Marthj Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Meningen med livet er å grue seg til å dø og bli borte for alltid Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Meningen med livet er å grue seg til å dø og bli borte for alltid Har du levd et langt liv så spørs det vel om du gruer deg noe særlig... Har vært boti eldre mennesker som har ønsket døden velkommen og det uten å ha installert myggnettet religion.... Og hvorfor så stormannsgal at du tror at du er noe mer spesielt enn andre? Har du laget unger er du jo ikke borte for alltid, det er din eneste måte og ditt eneste håp på "evig" liv, da dine gener blir ført videre... Tenk heller på det slik enn å ønske deg evig liv, for evigheten er mega lang.... og knakende kjedelig etter en kort stund (i forhold til evigheten..) he he Lenke til kommentar
Szir0 Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Du kan lese her om meningen med livet: http://holkapolka.com/veien.htm Det med at vi dør er en ting men jeg tror det kanskje er en mulighet for evig liv selv hvor sprøtt det høres ut, det kan du lese om under menyen til venstre - Evig liv - Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 1) Overleve Er desverre ingen som har overlevd enda! hah Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Jeg tror meningen med livet er at vi bør faen være glade vi kom til verden da oddsen for at det skjer er så ufattelig liten at å vinne i lotto blir like dagligdags som å puste. Tenk alle de milliarder av år for å få alle komponentene i din kropp til Jorden gjennom mange stjerne-eksplosjoner, oddsen for at vi havnet på en planet som støtter liv er astronomisk liten og at vi utviklet liv over de milliarder av årene er enda mindre. ALLE hendelser fra tidenes morgen, nede på subatomært nivå må skje NØYAKTIG slik det har skjedd over milliarder av år til nå. Jeg tror den mattematiske sjangsen for å bli født er så astronomisk liten at det kvalifiseres som umulig. Men lik oddsen er vi nesten tilsvarende ubetydelige sett i sammenheng med univserset. Alle våre stoffer i kroppen er kun på lån i de årene du lever og vil frigjøres en eller annen gang. En slik mattematisk umulighet som livet vårt er, er et uendelig større "mirakel" enn noen tullete skapelsesteori og utrolig mye mer poetisk enn religion noengang kan bli. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 For et misbruk av begrepet "sannsynlighet". 1 Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Har du en bedre terminologi? Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 [..]oddsen for at vi havnet på en planet som støtter liv er astronomisk liten *Kremt* Dette er akkurat det samme hippie-vaset både du og jeg må bekjempe hver eneste dag, der de kristne konkluderer at grunnet dette må det finnes en gud, Gud, for sannsynligheten er jo astronomisk liten? Men nei, det er andre veien rundt; jorden er til, og der springer det liv. Dette har svært lite med sannsynlighet å gjøre. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Grue seg til å bli eldre og til slutt dø. Jeg kjøper ikke pisset om at det er OK hvis man har levd et ok liv. Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 [..]oddsen for at vi havnet på en planet som støtter liv er astronomisk liten *Kremt* Dette er akkurat det samme hippie-vaset både du og jeg må bekjempe hver eneste dag, der de kristne konkluderer at grunnet dette må det finnes en gud, Gud, for sannsynligheten er jo astronomisk liten? Men nei, det er andre veien rundt; jorden er til, og der springer det liv. Dette har svært lite med sannsynlighet å gjøre. Vel, joda men selv i en Google-talls random generator vil jo oddsen for at du treffer en kombinasjon være 1 Google: 1 men en av disse treffer jo hver eneste gang du trykker. Men skal være enig at denne tenkemåten kan misbrukes til å promotere teisme. Men. Lenke til kommentar
Thefka Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 "Å overleve", er kanskje feil, mens "å leve så lenge, og så sunt som mulig", kanskje passer litt bedre. Vi skal jo alle dø en gang. Om det ikke finnes en gud (hvilket jeg ikke tror det gjør), vil jeg anta at meningen med livet er å tilføre andre noe, og gjøre samfunnet, verden, og livet til de du er glad i bedre. Og selvfølgelig å bringe slekten videre, aller helst med en verden som er skikket til å leve i å føre videre til våre etterkommere... Og, om verden er et grunnleggende godt sted; å oppnå i det minste en liten grad av nytelse og glede i løpet av livet... Lenke til kommentar
nissemelk Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) hh Endret 15. mai 2010 av nissemelk Lenke til kommentar
nissemelk Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) g Endret 28. mai 2010 av nissemelk Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) For homofile finnes ikke. Alt kan virke så godt og smart, før man tar seg tid til å reflektere over "fasiten" man hadde. Stryker du "forplanting" ut av vinduet, og erstatter det heller med "egoistiske vinninger", så skal jeg ikke være uenig med deg Endret 15. mai 2010 av cuadro Lenke til kommentar
nnys Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Meningen med livet er å gjøre det meningsfylt. Endret 15. mai 2010 av ~Angelica Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Livet i seg selv har en biologisk mening, formere seg. Alle biologiske prosesser jobber for ett formål - formering. Slik er livet designet gjennom evolusjon, og tro at det finnes en overnaturlig forklaring får meg bare til å le... Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Vi er bare mikroskopiske variabler i universet, ikke noe mer. Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Det er ingen mening med livet. Man kan ikke mene noe annet om man med mindre man tror på en skaper. Mener du egentlig "hva ønsker du å oppnå i livet?", "hva gjør deg lykkelig?" eller "hva ser du på som godt?"? Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Livet i seg selv har en biologisk mening, formere seg. Alle biologiske prosesser jobber for ett formål - formering. Slik er livet designet gjennom evolusjon, og tro at det finnes en overnaturlig forklaring får meg bare til å le... Nå er du ikke særlig korrekt av deg: Det er svært mange biologiske prosesser som verken jobber for eller mot formeringsevnen. Disse prosessene lever så i harmoni med de prosesser som lever for, og også de som lever imot. Når rasen først overlever med og uten disse instinkter og nødvendigheter, står spillet fritt til å utvikle seg i varianter fremfor mangfold. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 (endret) Edit: Diskusjon.no har en opplastningsfeil som sørger for doppeltpost. Endret 17. mai 2010 av cuadro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå