scarfaze1 Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 (endret) Hei! Da har det seg slik at jeg skal opp i Naturfag i Prøvemuntlig hvor jeg skal fortelle om temaet energi. Jeg skal på veiledning i morgen og presentere det jeg har gjort på fredag. Foredrag skal vare 10-15 minutter. Her er stikkordene som stod på oppgavearket: Definisjoner Mat Kraft, Newtons lover Tyngde Arbeid Varme Energiloven Jeg får en 5'er i naturfag, og tror jeg kan få den opp til en 6'er, men det er ikke ofte vi har fremføringer i naturfag og derfor står jeg nå litt stille. Hvordan skal jeg begynne? Det står at jeg skal reflektere, tolke, vurdere, se sammenhenger, være kreativ og selvstendig og vise gode analytiske evner. Hvordan kan jeg få dette frem på en god måte? Selvfølgelig kan jeg bare fortelle om masse stoff, men da er jeg redd for at jeg ikke blir like manusfri. En ting jeg vurderer er å ha et forsøk foran sensor, men da er jeg litt usikker på hvilke forsøk jeg kan vise frem. Noen tips? Vet dere om flere ting jeg kan dra inn i foredraget? Takk for all hjelp, Anton EDIT: Jeg vurderer å begynne med å forklare litt om definisjoner innenfor dette temaet, blant annet snakke om at energi er det som får noe til å skje, men etter å ha sagt det, hvordan kan jeg på en god måte fortsette fremføringen? Endret 14. april 2010 av scarfaze1 Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Hei! ... EDIT: Jeg vurderer å begynne med å forklare litt om definisjoner innenfor dette temaet, blant annet snakke om at energi er det som får noe til å skje, men etter å ha sagt det, hvordan kan jeg på en god måte fortsette fremføringen? et godt tips hvis du er redd for å ikke være manusfri. Bruk powerpoint med stikkord (bare stikkord hvis ikke trekker det ned)! Det er da lov å bruke som et lite manus uten at det blir lesing av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå