Gå til innhold

Manglende PKK, må godkjennes ut denne eller neste måned?

Zeph

Anbefalte innlegg

Eg var klar over at bilen skulle vore inne i mars, men det gjekk ikkje. Som venta kom det no brev frå Veivesenet der det står følgande:

Fristen for periodisk kontroll og godkjenning av kjøretøyet utløp sist måned, men for å kunne rette opp eventuelle misforståelser eller feilekspederinger, gis det med dette ny frist for kontroll og godkjenning til ut neste måned.

Me er no i april, sist månad var mars, i mine auge er difor neste månad ut mai. Stemmer dette, eller meiner dei at «neste måned» er denne månaden, altså ut mars? Det har ingen betydning for min del, den skal på kontroll neste veke, men det hadde vore greit å vite.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis skiltet dit ender på 3 skulle den være godkjent i mars, med en ekstra måned (som innvilges automatisk for alle) så må den godkjennes innen utgangen av april. Det er kun hvis skiltet ender på 4 at du kan godkjenne den innen mai.

Lenke til kommentar

Den skulle vore godkjent i mars ja, men kvifor står det då "neste måned" i brevet som er datert i april? Sidan dei skriv "utløp sist måned" så er jo dei og tydelegvis klar over at me no er i april.

Hadde eg lese brevet utan å tenke noko meir over det så ville eg oppfatta det som at ein hadde tid ut månaden etter den du får brevet i.

Lenke til kommentar

Vil tro at du med ordlyden i dette brevet kan forsvare kontroll innen utgangen av mai dersom du skulle bli stoppet i kontroll. Spill dum, man tjener ofte på det.

Praksis er dog at biler med forfall i mars får utvidet frist ut april. Dersom du har anledning ville jeg uansett fått time til PKK snarest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...