fuzzyboots Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Er det ikke nesten like dumt å diskutere om man skal avslutte en dum diskusjon eller ikke? 1. Det er ingen automatikk i det MAO: en dum diskusjon kan likevel ha sin verdi. Er ikke alle fysiske kamper dumme pr definisjon, om man ikke bruker f.eks mye taktikk bak slossingen? Betyr det at alle fysiske kamper er verdiløse? De har sin verdi for det. Som min kultleder Robert Anton Wilson sier: "stupidity has a very real evolutionary function" (dog snakker han egentlig om noe annet ) 1. Verdi er noe vi, i denne sammenhengen, tilegner ting, og det er ikke nødvendigvis en god ting: et massemord kan ha en verdi. Det er absurd å diskutere for/mot verdier. 2. Det er ingen her som har påstått at fysiske kamper er dumme pr definisjon. 3. "Verdi" er ikke antonymet til "dumhet". 4. Begrepet "verdi" er rent subjektivt og er ikke iboende godt eller ondt. 5. Å stille spørsmål ved en verdi er mye som å stille spørsmål ved min subjektive oppfatning av ingenting. Endret 31. august 2010 av fuzzyboots 1 Lenke til kommentar
Dark Fire Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Kommer aldri til å gi meg her. Må bare beklage treg respons, men har hatt litt skolearbeid å tilbakelegge. Nå er i alle fall jeg klar til å føre videre denne meningsløse diskusjonen. Vær klar over at jeg gjør; når alt håp om intelligens er borte, forsvinner jeg vanligvis ganske plutselig. Edit: og med intelligens mener jeg "intelligent liv", slik man ønsker å finne på andre planeter, ikke nødvendigvis menneskelige standarerer, noe jeg lukter at ingen av dere kvalifiseres for. Det er bare et dårlig vinklet svar å be om å svaret på "spørsmålet", som om det bare var ett spørsmål, Når det gjelder din tolkning, er den ytterst dårlig, om du mener det var i min hensikt å skape et inntrykk av at du ikke har svart på noe. Din tolkning er her ytterst dårlig, om du mener at det er mest logisk at jeg ville tro at det skulle være "din hensikt" - din hensikt er ytterst irrelevant, det som er relevant er inntrykket som ble lagt igjen for potensielle andre lesere. For meg er dette bl.a et tegn på at jeg foretrekker å henvende meg til sak -- det at du automatisk hopper til at jeg snakker om din intensjonen, sier enten noe om dine fordommer, eller om at DU er personfokusert. og dermed gir du et inntrykk av at jeg ikke har svart på noe overhodet til de som ikke leser alle sitater. Det at du selektivt svarer på spørsmål tror jeg hemmer folks inntrykk av deg nok som det er Komplett irrelevant? Her skygger du bort dine egne handlinger ved å si "du er så fæl fra før av at det ikke spiller noen rolle om jeg griser deg til litt ekstra"... Barnslig. (hvor du så klar har fjernet svaret jeg gav på ett av to spørsmål) Har ikke fjernet noe som helst? Hva snakker du om? I sitatene, var det eneste sitatet du fjernet fra sitatene inne i hverandre, var sitatet der jeg sa et eller annet relevant (det vi snakket om tidligere, det du snakker om her- - jeg husker ikke hva og finner det ikke interessant nok til å sjekke eller prøve å huske hva det var) Og hvorfor tror du jeg velger å ikke svare på det første? Fordi jeg ikke er interessert, kanskje? Hvorfor skal jeg åpenlyst spekulere i motivene dine på den måten? Det er det første en oppegående person vil anta. Du antar ikke at et menneske er dum, er hjernedød, er funksjonhemmed, er fra en annen planet, hvis vedkommende velger å ikke svare på et spørsmål. Man antar først at vedkommende ikke ønsker å svare, så kan man synse og sanse i etterkant, eller fortsette å stille spørsmål som SKULLE vært spørsmål vedkommende ikke skulle ikke kunne like å svare på, og basere seg på resultatene fra det... Og på hvilket tidspunkt ble det naturlig å anta at "mangel på interesse" var grunnen til at du ikke står til ansvar for det du kaster opp av påstander? Det er ikke tilfelle overhodet. Du/dere stiller lite relevante spørsmål til ""påstandene"" mine, jeg velger å ignorere de, ingenting med ansvar å gjøre ettersom jeg ikke er pålagt å svare ALLE type mennesker's irrelevante spørsmål (som de selv finner relevant, men ikke en selv), så her spyr du ut bare enda mer bull. Du har forøvrig ennå ikke svart på det. Jeg venter i spenning. Lær deg å lese, det har blitt sagt utallige ganger, igjen og igjen, at jeg har absolutt null ønske om å svare på spørsmål jeg ikke velger å svare på av egen fri vilje, altså er alle insinueringer til at jeg "bør" svare på spørsmål bare dårlig hersketeknikk; det dere anklager meg for hele tiden uten grunn. -Ja, det er åpenbart motivet: "svare på trass". Din mølje er absolutt ikke noen bedre, på tross av at det åpenbare faktum at man får lettere tilhengere om man er på samme nivå som ens lesere. Og som kjent: mainstream og værprat er alltid det mest populære. Min mølje inneholder i alle fall saklighet på premisset av det usaklige sølet du har stelt i stand her. Det utsagnet i seg selv er jo veldig saklig i grunn. Jeg slutter å lese her. Ser bare at du gjentar deg selv med hykleriske personangrep (ettersom du/dere har vært de som hele tiden har anklaget meg for personangrep og personfokus, og er definitivt de som gjør dette mest) og gidder rett og slett ikke. Endret 31. august 2010 av Dark Fire Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Hva er MENINGEN med denne TRÅDEN?! ånei, nå må jeg avslutte abo på tråden igjen Edit: kan ikke dere to ta dette på PM? Endret 31. august 2010 av Tenklitt Lenke til kommentar
Dark Fire Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Hva er MENINGEN med denne TRÅDEN?! ånei, nå må jeg avslutte abo på tråden igjen Edit: kan ikke dere to ta dette på PM? Kunne ikke du? Og det er ikke "oss to", det er 3 eller 4 mot meg, altså blir det like vanskelig å PMe som det var for deg (når du tok valget å svare her istedenfor å PMe "oss to") Endret 31. august 2010 av Dark Fire Lenke til kommentar
janjonern Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 (endret) Hvorfor er vi de eneste vesene som tenker slikt? Hadde jeg putta deg på en øy og du måtte reprodusert deg med ei der, så tror jeg aldri du ville tenkt slikt. Du hadde hatt en jobb, og hvis alt gikk sånn OK, så tror jeg aldri du ville vært deppa og lurt på hva faen er meninga med livet?! Hadde det blitt unger der så tror jeg du aldri ville tenkt sånn med mindre du kanskje er veldig rar :/ Endret 1. september 2010 av janjonern Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Jeg blir gal av å tenke på dette! Hva er meningen med alt? Hvorfor lever vi? Vi skal alle dø UANSETT! Alle dør! Alt dør! Ingenting varer evig! Og uansett om alt varte evig...Hva hadde meningen med alt vært DA?! Det er greit at mennesker og dyr skal formere seg for å lage nye etterkommere. Men de skal OGSÅ dø en vakker dag! Hva er EGENTLIG meningen?! Har ikke noe i mot livet og er en livsnyter...Men skjønner liksom ikke hva meningen er, og hvorfor det i det heletatt finnes liv Skjønner tankegangen og synes den er interssant, men du kommer til å bli gal av å tenke på det om du ikke er blitt det alerede. Meningen er å kose seg mens du er her, det er ikke noen spesiell mening. Samme som om du har lyst å ta en tur til Tromsø.. bare for å se hvordan det ser ut liksom, det er ikke noen dypere mening enn at du har lyst. Hvorfor må det være en mening med det? enjoy the ride Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Edit: og med intelligens mener jeg "intelligent liv", slik man ønsker å finne på andre planeter, ikke nødvendigvis menneskelige standarerer, noe jeg lukter at ingen av dere kvalifiseres for. Hør på denne guttungen, da! Han er sikkert meget "dum", både i skole og i det sosiale nærmiljøet, så her tar han igjen på oss med dumstrige kommentarer. 1 Lenke til kommentar
Dark Fire Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Edit: og med intelligens mener jeg "intelligent liv", slik man ønsker å finne på andre planeter, ikke nødvendigvis menneskelige standarerer, noe jeg lukter at ingen av dere kvalifiseres for. Hør på denne guttungen, da! Han er sikkert meget "dum", både i skole og i det sosiale nærmiljøet, så her tar han igjen på oss med dumstrige kommentarer. See? Det går ann å provosere deg òg. Men det gjør deg selvfølgelig ikke noe mindre bedre, slik jeg er mindre bedre når jeg blir provosert. PS: Jeg leste bøker før første skoledag, jeg ble "komplimentert" med "du er den mest sosialt intelligent ungdom jeg har møtt på år og dag" av en med i det minste noe autoritet, og skårer ellers høyt nok på IQtester til at standard IQtester ikke holder. Jeg klarer meg. Det gjør meg dog ikke noe mindre provosert av utallige idioter i samfunnet komplett uten noen form for selvinnsikt som hele tiden finner feil i alt alle andre kommer med; samles for gruppepress, og kjører på med alt man har av trollekunnskaper bare for å provosere (og muligens i mangel på selvinnsikt ikke ser at dette er tilfellet). Det ovenfor var alikevel ikke annet enn et forsøk på speile deres saklighet og empatiske nivå. Jeg er glad det <nesten> fungerte. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 (endret) Ingen bryr seg om IQ-konseptet, noe som er helt idiotisk å hevde er en god indikator på den generelle intelligensen. Det er også meget misforstått. Det er ikke slik at høy IQ = automatisk geni. Det er dessuten høyst irrelevant for denne tråden, og at du i det hele tatt legger det frem er overraskende. Endret 1. september 2010 av Enzyme X 1 Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Hva er MENINGEN med denne TRÅDEN?! ånei, nå må jeg avslutte abo på tråden igjen Edit: kan ikke dere to ta dette på PM? Kunne ikke du? Og det er ikke "oss to", det er 3 eller 4 mot meg, altså blir det like vanskelig å PMe som det var for deg (når du tok valget å svare her istedenfor å PMe "oss to") Dark Fire, du er en sint kar (erfart det fra andre tråder) Jeg tror du er mer interessert i å kverulere og krangle enn faktisk å diskutere. PM kan foregå mellom flere personer. Tråden her var interessant før den ble fortrollet. Sorry mac. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 (endret) See? Det går ann å provosere deg òg. Men det gjør deg selvfølgelig ikke noe mindre bedre, slik jeg er mindre bedre når jeg blir provosert. Provosert, jeg? Tvert imot, jeg klarer ikke engang å ta deg alvorlig slik du presenterer deg selv. Du er alene der, akkurat nå. Slik jeg ser for meg at du narrer deg selv på andre områder. (..)komplett uten noen form for selvinnsikt(..) Jeg får ta meg en trall mens du fullfører innleggene mine, jeg da. Endret 1. september 2010 av cuadro 1 Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 HAHAHA! Meningen med livet! 2 Lenke til kommentar
fuzzyboots Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 (endret) DOUBLE TROUBLE Endret 1. september 2010 av fuzzyboots Lenke til kommentar
fuzzyboots Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 (endret) Elsker hvor selektiv du er. Ikke tro at du kommer godt ut av noe ved å kun forholde deg til notasjoner og sidepoeng. Det er litt søtt, da. Vær klar over at jeg gjør; når alt håp om intelligens er borte, forsvinner jeg vanligvis ganske plutselig. Edit: og med intelligens mener jeg "intelligent liv", slik man ønsker å finne på andre planeter, ikke nødvendigvis menneskelige standarerer, noe jeg lukter at ingen av dere kvalifiseres for. Bare disse setningen her gjør meg sterkt mistenksom til din grunnleggende forståelse for ord og uttrykk. Høres nesten ironisk ut, måten du ikke klarer å fortelle noen hvor dumme du synes de er, uten å ty til astronomi. Din tolkning er her ytterst dårlig, om du mener at det er mest logisk at jeg ville tro at det skulle være "din hensikt" - din hensikt er ytterst irrelevant, det som er relevant er inntrykket som ble lagt igjen for potensielle andre lesere. Jeg har jo akkurat gjort rede for hvorfor det vil være absurd å tolke det jeg skrev som noe annet enn hva jeg gjorde rede for. Hvordan kan du unngå å mestre parallellene her? Om det så skulle være noen som hang seg dypt opp i dette, og tolket det like dårlig som du, så spiller det ingen rolle for min del. Jeg kan godt bidra til å få deg til å høres dum ut, men jeg må understreke hvor dyktig du selv er til det. For meg er dette bl.a et tegn på at jeg foretrekker å henvende meg til sak -- det at du automatisk hopper til at jeg snakker om din intensjonen, sier enten noe om dine fordommer, eller om at DU er personfokusert. Bare les siste setningen din, kompis. Vær så snill. Som jeg har sagt en del ganger nå, så må det finnes et semantisk konsensus og korresponderende tolkningsapparat for at kommunikasjon skal fungere. Hva mine hensikter og intensjoner er, spiller en stor rolle for konteksten påstandene/spørsmåla blir satt frem i. Forstår du det? Komplett irrelevant? Her skygger du bort dine egne handlinger ved å si "du er så fæl fra før av at det ikke spiller noen rolle om jeg griser deg til litt ekstra"... Barnslig. Komplett relevant. Sammenhengen sitatet ble rivd ut av, var forklaringen på hvorfor jeg ikke hadde som hensikt å undergrave den seriøse fremstillingen du har stått for. Det er relevant for sammenhengen, men som kjent forstod du ikke forklaringen heller, så vet ikke hva jeg kan forvente her. I sitatene, var det eneste sitatet du fjernet fra sitatene inne i hverandre, var sitatet der jeg sa et eller annet relevant (det vi snakket om tidligere, det du snakker om her- - jeg husker ikke hva og finner det ikke interessant nok til å sjekke eller prøve å huske hva det var) Du gjør dette virkelig bedre, ved å først påstå at jeg er urimelig selektiv og så glemme hvilket sitat det var snakk om. Troverdigheten din stiger i takt med intelligensen din, ser det ut som. Aner fortsatt ikke hvilket sitat det er snakk om. Finner du det for meg, så skal jeg godt svare på det (punktvis om jeg må). Det er det første en oppegående person vil anta. Du antar ikke at et menneske er dum, er hjernedød, er funksjonhemmed, er fra en annen planet, hvis vedkommende velger å ikke svare på et spørsmål. Man antar først at vedkommende ikke ønsker å svare, så kan man synse og sanse i etterkant, eller fortsette å stille spørsmål som SKULLE vært spørsmål vedkommende ikke skulle ikke kunne like å svare på, og basere seg på resultatene fra det... Det jeg har sagt, er at jeg ikke vil begynne å anta ting, da motivene for å ikke svare kan være så mange. Det som faller meg mest naturlig inn ville dog vært å anta at du ikke klarer å svare spøsmålet, igjen fordi du ikke brukte hue da du la frem påstanden. Hadde du gjort noe med sistnevnte, hadde du slept slike prekære situasjoner som dette. Har egentlig ingen spesiell interesse for å vite hvorfor du mener det ene er barnsligere enn det andre, eller hvorfor du insinuerer at noen av er barnslige i det hele tatt, for jeg tror ikke du riktig forstår noen av begrepene. Det er ikke tilfelle overhodet. Du/dere stiller lite relevante spørsmål til ""påstandene"" mine, jeg velger å ignorere de, ingenting med ansvar å gjøre ettersom jeg ikke er pålagt å svare ALLE type mennesker's irrelevante spørsmål (som de selv finner relevant, men ikke en selv), så her spyr du ut bare enda mer bull. Så du mener det er helt på sin plass å kunne spytte ut evneveike påstander uten å måtte svare for seg, om noen spurte og det ikke tilfredsstilte din interesse? Har ikke påstått at du er pålagt til å svare, jeg bare stiller metaspørsmål. Du har ikke "debunket" noe som helst, så hvorfor avlive det jeg sier og kalle det "bull"? Du er liksom som den siste løperen til å nå målstreken, triumferende over å ha vunnet. Du har forøvrig ennå ikke svart på det. Jeg venter i spenning. Lær deg å lese, det har blitt sagt utallige ganger, igjen og igjen, at jeg har absolutt null ønske om å svare på spørsmål jeg ikke velger å svare på av egen fri vilje, altså er alle insinueringer til at jeg "bør" svare på spørsmål bare dårlig hersketeknikk; det dere anklager meg for hele tiden uten grunn. Jeg insinuerer ikke til normative oppfodringer. Det gir ikke mening en gang. Les litt om "bør"-konseptet, og "insinuasjon" forøvrig. Om jeg likevel skal ta svaret her alvorlig, må det sies at hva jeg oppfordrer deg til og hva du faktisk gidder, ikke er motsetninger, og enda mindre en "hersketeknikk". Det utsagnet i seg selv er jo veldig saklig i grunn. Så du ser det du også? Ser bare at du gjentar deg selv med hykleriske personangrep (ettersom du/dere har vært de som hele tiden har anklaget meg for personangrep og personfokus, og er definitivt de som gjør dette mest) og gidder rett og slett ikke. Vil på vegne av flere her takke for at du oppklarte hva "hykleri" betyr (vil altså takke litt for andre her på forumet). Endret 1. september 2010 av fuzzyboots 3 Lenke til kommentar
Dark Fire Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Hva er MENINGEN med denne TRÅDEN?! ånei, nå må jeg avslutte abo på tråden igjen Edit: kan ikke dere to ta dette på PM? Kunne ikke du? Og det er ikke "oss to", det er 3 eller 4 mot meg, altså blir det like vanskelig å PMe som det var for deg (når du tok valget å svare her istedenfor å PMe "oss to") Dark Fire, du er en sint kar (erfart det fra andre tråder) Hvilken relevans har dette? Absolutt ingen er svaret, og du bidrar nå med å forsøple tråden selv. Dette er pr definisjon hykleri. Jeg tror du er mer interessert i å kverulere og krangle enn faktisk å diskutere. Det absolutte motsatte; jeg ser at de fleste her er mest interesserte i å kverrulere og krangle -- jeg blir til slutt bare provosert og gir etter for alle insinueringene, fordommene og andre frekkheter. Jeg, som ellers kjente med alle med høy intrapersonlig intelligens, er veldig interesserte i å dele eller være del av/høre på tanker og teorier. Så her kunne du ikke ha tatt mer feil. PM kan foregå mellom flere personer.Sier du med en post. Tråden her var interessant før den ble fortrollet. Sorry mac. Det er din mening, ja. Det skal du få lov til å mene, jeg er derimot helt uenig og mener at det meste av det som ble dumpet her var akkurat det; dump, altså søppel. Ikke at det faktisk ble noe særlig mer interessant av dette, men jeg mener nå ikke at det klarte å forsøple denne tråden som allerede var av såpass lav verdi (og sank derfor ikke noe). Elsker hvor selektiv du er.Det kalles å ikke la seg trolle. Men du har helt rett: jeg lar meg ikke trolle og dropper igjen resten av det du har skrevet under (over?) (ved å ikke lese); basert på det du starter med her lover ikke denne posten din noe bedre. Kom tilbake når du har fått tilstrekkelig med ris til å ha utviklet i det minste en håndfull med folkeskikk. Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Det absolutte motsatte; jeg ser at de fleste her er mest interesserte i å kverrulere og krangle -- jeg blir til slutt bare provosert og gir etter for alle insinueringene, fordommene og andre frekkheter. Jeg, som ellers kjente med alle med høy intrapersonlig intelligens, er veldig interesserte i å dele eller være del av/høre på tanker og teorier. Så her kunne du ikke ha tatt mer feil. Way to go. Du ønsker å dele av dine enorme kunnskaper, flott. Men med en gang noen har en antydning til kritikk, gjerne konstruktiv, til hva du skriver på forumet så klikker det for deg. Og da er det "morra di" og så videre. eller "get the fuck out of my tråd" Du er klar over at det ikke er en sunn sport i å spe en post med så mange fremmedord som mulig? Av og til er det enkle, ofte det beste. 2 Lenke til kommentar
DeusAnimus Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Jeg blir gal av å tenke på dette! Hva er meningen med alt? Hvorfor lever vi? Vi skal alle dø UANSETT! Alle dør! Alt dør! Ingenting varer evig! Og uansett om alt varte evig...Hva hadde meningen med alt vært DA?! Det er greit at mennesker og dyr skal formere seg for å lage nye etterkommere. Men de skal OGSÅ dø en vakker dag! Hva er EGENTLIG meningen?! Har ikke noe i mot livet og er en livsnyter...Men skjønner liksom ikke hva meningen er, og hvorfor det i det heletatt finnes liv Meningen er relativ med tanke på den enkelte, å hva den enkelte måtte finne mening i. Svaret ligger i deg Lenke til kommentar
Dark Fire Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Det absolutte motsatte; jeg ser at de fleste her er mest interesserte i å kverrulere og krangle -- jeg blir til slutt bare provosert og gir etter for alle insinueringene, fordommene og andre frekkheter. Jeg, som ellers kjente med alle med høy intrapersonlig intelligens, er veldig interesserte i å dele eller være del av/høre på tanker og teorier. Så her kunne du ikke ha tatt mer feil. Way to go. Du ønsker å dele av dine enorme kunnskaper, flott. Men med en gang noen har en antydning til kritikk, gjerne konstruktiv, til hva du skriver på forumet så klikker det for deg. Og da er det "morra di" og så videre. eller "get the fuck out of my tråd" Du er klar over at det ikke er en sunn sport i å spe en post med så mange fremmedord som mulig? Av og til er det enkle, ofte det beste. Vet ikke helt hva du forventer av svar, her. Intellektuelt ville jeg ha ignorert deg, instinktivt føler jeg for å trolle deg, og valget jeg tar er av empati -- å prøve å være hyggelig atter en gang, på tross av hvor åpenbart det er at det ikke vil komme noen vei. For å svare enkelt og konkret på det du sier, uten å gidde engang å prøve å forklare meg, noe som ikke engang skulle være nødvendig med så enkle anklagelser: nei, jeg ønsker ikke å dele mine enorme kunnskaper -- hele livet har jeg alltid lett etter noen som kan lære meg opp, istedenfor har jeg måtte være den som har tatt lærerrollen, gang på gang, selv i første klass skulle jeg ha tatt over for skolelæreren.. Første i tidlig tennårene begynte jeg å vise klart hva jeg synes å bli diktert av idioter, og da mener jeg ikke "idioter" som i foreldrene til alle barn (etter egne subjektive meninger), men ganske enkelt gjennomsnitlige mennesker med en faktuell like høy selvinnsikt som jeg utviklet mellom barnehage- og førskole-tiden. Dette svaret ble litt forklarende alikevel; jeg vet jo hvor godt mine "du tar feil" blir godtatt, ved at noen bare kverrulerer med andre ord "nei, jeg har rett, jeg vet akkurat hvordan du er og hva du har gjort og at du gjør dette og dette feil", så da ble det til å prøve å forklare alikevel.. Spiller ingen rolle om kritikken er konstruktiv om, 1) den konstruktive kritikken er servert med klubbe (våpen...), og 2) man allerede er klar over det som nevnes, at det ikke har noen verdi å nevnes, og at vedkommende alikevel tror han har opplyst vedkommende men sin ufattelig innsikt. Det "klikker for meg" ganske saktere enn det gjør for andre intelligente og empatiske personer på samme nivå. Jeg har egentlig et ikke så altfor stort temperament til å være i den klassen jeg er. Men ja, det "klikker" for meg òg, spesielt under gruppemobbing. Hadde du vært på andre siden av gruppen, på offerets' side, hadde kanskje du hatt noe erfaring med dette du òg, og ikke uttaler deg om noe du såklart ikke har peiling på. "Morra di" var i en eller annen form for kontekst og var ikke mye større enn en ganske uskyldig gjeip i en eller annen rar kontekst. Det var ikke en "gtfo soab". Gtfo of my thread ble vel brukt i en tråd som faktisk var min, hvor jeg allerede hadde satt opp "regler" om hva som skulle bli og ikke skulle bli sagt, osv? Hvis annet, så tar du uansett 1) dette helt ut av kontekst om du mener at jeg hisser meg opp i hver tredje post jeg skriver... Jeg hisser meg kanskje opp i noe mellom hver 25 til 80ende post.. Rimelig greit ratio spør du meg, ettersom jeg kun henger i tråder som dette, hvor folk ikke gjør annet enn å prøve å provosere og samle seg i grupper for å vise hvem som er sjefen. Jeg er sikker på at det ikke er dere imellom som gir hverandre tommel opp i hver post, det er jo bare så vanlig at jeg aldri får en eneste tommel opp, og at alle som er imot meg får masse, spesielt hver eneste post. Sannsynlig. Jeg sper ikke poster med så manger fremmedord som mulig.. Aner ikke hvor du har dette fra... Jeg har alltid uttrykt meg med et språk som snakker mest mulig nøyaktig det jeg ønsker å si og på min måte... Nå de siste årene er dette langt fra mulig i Norsk, så da blir det kanskje noe feilvalg av ord? Ikke vet jeg hva du sikter til, så... Å være verbalt utviklet er forresten det mest kjente første tegnet på intelligens.... Ikke fordi man må være interessert i språk for å være intelligent, men fordi så og si alle velger å bruke, og anser språk som høyt nødvendig i dagens samfunn, så utvikler gjerne intelligente mennesker et bedre språk uten "effort". Jeg skriver forresten akkurat som jeg snakker-- hadde jeg klart å skrevet en smule raskere hadde jeg kanskje skrevet poster som denne raskere enn jeg ville snakket den.... Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Det absolutte motsatte; jeg ser at de fleste her er mest interesserte i å kverrulere og krangle -- jeg blir til slutt bare provosert og gir etter for alle insinueringene, fordommene og andre frekkheter. Jeg, som ellers kjente med alle med høy intrapersonlig intelligens, er veldig interesserte i å dele eller være del av/høre på tanker og teorier. Så her kunne du ikke ha tatt mer feil. Way to go. Du ønsker å dele av dine enorme kunnskaper, flott. Men med en gang noen har en antydning til kritikk, gjerne konstruktiv, til hva du skriver på forumet så klikker det for deg. Og da er det "morra di" og så videre. eller "get the fuck out of my tråd" Du er klar over at det ikke er en sunn sport i å spe en post med så mange fremmedord som mulig? Av og til er det enkle, ofte det beste. Vet ikke helt hva du forventer av svar, her. Intellektuelt ville jeg ha ignorert deg, instinktivt føler jeg for å trolle deg, og valget jeg tar er av empati -- å prøve å være hyggelig atter en gang, på tross av hvor åpenbart det er at det ikke vil komme noen vei. For å svare enkelt og konkret på det du sier, uten å gidde engang å prøve å forklare meg, noe som ikke engang skulle være nødvendig med så enkle anklagelser: nei, jeg ønsker ikke å dele mine enorme kunnskaper -- hele livet har jeg alltid lett etter noen som kan lære meg opp, istedenfor har jeg måtte være den som har tatt lærerrollen, gang på gang, selv i første klass skulle jeg ha tatt over for skolelæreren.. Første i tidlig tennårene begynte jeg å vise klart hva jeg synes å bli diktert av idioter, og da mener jeg ikke "idioter" som i foreldrene til alle barn (etter egne subjektive meninger), men ganske enkelt gjennomsnitlige mennesker med en faktuell like høy selvinnsikt som jeg utviklet mellom barnehage- og førskole-tiden. Dette svaret ble litt forklarende alikevel; jeg vet jo hvor godt mine "du tar feil" blir godtatt, ved at noen bare kverrulerer med andre ord "nei, jeg har rett, jeg vet akkurat hvordan du er og hva du har gjort og at du gjør dette og dette feil", så da ble det til å prøve å forklare alikevel.. Spiller ingen rolle om kritikken er konstruktiv om, 1) den konstruktive kritikken er servert med klubbe (våpen...), og 2) man allerede er klar over det som nevnes, at det ikke har noen verdi å nevnes, og at vedkommende alikevel tror han har opplyst vedkommende men sin ufattelig innsikt. Det "klikker for meg" ganske saktere enn det gjør for andre intelligente og empatiske personer på samme nivå. Jeg har egentlig et ikke så altfor stort temperament til å være i den klassen jeg er. Men ja, det "klikker" for meg òg, spesielt under gruppemobbing. Hadde du vært på andre siden av gruppen, på offerets' side, hadde kanskje du hatt noe erfaring med dette du òg, og ikke uttaler deg om noe du såklart ikke har peiling på. "Morra di" var i en eller annen form for kontekst og var ikke mye større enn en ganske uskyldig gjeip i en eller annen rar kontekst. Det var ikke en "gtfo soab". Gtfo of my thread ble vel brukt i en tråd som faktisk var min, hvor jeg allerede hadde satt opp "regler" om hva som skulle bli og ikke skulle bli sagt, osv? Hvis annet, så tar du uansett 1) dette helt ut av kontekst om du mener at jeg hisser meg opp i hver tredje post jeg skriver... Jeg hisser meg kanskje opp i noe mellom hver 25 til 80ende post.. Rimelig greit ratio spør du meg, ettersom jeg kun henger i tråder som dette, hvor folk ikke gjør annet enn å prøve å provosere og samle seg i grupper for å vise hvem som er sjefen. Jeg er sikker på at det ikke er dere imellom som gir hverandre tommel opp i hver post, det er jo bare så vanlig at jeg aldri får en eneste tommel opp, og at alle som er imot meg får masse, spesielt hver eneste post. Sannsynlig. Jeg sper ikke poster med så manger fremmedord som mulig.. Aner ikke hvor du har dette fra... Jeg har alltid uttrykt meg med et språk som snakker mest mulig nøyaktig det jeg ønsker å si og på min måte... Nå de siste årene er dette langt fra mulig i Norsk, så da blir det kanskje noe feilvalg av ord? Ikke vet jeg hva du sikter til, så... Å være verbalt utviklet er forresten det mest kjente første tegnet på intelligens.... Ikke fordi man må være interessert i språk for å være intelligent, men fordi så og si alle velger å bruke, og anser språk som høyt nødvendig i dagens samfunn, så utvikler gjerne intelligente mennesker et bedre språk uten "effort". Jeg skriver forresten akkurat som jeg snakker-- hadde jeg klart å skrevet en smule raskere hadde jeg kanskje skrevet poster som denne raskere enn jeg ville snakket den.... Hehe du er jaggu ikke sann. Du svarer meg av empati? Uansett. Du skriver altså at du er så utrolig mye smartere enn de aller fleste, og irriterer deg at verden er overbefolket av idioter? Hvorfor bruker du ikke gaven din til noe fornuftig, annet enn å krangle her på diskusjon.no? Dersom du er utstyrt med vesentlig høyere intellekt enn folk flest, er det nok mange utdannelser og jobber som trenger deg. Ellers, hvis du ønsker å diskutere, så vil jeg anbefale deg å være en smule mer ydmyk, du skal se at diskusjonene og dine motparter vil behandle deg med respekt, dersom du gjør det samme. 1 Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Jeg mener vi kan se utifra innleggene at dette svarer til "under middels", og ingenting annet. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå