Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hva er MENINGEN med LIVET?!

Gjest ASDF

Anbefalte innlegg

For å sette ting i perspektiv, chipseh:

Du sier at du er lykkelig når du er med venner og familie; jeg vil påstå du er glad. Er du glad også, kanskje? Isåfall, prøv å sette en distinksjon mellom disse begrepene.

Klarer du ikke å skille begrepene fra hverandre, så vil jeg tørre å påstå at du bruker de på en gal måte.

----

Å klatre er ikke en livsstil, det er en handling. Å være en klatrer, derimot, dèt vil kunne være en livsstil.

Men hva om jeg hadde vært lykkelig med den begrensede "dosen" av klatring?

Selv tror jeg ordet lykke er så variert at bare personen som sier: "Jeg er lykkelig," kan vite det.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Meningen med livet... :hmm: Det er noe man aldri kommer til å få svar på. Så det eneste man kan gjøre er å spekulere i tillegg til å lage egne meninger. Meningen med livet er hva man legger i det selv, det er subjektivt. Jeg tror ikke det er noe mening med livet, men at det er folkene som lager mening med livet. Den meningen er det du som bestemmer hva er for noe. Noen tror at alt skjer for en grunn, andre tror de har en oppgave på jorden mens andre igjen tror at man ha det morro mens man lever. Selv tror jeg ikke at alt skjer for en grunn. Er ikke religiøs, og tror ikke på sjebnen (eller gjør jeg? Hva er egentlig skjebne?). Men jeg tror kanskje at man kan se fremtiden i drømmer for eksempel. Selvsagt er det ingen som vet dette. Jeg har opplevd at jeg føler at jeg har opplevd visse ting før. Akkuratt som om jeg har drømt det på forhånd. Men altså, hele verden består av molekyler og atomer, kjemiske reaksjoner og alt slikt. Mennesker og livet slik vi kjenner det er resultatet av utrolig mange kjemiske reaksjoner (kan ikke så fryktelig mye om slikt naturfag). På en måte er det jo bestemt hva som skjer i fremtiden. Når du lager boller, så blander du alle ingregienser og du setter dem i ovnen. Du vet at bollene går gjennom en prosess (/reaksjon) og 30 minutter frem i tid så er de ferdige. I verden skjer det prosesser på samme måte, bare uendelig mye mer! Overalt. På den måten er det nesten bestemt hva som skjer om 10 år. Livet går sin gang. Ting utvikler seg en vei. Vet ikke om jeg forklarte dette noe bra, det kan misforstås. Det er bare litt synsing. Dette temaet er for avansert for menneskene til å finne ut av.

Lenke til kommentar

Meningen med livet, mener jeg, er akkurat det du vil den skal være :)

Jeg tror at man må bare leve "in the moment", og gjøre det beste ut av det. Det kan varierer fra person til person, noen får mest ut av å springe rundt og forkynne "Guds ord", og andre vil bli selvmordsbombere, og de fleste vil bare leve livet sitt.

Livet er som med det meste av innholdet i livet, det blir hva du gjør det til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...