Gå til innhold

Twinx eller 2stk vanlige brikker

BioAcid

Anbefalte innlegg

Skal snart kjøpe ny ram å tenkte da på å kjøpe 1 stk Corsair TWINX1024-3200LL DDR-DIMM 1024MB.

Det jeg lurer på da er om dette er bra eller om jeg heller burde gå for f.eks 2 stk TwinMOS PC3700 DDR-DIMM 512MB CL2.5...

Dette skal inn sammen med et eller annet ocvennlig HK og prosessor sammen med water og vapochill å klokkes så langt det går, er derfor interessert i å kjøpe bra ram med som kan gå langt med aggressive innstillinger og 1:1 i forhold til FSB(helst)

Merket akkurat at den Twinx brikken står for ca 2500 på minnesiden men dersom den klikkes på står det 2900... må sendes en mail til komplett med det samme...

å en ting til, hvordan merker man om man har OC minne for mye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har et hovedkort med i865 eller i875 chipset skal du IKKE benytte TWINX. Se på Corsairs support-forum (Ram-guy) hvor man spesifiserer at TWINX ikke trives i 865/875 hovedkort.

Kjøpte selv 2 x XMS3500 512MB i steden.

Mvh,

Code#

Lenke til kommentar
Hvis du har et hovedkort med i865 eller i875 chipset skal du IKKE benytte TWINX. Se på Corsairs support-forum (Ram-guy) hvor man spesifiserer at TWINX ikke trives i 865/875 hovedkort.

Kan du være så snill å gi meg linken til dette du påstår ?

Lenke til kommentar

Anandtechs nylige sammenlikning av minne for 865PE og 875P tilsier at twinx -brikkene faktisk fungerer bedre enn en lang rekke andre brikker (http://www.anandtech.com/memory/showdoc.html?i=1828)

Sitat: "After countless hours of testing there is no doubt that Corsair LL (Low Latency) PC3200 modules are the fastest and most compatible DDR memory modules to pair with your 865PE or 875P motherboard (regular CAS2.0 Corsair modules are just as good as LL/TwinX modules). Initially we had the most problems with Corsair's modules, but thankfully motherboard manufacturers were able to come through with solid BIOS releases that remedied all of these issues."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...