Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hva er MENINGEN med LIVET?!

Gjest ASDF

Anbefalte innlegg

Definer "menneske".

Jeg støtter meg til denne.

Definisjon:

1 (individ av) arten Homo sapiens: mennesket er minst 300 000 år gammelt / mennesker og dyr

2 individ; person: gamle, unge mennesker / moderne mennesker / en by med to millioner mennesker; det frie menneske / det moderne menneske; (i utrop) stakkars menneske! / men hold nå fred, da menneske!; det kan da ikke noe menneske (ɔ: ingen) vite / jeg så ikke et menneske; en statsminister er ikke mer enn et menneske ɔ:har sin begrensning / bli, føle seg som et nytt (og bedre) menneske, som et annet menneske / han blir aldri menneske igjen etter den ulykken ɔ:gjenvinner aldri sin mentale og fysiske helse

Etym.:visstn. fra gsaks., avl. av mann

Menneske = Homo sapiens sapiens

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Dette livet er en test fra Gud hvor det blir avgjort hvem som tror på Gud & Guds sendebud/profeter. Uanset status mennesket har nå kommer døden en skrevende dag. etter dette er det ingen vei tilbake til jorda. akuratt som tidligere liv ( i mors mage ) man kan ikke leve der igjen når man er ute. når alle dør blir det ropt en gang, Alle våkner å møter sine gjerninger i dette livet. hadde dem gode gjerninger , trodde på Gud & alle Profeter kommer dem til Paradiset. hadde dem løyet om Gud og latet som alt var tull, gammeldags osv... til døden tok dem kommer de til helvete.

Dem på paradiset skal leve der i et forevig godt liv . Dem på helvete skal leve der for evig vond & strafffullt liv med flammer , smeltende metall-dusj osv . Gud behandler folk likt. Alle får invitasjon om å tro på ulike måter & situasjoner. noen tror , andre ikke. så det er det enkelte individet som investerer på sitt neste liv. noen velger dette kun dette livet , andre velger begge liv. Noen er takknemlige til Gud , andre ikke.

Slik er folk fordelt. Meninga med "Dette" livet er å tilbe Gud , gjøre gode gjerninger , sørge for å investere til neste liv. ;)

Så her er invitasjonen: jeg inviterer alle som leser dette å sette seg ned å lese Guds ord med åpen hjerte. :)

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Dette livet er en test fra Gud hvor det blir avgjort hvem som tror på Gud & Guds sendebud/profeter.

Vel, den guden som det står om i quranen er rett og slett ikke verdig min tilbedelse, da den guden rett og slett er for dum i mine øyne og rekker ikke opp til noe jeg ville tilbedt!

En gud for meg ville vært noe som faktisk kunne hjulpet oss og ikke kommet med rare regler om foreksempel dyr som vi ikke kan spise... Allah må jo være stokk stein dum når han lager et slikt dyr da, spesielt et velsmakende et som grisen...

Like idiotisk er det at en gud som etter sigende skal ha skapt hele det enorme universet med 500 milliarder galakser pluss gidder å bry seg om hva folk har på hodet eller hvordan de går kledd. Latterlig og dumt, ja bent frem idiotisk å anta at en omnipotent skapning skulle lage regler for slikt for en bitte liten skapning på en bitte liten planet... Og dette tror du på?

Det er ihvertfall ikke noe jeg ville trodd på! Og skulle det en vakker dag dukke opp en gud som het allah er jeg faktisk i sterk tvil om jeg hadde funnet den guden verdig min tilbedelse hvis han faktisk var slik rip off boka quranen sier han er! For maken til arrogant, herskesyk og smålig gud skal en lete lenge etter!

Lenke til kommentar

Nja.... ikke for å dekke basisbehovene... ;)

Enig.

@Tenklitt

Tenk litt; sjokolade er god næring?

Sex er heller ikke et basisbehov for individet (kun for rasen), og ettersom man helst referer til individet (Kosepute snakket sannsynligvis om seg selv når h*n tenkte på sjokolade og sex, ikke menneskeheten...), er det ikke snakk om annet enn en fundamental funksjon for å videreføre rase, i det tradisjonelle evolusjonsistiske perspektiv.

Dessverre mangler man da bl.a forståelsen av hvor viktig nytelse er for mennesket, og at reproduksjon bare er en av flere funksjoner.

Spesielt i dagets samfunn er reproduksjon ved "tilfeldig sex" (hvor intensjon ikke er babies) mindre funksjonelt enn noen gang, med oppfinnelser som prevansjon, og hvor individet nå til dags først vil ha barn med en kjent og utvalgt, og med emosjoner og ritualer involvert som ikke gjelder under tilfeldig, beskyttet sex.

Lenke til kommentar

Det er ingen mening med livet. Vi lever, vi dør. Hvis det skulle være en mening med livet så må det være å leve det fullt ut. Få så mange erfaringer som mulig, utforske verdenen. Gjøre det du syntes er best for deg selv og gjøre det du interisserer deg for uten å gjøre noe fysisk skadelig med deg selv. Det er det jeg tror ihvertfall.

Personlig har jeg begynt å utforske den verdenen vi kjenner idag. Så er alltid ute på farten på oppdagelse i forskjellige verdensdeler!

Endret av FredrikMelsom
Lenke til kommentar

Det er ingen mening med livet. Vi lever, vi dør. Hvis det skulle være en mening med livet så må det være å leve det fullt ut. Få så mange erfaringer som mulig, utforske verdenen. Gjøre det du syntes er best for deg selv og gjøre det du interisserer deg for uten å gjøre noe fysisk skadelig med deg selv. Det er det jeg tror ihvertfall.

Personlig har jeg begynt å utforske den verdenen vi kjenner idag. Så er alltid ute på farten på oppdagelse i forskjellige verdensdeler!

Så du vil si at 85 % av verden (tall tatt litt ut av det blå) ikke kommer til å ha noen mening med livet, ettersom de bruker dagen på å skaffe seg nokk for å overleve fra en dag til en annen?

Er jo ikke alle som har mulighet til å "verdensdelhoppe" som deg. Har de da ingen mening?

// WINWIN

Lenke til kommentar

Så du vil si at 85 % av verden (tall tatt litt ut av det blå) ikke kommer til å ha noen mening med livet, ettersom de bruker dagen på å skaffe seg nokk for å overleve fra en dag til en annen?

Er jo ikke alle som har mulighet til å "verdensdelhoppe" som deg. Har de da ingen mening?

// WINWIN

Det er jo en underliggende mening også, som å få føde nok til å overleve. Det jeg mente med min forrige post er at vi er ikke en del av "Guds" pusslespill. Vi er ikke plassert på denne planeten for å gjøre noe spesifikk for "Gud". Å jobbe for overlevesen er en erfaring som jeg nevnte ovenfor, bare det å skaffe mat er er en mening i seg selv.

Så hoved-meningen med livet er å leve det fullt ut noe som også innebærer å skaffe mat til seg selv og nære. Gjøre det beste ut av det de kan. Det er hva de fattige i U-land gjør. Har sett fattige mennesker i mange land. De sitter ikke å syter over hvor miserabelt de har det, nærere tvert imot. De ignorerer det negative som skjer og ser fremover i en positiv retning. Har sett mange fattige mennesker som sliter med å få mat, men de slutter aldri å være glad og smile.

Konklusjon: Meningen med livet er å tilfredstille sine fysiske og psykiske behov.

Lenke til kommentar

Konklusjon: Meningen med livet er å tilfredstille sine fysiske og psykiske behov.

Veldig enkelt og greit utgangspunkt, men tar ikke noen som helst abstraksjoner i betrakning.

Spørsmål som: hvor stammer dine fysiske og psykiske behov fra? :)

Og da er vi tilbake til utgangspunktet.

Hvorfor trenger vi å vite vårt opphav for å finne sin mening med livet? Ikke alle bryr seg om hvordan vi ble til, men greier like fullt å finne sin mening med livet.

Lenke til kommentar

Og det er nettopp døden som fikk meg til å stille mine første spørsål om kristendommen...

For hvorfor i all verden skal vi leve dette lille micro sekundet her på jorden når ihvertfall den kristne guden VET hva utfallet av den troen blir? For ikke å snakke om hvor idiotisk det ville blitt hvis vi levde for evig og alltid, hva var da vitsen med å få unger? Er det kun for å lage enda flere tilbedere av gud det da? I så fall, hvorfor tryllet han de ikke frem med en gang, allmektig som han etter sigende skal være?

Religion sklir bare nærmere og nærmere idioti om dagen for mitt vedkommende, det er og blir bare et grusomt eventyr... Hadde bibelen kommet samtidig som ringenes herre skal jeg vedde på at ikke en kjeft hadde kjøpt bibelen! Til det er den for tunglest, selvmotsigende og idiotisk, for det er ingen som ville trodd at en gud hadde vært så til de grader idiotisk og tungnem som bibelen fremstiller idioten..., sorry, guden i eventyret som... For furen må jo være idiot, bare hør her:

Ikke før hadde han skapt jorden før de ignorante menneskene, guds egne elskede øyenstener, hadde knasket på det eplet de ikke fikk lov til å ta... Irritert jager han dem ut og hvor allmektig kan en gud sies å være når han gjør slike bommerter? Han burde jo ha drept dem, som enhver som noen gang har spilt The Sims vet utmerket godt....

Bommert nummer to: Hvor allmektig er en gud som klarer å lage en treflåte med to av alle jordens skapninger (Menneskene var 8 stykker da, men dette er bare et lamt forsøk på å ungå incest...) I dag vet vi at vekten av insekter alene er større enn vekten av alle andre dyr tilsammen og derfor må jo denne guden virkelig elske insekter (Kanskje han er en flueknuller?) og da blir det bare idiotisk å påstå at gud elsker mennesker mest, da det vitterligen er insekter han intresserer seg for.... Men igjen burde han ha drept ALLe menneskene, for er han allmektig så vet han jo at de vil fucke det til igjen...

Men hva finner han på isteden? Jo, han puler en jomfru og får henne til å føde seg selv (Ultra incest spør du meg! Går jo helt rundt for en annen stakkar når en tenker at du er bestefar til din egen far....) hvorpå han 33 år etter får seg selv, lidende og påstått, (som vanlig), til å oppstå den tredje dagen på en dato ingen riktig vet hva er (og derfor plasserer de det til den tredje fullmånen i året!, (Som tilfeldigvis faller på samme dag som vårblotet... :roll:) ) der han påstått farer opp til himmelriket...

He he... Ja, fantasifult, men le ikke, for det finnes folk som faktisk tror på dette.... Men er dette meningen med livet? Neppe... For hvis det hdde vært meningen med livet å tro på et fantasi foster hadde vi hatt mer enn nok av guder å ta av og vi trengte derfor ikke enda en eventyr helt i form av den veike jomfruen jesus som alltid snudde det andre kinnet til, selv når det gjalt kyss fra homoseksuelle... :) (Sorry, couldn't help myself...)

Så hva er meningen med livet da?

Det er det bare DU som kjenner svaret på, for ingen andre har noe med hva din mening med livet er, selv om det lukter prest og kristenmanns blod av fyren du spør... :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...