a-z Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Men må jeg oppdatere før jeg installerer OS X? Det er litt klønete, iom. at SSDen står alene i skapet under skrivebordet mitt. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Bør det ja. Bare å oppdatere før du installerer OS. Det er en kjapp jobb. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 (endret) Og husk: Ergonomi betyr null, design betyr alt. Særlig når det gjelder epler. Ergonomi er design. Edit: Litt skuffet over at Apple fremdeles ikke har fjernet det optiske drevet. Det optiske drevet på min Macbook har vært kaputt i over to år nå, kan telle på hånden til stakkaren som mistet både en iPad og fingeren sin de gangene jeg har savnet å kunne putte i en CD eller DVD. Og jeg tror det er mange som meg. Får håpe Jobs gror litt baller til neste oppdatering. Edit2: Tenk hvor mye batteri han kan få plass til om han fjerner kolossen! Endret 20. april 2010 av Thlom Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Og husk: Ergonomi betyr null, design betyr alt. Særlig når det gjelder epler. Ergonomi er design. De er stort sett motsatser. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Og husk: Ergonomi betyr null, design betyr alt. Særlig når det gjelder epler. Ergonomi er design. De er stort sett motsatser. Feil, feil, feil. Hvorfor tror du tastaturet på så og si samtlige bærbare datamaskiner er plassert som det er? For at du skal kunne hvile håndleddene på maskinen. Hvem introduserte dette? Apple. Var det et designvalg? Ja. Var det et designvalg for å bedre ergonomi? Ja. Design er ikke bare estetikk. Som Steve Jobs selv sier: 'Most people make the mistake of thinking design is what it looks like,'' says Steve Jobs, Apple's C.E.O. ''People think it's this veneer -- that the designers are handed this box and told, 'Make it look good!' That's not what we think design is. It's not just what it looks like and feels like. Design is how it works.'' http://www.nytimes.com/2003/11/30/magazine/30IPOD.html?pagewanted=1 Magsafe er design, robustheten til en MBP er design, unibody er design, hvordan komponenter blir plassert i maskinen er design. At Apple ofrer CPU for batteri er et designvalg. Lenke til kommentar
a-z Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Bør det ja. Bare å oppdatere før du installerer OS. Det er en kjapp jobb. Ok, takk! Lenke til kommentar
Pstereo Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Kunne ikke vært mer enig Thlom. Lenke til kommentar
a-z Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Bør det ja. Bare å oppdatere før du installerer OS. Det er en kjapp jobb. Men, kan jeg oppdatere etter at jeg har installert OS X? Var nettopp inne på Intel sine hjemmesider, og der fant jeg en firmware update tool, som var OS Independent. Burde det ikke gå an å oppdatere etter at jeg har installert OS X? Hva er forskjellen om jeg oppdaterer før eller etter installering? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 (endret) Bør det ja. Bare å oppdatere før du installerer OS. Det er en kjapp jobb. Men, kan jeg oppdatere etter at jeg har installert OS X? Var nettopp inne på Intel sine hjemmesider, og der fant jeg en firmware update tool, som var OS Independent. Burde det ikke gå an å oppdatere etter at jeg har installert OS X? Hva er forskjellen om jeg oppdaterer før eller etter installering? Det kan hende at alt som ligger på disken forsvinner når du legger på firmware. Intel advarer selv om det. Det er derfor det er kjekt å gjøre FØR du legger data på disken. http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&DwnldID=18363&ProdId=3114&lang=eng Last ned .iso, brenn på skive og boot opp på den. Endret 21. april 2010 av ahpadt Lenke til kommentar
a-z Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Det kan hende at alt som ligger på disken forsvinner når du legger på firmware. Intel advarer selv om det. Det er derfor det er kjekt å gjøre FØR du legger data på disken. http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&DwnldID=18363&ProdId=3114&lang=eng Last ned .iso, brenn på skive og boot opp på den. Ok, takk igjen! Nå skal jeg ikke mase mer Lenke til kommentar
larsingedude Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Kjøp en harddisk selv og skift den ut, apple ville uansett ha tatt mer betalt for oppgradering enn det en ny harddisk ville kostet. btw, har hatt min macbook pro 2010 i 2 uker nå. er utrolig fornøyd. en pc du kan ta med deg overalt og den bare funker. men anbefaler å skifte ut harddisk da den 5400rpm disken går lovlig sent og det tar ett par sekunder å starte opp programmer. med en gang du skifter ut denne så starter programmene med en gang. utrolig stor forskjell hvis du driver å åpner og lukker programmer. i tilegg så får du litt bedre batterilevetid med ssd Lenke til kommentar
Munty Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Kjøp en harddisk selv og skift den ut, apple ville uansett ha tatt mer betalt for oppgradering enn det en ny harddisk ville kostet. btw, har hatt min macbook pro 2010 i 2 uker nå. er utrolig fornøyd. en pc du kan ta med deg overalt og den bare funker. men anbefaler å skifte ut harddisk da den 5400rpm disken går lovlig sent og det tar ett par sekunder å starte opp programmer. med en gang du skifter ut denne så starter programmene med en gang. utrolig stor forskjell hvis du driver å åpner og lukker programmer. i tilegg så får du litt bedre batterilevetid med ssd Jeg er også strofornøyd med min MacBook Pro. Det som er synd er at jeg ikke ventet minilittegrann så kunne jeg kjøpt den med i7. Lenke til kommentar
larsingedude Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Irriterende at Macbook Pro 13" ikke blir oppdatert med CPU. Dette er jo den ultimate studentmacen etter min mening. Noen flere indikasjoner på når dette kan skje? Får absolutt håpe det skjer i sommer! Trenger du mer enn 2.66 c2d som student, skal du driver med mediaproduksjon? o Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Den nye prosessorserien har vel en god del lavere strømforbruk = lengre batteritid og mindre varmeutvikling. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Irriterende at Macbook Pro 13" ikke blir oppdatert med CPU. Dette er jo den ultimate studentmacen etter min mening. Noen flere indikasjoner på når dette kan skje? Får absolutt håpe det skjer i sommer! Trenger du mer enn 2.66 c2d som student, skal du driver med mediaproduksjon? o Som primærmaskin tror jeg personlig 13" blir litt for lite for de fleste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå