tho_kva2 Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Hva er MS sharepoint server? - Er det slik at man kan pushe mapper/filer i et "arkiv" og se/gjøre dette fra forskjellige locations? Eks. denne bedriften er i Norge, men har folk i India, kan denne brukes til formålet jeg sa? Og hva er forskjellen på Microsoft sharepoint og microsoft office sharepoint? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Hva er MS sharepoint server? - Er det slik at man kan pushe mapper/filer i et "arkiv" og se/gjøre dette fra forskjellige locations? Ja, du får en "samhandlingsløsning" med webgrensesnitt. I tillegg til dokumenter så kan du tasks, kalender og sikkert mye annet der. En database brukes til lagring (er usikker oå om selve dokumentene lagres i databasen). Du kan opprette flere "sites" på en SharePoint-løsning. Brukere deles inn i grupper, og hver bruker / gruppe kan ha rettigheter til forskjellige sites / dokumenter i SharePoint. Eks. denne bedriften er i Norge, men har folk i India, kan denne brukes til formålet jeg sa? Ja, det kan den. Merk: det er IIS (Internet Information Service) som brukes som webserver i løsningen, du bør derfor sikre løsningen godt dersom du har tenkt å ha den "rett på internett". Evt. bruke VPN for å nå løsningen. Og hva er forskjellen på Microsoft sharepoint og microsoft office sharepoint? Du har WSS - Windows SharePoint Services som følger med Windows Server 2003 eller nyere (hvis jeg ikke husker feil), som har grunnleggende funksjonalitet. Så har du MOSS - Microsoft Office SharePoint Server som gir deg portal og noen andre ting i tillegg. Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 21. april 2010 Forfatter Del Skrevet 21. april 2010 Tusen takk for godt og fyldig svar! Da vet jeg det jeg trenger å vite Blir installert som test i morgen da tenker jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå