fredrik.jenssen Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Jeg har et hovedskjema som jeg skal ha en søkefunkjon i. Når jeg trykker på en knapp skal den åpne ett nytt vind. Når jeg i det nye vinduet har funnet det jeg vil ha skal jeg ved et tastetrykk ta med meg informasjonen tilbake til hovedvinduet og plasere det i en tekst boks. Dette hadde jeg tenkt til å bruke javascript til. Hvilken kommando kan jeg bruke for å legge inn verdier i et annet vindu enn det jeg har oppe? MVH Fredrik Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 de tekstboksene du ønsker å sette verdien på, må finnes i det vinduet som du starter det andre vinduet fra. dersom dette stemmer kan du bruke følgende kode: self.opener.NavnPåFunksjon(Verdier,Til,Funksjon); eller self.opener.NavnPåTekstboks.value='tekst'; håper dette hjalp! Lenke til kommentar
fredrik.jenssen Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Når jeg skriver "self.opener.test.value = 'dette er en test'" (test er navnet på tekst boksen) får jeg beskjed om at self.opener.test is null ore not an object. Må jeg ikke skrive navnet på den siden hvor tekstboksen befinner seg et sted? Fredrik Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 dersom den siden du vil endre er den siden som åpnet det nye vinduet skal det gå bra. siden dette er ett tekstfelt er det mulig du må ha document forran navnet på tekstboksen. det blir da: self.opener.document.NavnPåTekstboks.value='test'; Lenke til kommentar
fredrik.jenssen Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Jeg får fortsatt feil. Kan det ha noe med måten jeg åpner det ny vinduet på? Slik ser hovedsiden ut: --------------------------- <html><title>Kongsberg</title> <body> <script LANGUAGE="JavaScript" TYPE="text/javascript"> function openurl() { window.open("./test1.asp") } </script> <a onClick="openurl()">klikk her</a><br> <input type="text" name="test"> </body> </html> Slik ser test1.asp ut. ----------------------- <html> <body> <script language="JScript"> function test(inputvalue) { self.opener.document.test.value="test"; } </script> <a onClick="test()">klikk her</a> </body> </html> Fredrik Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 det ser rett ut, men eg kan vise hvordan eg gjør det. i stede for att eg setter tekstboksen til verdien, sender eg teksten til en verdi i en funksjon(InFunksjon(Verdi)) som ligger i hoveddokumentet. i det vinduet som åpnes kaller eg denne funksjonen ved "self.opener.InFunksjon('tekst');". funksjonen i hoveddokumentet vil da "document.tekstboks.value=Verdi;". sånn fungerer det 100% hos meg. Lenke til kommentar
fredrik.jenssen Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Nå fikk jeg det til. Tusen takk for hjelpen. 8) Jeg måtte lage en form og ta med navnet på formen når jeg skulle kalle opp tekst objektet: self.opener.document.FormNavn.TekstBoksNavn.value="test"; Fredrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå