Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er ganske fersk på flash og skal prøve meg på en slags portal til en webside. Eller forside før man kommer inn på førstesiden...

Føler at burde forklare litt bedre, så:

Jeg har 3 bilder, men bare 1 skal vises om gangen... og bildene skal vises 5-10 sekunder av gangen, før det skifter til et nytt...

Men hvordan setter man inn bilder på flash? må man importere?

Hvis dere har en ferdig "mal" jeg kan bruke, hadde det vært ekstra kult men skjønner godt hvis dere ikke gidder...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så de bildene som skal brukes skal ikke skiftes ut ofte?

isåfall er det en veldig enkel ting å lage, bildene drar du bare inn i flash, har du cs4 så har du mange fine animasjoner der allerede som man bare skal legge inn bilde til. At vært bilde skal være på skjermen i noen sekunder en bare noen veldig få, enkle linjer kode.

Lenke til kommentar

Du finner mye bra på youtube, tutvid sine for eksempel.

Tidslinja er oppgitt i frames. I CS4 er 24 frames i sekundet standard, som du lett kan skifte men det er ikke noe vits.

Etter å ha sett noen video tutorials på youtube har du sikkert fått en forståelse for hvordan veldig elementær animasjon i flash funker.

Så spør du her i tråden når du sitter fast. Eller når du trenger hjelp med kode.

Lenke til kommentar

Som standard looper flash igjennom alle frames igjen og igjen, som du sikkert har lagt merke til.

Så hva er problemet? trenger du 10 sek pause på hvert frame, eller har du laget så mange frames at den allerede har det rette tempoet? isåfall trenger du vell ingen kode

Lenke til kommentar

om du nå har 3 bilder med 5-10 sekunders "pause" vil vell det bety at du har 120 - 240 frames på tidslinjen din? ikke noe galt med det igrunn. Jeg har ikke brukt flash på en stund så jeg tenkte ikke helt riktig.

tenker ikke på HTMLen nei, tenker på ActionScript 3.0 kode, du kunne gjort alt sammen med kode istedenfor moationtween på tidslinjen, som jeg kanskje ville ha gjort, men ikke nødvendig(igrunn bare unødvendig).

Ellers bruker du kode om du vil ha noen interaktive funksjoner(knapper etc.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...