Gå til innhold

Hva er MENINGEN med LIVET?!


Gjest ASDF

Anbefalte innlegg

Jeg gadd ikke å lese hele tråden, det er litt for tidlig om morgenen til det. Men her er mitt innlegg:

 

For å kunne finne noen "mening" med livet, må man forstå problemstillingen. Med ordet "mening" kan det oppfattes at livet har en "grunn", en "oppgave". Hvis man er så uheldig at man er kristen, kan man da lure på hva Gud tenkte på da han skapte livet, og hvorfor. Hvorfor ble livet skapt slik, og ikke på en annen måte? Med dette spør man om "den generelle ideen om livet".

 

Men så kan man også tenke på det som meningen med sitt eget liv. Hvorfor er jeg her? Skal jeg få til noe? Hva er meningen med *min* eksistens?

 

 

Mange kan være uenige med meg her, men jeg vil påstå at det ikke finnes noen "mening med livet", i og med at jeg er en ateist og dermed ikke tror på at noe intelligent og/eller bevisst vesen har "skapt" meg, og dermed tror jeg ikke på at noen kan ha gitt meg noen mening. Jeg ble skapt i min mors mage, og jeg har tenkt å leve helt til jeg dør. Verken mer eller mindre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

meningen med livet, tror jeg ville sagt det er å elske hverandre...

 

Hvorfor? Skal du elske den slyngelen som tente på garasjen din feks? Eller de personene som sprenger andre i fillebiter? Det blir rett og slett for tynt, vi er ikke skapt for å elske alt og alle...

 

Du har litt rett forresten, dersom alle hadde elsket alle hadde vi ikke hatt noen problemer, men det er rett og slett umulig, kjedelig hadde det også blitt

Lenke til kommentar

meningen med livet, tror jeg ville sagt det er å elske hverandre...

 

Hvorfor? Skal du elske den slyngelen som tente på garasjen din feks? Eller de personene som sprenger andre i fillebiter? Det blir rett og slett for tynt, vi er ikke skapt for å elske alt og alle...

 

Poenget er vel antekeligvis ikke at man skal elske alle ubetinged, men at alle skal elske hverandre. Meningen, som jeg tolker den her, er at alle skal elske hverandre. Dersom noen tenner på garasjen din skal du selvsagt ikke 'elske' dem, men da er det dem som forårsaker uheldighetene som ikke følger "meningen med livet". Jeg ser ingen problemer i at det er 'praktisk umulig'.

 

Vi er heller ikke skapt for noe, vi har bare grader av tilbøyeligheter til atferd. Men det er noe helt annet.

Endret av Monkybone
Lenke til kommentar

Livet har ikke noen mening, hvist man definerer "livet" som DITT liv så kan det umulig ha noen mening, hvorfor? fordi livet ditt er tilfeldig valgt ut (JA TILFELDIG, det kunne like greit vært en av de mange andre sædcellene) Meningen med livet er et menneskeskapt term (som bl.a "poltikk") og det er det du gjør det til (f.eks kunne poltikk for oss, hvist historien hadde vært annerledes gått ut på hvem som kunne bryte hverandre ned=vant saken)[nevekamp]

 

dermed ser jeg denne posten som irrelevant

Lenke til kommentar

Meningen med livet...

 

For noen er det å finne sin egen mening, for andre er det bare å leve og kose seg :) For andre så er det dessverre å undertrykke seg selv til de grader, for å lystre en eller annen form for Gud.. trist...

Du har ikke skjønt hvem Gud er.

Lenke til kommentar

Meningen med livet...

 

For noen er det å finne sin egen mening, for andre er det bare å leve og kose seg :) For andre så er det dessverre å undertrykke seg selv til de grader, for å lystre en eller annen form for Gud.. trist...

Du har ikke skjønt hvem Gud er.

 

Jeg lurer på om det kanskje er du som ikke helt har skjønt det :) Forklar til meg hvem Gud er, er du grei?

Lenke til kommentar

Tullball, jøder gasser man nettopp fordi de ikke er ekte mennesker.

 

 

Jeg bare belyser ignoransen med samme ignoranse

 

Er du nazist ?

 

Mangler du tekstforståelse? Jødehat er forresten ikke det samme som nazisme. Jeg "lider" forøvrig ikke av noen av disse: Poenget var å belyse din ignoranse, med samme ignoranse.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

Meningen med livet...

 

For noen er det å finne sin egen mening, for andre er det bare å leve og kose seg :) For andre så er det dessverre å undertrykke seg selv til de grader, for å lystre en eller annen form for Gud.. trist...

Du har ikke skjønt hvem Gud er.

Jeg lurer på om det kanskje er du som ikke helt har skjønt det :) Forklar til meg hvem Gud er, er du grei?

Det sanne menneskets ånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...