Gå til innhold

MS sharepoint server ?

Anbefalte innlegg

Hva er MS sharepoint server?

- Er det slik at man kan pushe mapper/filer i et "arkiv" og se/gjøre dette fra forskjellige locations? Eks. denne bedriften er i Norge, men har folk i India, kan denne brukes til formålet jeg sa?

Og hva er forskjellen på Microsoft sharepoint og microsoft office sharepoint?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er MS sharepoint server?

- Er det slik at man kan pushe mapper/filer i et "arkiv" og se/gjøre dette fra forskjellige locations?

Ja, du får en "samhandlingsløsning" med webgrensesnitt. I tillegg til dokumenter så kan du tasks, kalender og sikkert mye annet der.

En database brukes til lagring (er usikker oå om selve dokumentene lagres i databasen).

Du kan opprette flere "sites" på en SharePoint-løsning.

Brukere deles inn i grupper, og hver bruker / gruppe kan ha rettigheter til forskjellige sites / dokumenter i SharePoint.

Eks. denne bedriften er i Norge, men har folk i India, kan denne brukes til formålet jeg sa?

Ja, det kan den.

Merk: det er IIS (Internet Information Service) som brukes som webserver i løsningen, du bør derfor sikre løsningen godt dersom du har tenkt å ha den "rett på internett". Evt. bruke VPN for å nå løsningen.

Og hva er forskjellen på Microsoft sharepoint og microsoft office sharepoint?

Du har WSS - Windows SharePoint Services som følger med Windows Server 2003 eller nyere (hvis jeg ikke husker feil), som har grunnleggende funksjonalitet.

Så har du MOSS - Microsoft Office SharePoint Server som gir deg portal og noen andre ting i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...