Knopfix Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 (endret) Hei Jeg er godt vant med å koble opp Cisco Catalyst 2960 switcher med orginale Cisco SFP moduler. Har en jobb som skal gjøre for en kunde hvor det er ønskelig å spare penger. Lurer derfor på deres erfaring med ikke orginale(ikke Cisco produserte) Multimode SFP`r til bruk for Cisco 2960. Så vidt jeg vet er det mye å spare på å kjøpe uorginale men jeg har aldri testet det. I bygget har en ekstern leverandør installert single mode fiber internt i bygget av en merkelig grunn, dette selv om de lengste strekkene er 150 m. Antar at MM SFP modulene vil fungere på singel mode fibren da det kun er snakk om 150 m ? Mener å huske at dette fungerte fint over en 0,5 m SM fiber. Her er det snakk om maks 160 meters strekk mens MM har støtte for ca 400 m. Hvis jeg kjøper uorginale SFP`r, hvilket merke bør jeg i tilfelle gå for, noen som har god erfaring med et merke ? Endret 14. april 2010 av Knopfix Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Det er forskjell i tykkelsen på fibertråden på SMF og MMF, så dette vil vel ikke fungere? Det du bør passe på er at du ikke kjøper for kraftig SFP'er så du griller SFP'n i andre enden. Personlig har jeg vært borti noen uorginale SFP'er, men jeg glemmer navna i det jeg installerer de omtrent. Prolabs er igrunn det eneste jeg husker. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Flere store ISP'er bruker uorgrinal SFP'er stort sett uten noen problemer. Men har opplevd 2 ganger at disse uorginale SFP'ene har kommet med duplikate serienr, noe IOS ikke er særlig glad i og stenger ned begge portene. Lenke til kommentar
Grant_Lee Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Hei Har hatt gode erfaring med Impact SFP'er. Tror at både Zycko og Addex forhandler disse. Mvh Grant_Lee Lenke til kommentar
Alfapus Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Det er forskjell i tykkelsen på fibertråden på SMF og MMF, så dette vil vel ikke fungere? Det vil nok fungere uansett opptil noen hundre meter. Jeg har selv kjørt SX på SM (og LX og BX på MM) på korte strekk. Må dog ikke blande MM og SM fiber, da får man lite virk. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 MM-kabel får du vel ikke fysisk til å passe i en LX-connector? Jeg får hvertfall ikke det til med LC-connectorer og Cisco SFP. Lenke til kommentar
Alfapus Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 MM-kabel får du vel ikke fysisk til å passe i en LX-connector? Jeg får hvertfall ikke det til med LC-connectorer og Cisco SFP. Du får MM med LC-konnektorer. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 21. april 2010 Forfatter Del Skrevet 21. april 2010 (endret) Takk for alle innspill. Har kontaktet en elekriker som legger fiber, monterer rack osv. så får vi se hva han har å tilby av SFP merker. Det vil nok fungere uansett opptil noen hundre meter. Jeg har selv kjørt SX på SM (og LX og BX på MM) på korte strekk. Må dog ikke blande MM og SM fiber, da får man lite virk. Ok, det blir en del halvmetere fra fiberpanel til switch, da kjøper vi inn SM til dette formålet. SFP blir av type MM. Endret 21. april 2010 av Knopfix Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 23. april 2010 Forfatter Del Skrevet 23. april 2010 (endret) Hei Har hatt gode erfaring med Impact SFP'er. Tror at både Zycko og Addex forhandler disse. Mvh Grant_Lee Hei, er det denne Impact modellen du brukte mot sammen med 2960 ? : Impact Endret 23. april 2010 av Knopfix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå