abene Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Weave Sync er en Firefox-utvidelse for synkronisering av bokmerker, passord, faneoppsett, innstillinger og historikk. Les mer Lenke til kommentar
myhken Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Denne utvidelsen til Firefox er genial, og jeg har brukt den siden beta versjonen. Før brukte jeg MozBackup til å ta backup av Firefox, men nå har jeg Weave Sync installert, og bokmerkene er alltid oppdatert på de tre pcene jeg veksler mellom til vanlig. Og når jeg formaterer pcene mine (som jeg gjør nokså ofte) er det bare å logge seg på Weave kontoen, og så er Firefox oppdatert på den nye installasjonen, med alt av bokmerker, faner, passord, historikk etc. Anbefales på det sterkeste. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Støttes! Virkelig noe som fungerer. Og for de som er lite glad i å la informasjon flyte rundt på servere hos andre, så kan man fint sette opp sin egen Weave-server og synkronisere mot denne. Full kontroll på det meste. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Det er jo korrekt, for de litt mer paranoide. :!: Men dataene som legges på serverene til Mozilla er jo kryptert, og om noen får tilgang til kontoen din, så må de også greie å få tak i krypteringspassordet. Om ikke, får de ikke lastet ned noe. Selvsagt dumt å bruke det samme passordet på begge deler da... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Er det mulig å overskrive alt fra lokal til tjener og omvendt? Det er den mest brukte funksjonen for min del i X-Marks. http://www.xmarks.com/ Lenke til kommentar
Kimme Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Hvis Weave Sync begynner å synkronisere din extensions (tillegg) så er jeg meget fornøyd..... Har brukt Weave Sync siden den ble offentlig beta og er fornøyd med tillegget den fører inn i nettleseren. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 har den mulighet for flere profiler slik som Xmarks? Kjekt med jobbprofil og hjemmeprofil der ikke alle mappene synker.. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Det er jo korrekt, for de litt mer paranoide. :!: Men dataene som legges på serverene til Mozilla er jo kryptert, og om noen får tilgang til kontoen din, så må de også greie å få tak i krypteringspassordet. Om ikke, får de ikke lastet ned noe. Selvsagt dumt å bruke det samme passordet på begge deler da... Jeg er langt fra så paranoid - regner det som tryggere å bruke Mozilla sine servere enn eget oppsett. Men det er jo greit å få fram slik info - for alle de som ønsker kontroll på egne data. Er det mulig å overskrive alt fra lokal til tjener og omvendt? Det er den mest brukte funksjonen for min del i X-Marks. http://www.xmarks.com/ Ja, det skal la seg gjøre. Ved å bruke et valg som heter Reset sync får du valget om hvordan du vil synkronisere. Valgene er sammenkoble (merge), erstatt fra server, erstatt til server. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Finnes det noe som lar deg synkronisere addonsene du bruker? Hadde vært kjekt med denne over Windows installasjonene. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Ønskedrømmen hadde vært om Mozilla Weave og Opera Link kunne synkronisert seg i mellom på servernivå Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Har man mulighet til å velge at passordene ikke skal synkroniseres? Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Det er bra at Firefox-brukerne endelig får mulighet til å synkronisere bokmerker, jeg er iallefall blitt avhengig av Link-funksjonen i Opera. De siste par årene har jeg sluppet å sende mailer med linker mellom jobb og hjemme, og jeg har alle linkene på alle maskinene og mobiltelefonene. Det blir en ting mindre å tenke på når man skal reinnstallere en maskin. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Frobe: Firefox har hatt den muligheten i alle fall siden 2006 med den gang Foxmarks. Dessuten har løsningen(e) til Firefox gitt brukeren mer kontroll over hvordan synkroniseringen fungerer. Opera Link har kun "merge" eller "slå sammen" som eneste alternativ når man synker. Lenke til kommentar
Lord Darkness Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Jeg ser ikke helt fordelen med Weave mot Xmarks, foruten instillinger (som for meg betyr "bort med 'bookmarks toolbar', og sett dit en ikon for 'downloads' vid siden av 'home' ikonet). Som flere sagt at hvis det gikk at synkronisere tillegg hadde det vart genialt. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 En stor fordel er synkronisering av historikken som xmarks fortsatt ikke har fått til Lenke til kommentar
johome Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Hvordan er den i praksis ? Jeg ser at den fortsatt er i beta.Siphon Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Provde ut Weave na nylig. Fungerte helt greit, med untak av en mangel - den ville ikke sykronisere cookie exceptions. Hvis det er visse sider du helst ikke vil motta cookies fra, eller som i mitt tilfelle, hvis du har cookies skrudd av pa hele Firefox - med visse untak - sa vil ikke Weave synkronisere disse untakene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå