan Lenke til kommentar
electromotive Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Håper dere i fremtiden kan gå dypere inn på overklokking i tester. Regner med de fleste som kikker på HW sine tester er over gjennomsnittlig int i dette Angående Intel sine priser, ja det koster mye, men du får derimot mye moro for pengene! Entusiasme har ingen grenser Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Synes det er mye sjalusi/misunnelse ute og går. "Denne prosessoren er alt for dyr. Ingen må kjøpe den. Hvis du bare tenker tanken på å kjøpe så må du skamme deg resten av året." Denne prosessoren er ikke for casuals eller randoms. Den er for kraftig arbeidsstasjon eller ekstrem spillplatform. De aller fleste PC-brukere vet ikke hva en prosessor er engang, i beste fall vet de at det er "maskinens hjerne et sted inne i boksen." Kan dere ikke la entusiastene kjøpe denne prosessoren i ro og mak uten at dere skal komme med påstander om at det ikke svarer seg osv. Det er dumt å kjøpe en Ferrari dersom man ikke har interesse eller glede av den, men det blir heller ikke Ferrari av å skrive Ferrari på en rød Opel Ascona. Så vidt jeg vet så er det en slik platform som gir best ytelse per krone i profesjonell sammenheng. Det finnes flersokklet Xeon men det er langt dyrere. Så mitt hovedpoeng: En rigg som har denne prosessoren koster raskt >30.000,- om resten av komponentene skal stå i stil. Da er 8000,- en bagatell som ikke er verd diskusjon. Få det inn i hodet at det ikke er en komponent ment for en PC til totalpris 9.999,- Enten man er entusiast eller jobber seriøst på arbeidsstajson så er det snakk om prioritering. Endret 15. april 2010 av BadCat Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 ..men kjøper man noe innen data til 8k så er man det ene og det andre Neida, man er bare en nerd Lenke til kommentar
Storebj0rn Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Jeg skjønte ikke helt dette med Cinebench skalering. Denne grafen prøver vel å fortelle hvor bra chippen er på å parallellisere ved å si at 6 kjerner skal være 6 ganger raskere enn en kjerne. Hvis chip'en derimot går i turbo mode på en kjerne gjelder jo ikke dette lenger. et skaleringsresultat på 5.63 høres ut som om turboen ikke har vært enablet. for at denne testen skal ha noe å si burde man kjøre både med turbo både av og på. hvordan ble dette testet? Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 8k for en cpu er penger ut av vinduet mener nå jeg, men folk må få velge som de vil. Bedre med en billig cpu, klokke den og så le av alle med en cpu til 8k.. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 Jeg skjønte ikke helt dette med Cinebench skalering. Denne grafen prøver vel å fortelle hvor bra chippen er på å parallellisere ved å si at 6 kjerner skal være 6 ganger raskere enn en kjerne. Hvis chip'en derimot går i turbo mode på en kjerne gjelder jo ikke dette lenger. et skaleringsresultat på 5.63 høres ut som om turboen ikke har vært enablet. for at denne testen skal ha noe å si burde man kjøre både med turbo både av og på. hvordan ble dette testet? Turbo var aktivert. En skulle gjerne trodd at skaleringsresultatet da ble lavere enn hva det har blitt, men Intels HT-teknologi kompenserer for dette. Om en f.eks kjører i7 920 uten turbo, kan en oppleve å få mer enn 4 i skalering, takket være HT, som gir 8 "logiske" kjerner. Lenke til kommentar
Storebj0rn Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Intels HT-teknologi kompenserer for dette. Om en f.eks kjører i7 920 uten turbo, kan en oppleve å få mer enn 4 i skalering, takket være HT, som gir 8 "logiske" kjerner. OK så Cinebench 1 kjerne er også uten HT? (la forresten merke til at i7 920 var listet med 4.1 eller deromkring ja...) Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 Jepp, når cinebench tester en kjerne, kjører den kun 1 tråd, og HT er dermed ikke i bruk. Lenke til kommentar
logicfail Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Bra jobba, teste CPU nesten ingen kjøper Dere har latterlig lite tester... også presterer dere dette. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) 8k for en cpu er penger ut av vinduet mener nå jeg, men folk må få velge som de vil. Bedre med en billig cpu, klokke den og så le av alle med en cpu til 8k.. Synes du burde gi deg med det, Les det BadCat skriver lenger opp her. Endret 15. april 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Har lest det BadCat skriver og er enig det, men endrer ikke faktum at jeg selv syns det er tullete å bruke 8k på en cpu.. Men på en annen side så bruker jeg selv mye penger på ting andre ville syntes er tullete, så fair enough.. Bra jobba, teste CPU nesten ingen kjøper Dere har latterlig lite tester... også presterer dere dette. Poenget med denne testen var vel å testen den første 6-kjerne cpu'en fra intel.. Ihvertfall for forbrukere såvidt jeg vet. Endret 15. april 2010 av MiRaCL Lenke til kommentar
Philophobe Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Vet ikke helt om jeg vil si at 20% økning er overklokkingsvennlig. I hvert fall ikke sett i forhold til I7 920 som glatt greier 50%+ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå