Gjest ASDF Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Jeg blir gal av å tenke på dette! Hva er meningen med alt? Hvorfor lever vi? Vi skal alle dø UANSETT! Alle dør! Alt dør! Ingenting varer evig! Og uansett om alt varte evig...Hva hadde meningen med alt vært DA?! Det er greit at mennesker og dyr skal formere seg for å lage nye etterkommere. Men de skal OGSÅ dø en vakker dag! Hva er EGENTLIG meningen?! Har ikke noe i mot livet og er en livsnyter...Men skjønner liksom ikke hva meningen er, og hvorfor det i det heletatt finnes liv Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Er vel ikke noe fasitsvar på det. For min del så skal jeg vel oppleve opp og nedturer, ha det forholdsvis greit og kunne ha frihet til å gjøre det jeg ønsker. Nå forlanger jeg heller ikke så mye, men jeg er fornøyd med den ene gode kameraten jeg har, familien min og mulighetene mine. Samtidig skal jeg være grei mot andre og gi faen i de som trekker meg ned. Lenke til kommentar
Gjest Jeeez Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Meningen med mitt liv er å bli sparket mest mulig ganger mens jeg ligger nede 3 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Er det så viktig å vite det da? Er vel i grunn ingen mening med livet om alt ble skapt fra "big bang"... bortsett fra at vi er... Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Jeg synes det er idiotisk å tro at det er noen mening med livet. Du ble født fordi din mor og din far hadde det gøy på soverommet en sen fredagskveld, ikke fordi en eller annen dude har funnet deg opp for at du skal oppnå noe. Lenke til kommentar
Gjest TRÅDSTARTER Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Er det så viktig å vite det da? Er vel i grunn ingen mening med livet om alt ble skapt fra "big bang"... bortsett fra at vi er... Det var noe av det mest fornuftige jeg har hørt Vi ER her! Hmmm...Vi er faktisk bare her! Lenke til kommentar
Knife Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 1) Overleve 2) Bringe slekten videre. Need to say more? Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Det er vel den biologiske meningen, ja. Tror folka her leter etter en mer.. hva skal jeg si.. filosofisk mening. Som jeg ikke tror finnes. Lenke til kommentar
Gjest mhm22 Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Er ingen mening med livet, er det som er skjønnheten. Du er fri til å gjøre hva enn du vil! Lenke til kommentar
Gjest Johan B. Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Meningen med livet? Hva med meningen med planeten, eller solsystemet, eller galaksen, eller alle de billiardevis av galaksene spredt ut over et enormt rom, som er så stort, og inneholder så mye, at hjernen ikke er så mye som en brøkdel av en brøkdel i stand til å i det hele tatt kunne fantasere om hvor stort det er? Og hva med alle de millionevis av andre sivilisasjoner der ute, mer og mindre avanserte en oss? Og hvor mange trilliard år skal universet vare? Og hvor mange andre universer finnes det? Nei, jeg skjønner at meningen med livet ditt ikke virker særlig meningsfullt. Hele greia er egentlig bare en simulator, hvor alt som skjer er nødt til å skje, så det at du har fri vilje er til og med bare en illusjon. Siden tid bare er en dimensjon som eksisterer innenfor universet, betyr det at hele historien allerede er skrevet utenfor Universet. Men dette er også noe som hjernen ikke er i stand til å forstå, så mange vil nok finne mye tvil i den påstanden. Du er bare en ufattelig liten brikke som eksisterer i en ufattelig kort tidsperiode i en ufattelig enorm historie. Men, selv om du virker ubetydelig, har du tvert imot ekstremt mye påvirkning. Om du kunne reist tilbake 10.000 år, plukket en blomst og tråkket på en bille, for så å dra tilbake til nåtiden, ville alt sett veldig annerledes ut, og du ville mest sansynlig ikke eksistert lengre. Dette slår selvølgelig motsatt vei også, i fremtiden. Hver eneste bevegelse, tanke og handling du gjør, er med på å forme verden rundt deg. Kanskje ikke så mye i dag, men etter at du dør, vil det ha mer og mer påvirkning på omgivelsene. Bare at jeg tar en slurk av vannet mitt nå, er med på å forandre hvordan hele universet ser ut om 5 trilliarder år, hvor alle sivilisasjoner har slått seg sammen, og tatt full kontroll over hver eneste planet og stjerne, og til og med dimensjoner. Så konklusjonen er vel at meningen med ditt liv, er bare å være en del av brikken til den historien universet våres har å fortelle. Lenke til kommentar
Kaffegriner Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 nå skal jeg være skikkelig dust og si ekte kjærlighet.. for det finnes jo ikke noe diggere? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 meningen med livet i mine øyne er: ha det gøy, i alle fall prøve å formere meg, lære og bringe lærdom videre og ha det enda mer gøy Lenke til kommentar
toth Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 11 svar og ingen nevner 42. Samfunnet er i forfall 1 Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Tror du sommerfuglene som lever et døgn tenker "Hva er meningen men livet?" Meningen med livet er bare et konsept mennesket har funnet opp siden vi ikke har noen naturlige fiender lenger, vi kjemper ikke lenger for "Overlevelsen" og vi har kommet til et besvishetsnivå som egentlig ikke er biologisk "Sunt" for oss. Noen tilegner livet til og hjelpe andre, og det er deres mening. Noen tilegner livet til religion, det er deres mening. Men egentlig er meningen med livet overlevelse og formering, akkurat som alle andre organismers mening. Personlig finner jeg liten mening i livet, heller meningen med døden. PS. Dette spørsmålet er livets ALLER største mysterium som aldrig har blitt løst, men alle har en egen personlig teori. Det er litt latterlig og lage en slik tråd helt uten vidre. Lenke til kommentar
frevild Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Livet er som en rusletur - målet er ikke å komme noe sted, men å nyte selve turen underveis. Det er de tingene man fyller livet med, som gir det mening. Lenke til kommentar
toth Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Meningen med livet er ikke gitt - DU skaper den Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Her er det gitt ganske så mange gode svar. Men tråden er feilpostet - og handler ikke om noe sensitivt. Gjesteposter er derfor ikke gyldige. Da tråden er aktiv og mange av våre flotte brukere har svart på den velger jeg å flytte den til religion, filsofi og livssyn, så kan vi diskutere videre der . Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Dette er meningen med livet. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Det er ingen mening, bortsett fra å eksistere. Endret 16. april 2010 av wingeer Lenke til kommentar
NavStar22 Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Jeg blir gal av å tenke på dette! Hva er meningen med alt? Hvorfor lever vi? Vi skal alle dø Kjenner igjen følelsen av meningsløshet. Men jeg finner mening i hvor høyt Gud elsker oss! Så høyt at han selv ble menneske for å vise oss lyset og dø for våre synder. Jeg tror Jesus er vårt eneste håp. Så hvis Bibelen er sann så er ikke alt menigsløst, og da trenger man heller ikke dø, men kan få evig liv hvis vi tror på Jesus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå