lma Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Hei på dere. Håper dere ikke er alt for lei "Jeg skal ha meg nytt anlegg..."-tråder. I forbindelse med at to av de jeg deler leilighet med flytter ut, forsvinner også tv og stereoanlegg. Ettersom dette er ting jeg har liten peiling på håper jeg å få litt hjelp her. Oppsettet vi har hatt til nå(og som forøvrig fungerer greit for meg) er - TV: Viewpia 32" LCD-tv - DVD-spiller: Herman Kardon DVD 26 - NAD Stereo Integrated Amplifier C 320BEE - Dali Concept 6 gulvhøyttalere TV: Jeg kunne i utgangspunktet tenkt meg et litt bedre TV av LCD type. Størrelse kan være et sted mellom 32"-37". Bør det være en kjent merkevare? DVD-spiller: Tenker at Blueray har kommet for å bli og da er det kanskje like greit å investere i en Blueray-spiller. Kommer til å spille av CDer på denne. Trenger jeg legge mye penger i en slik en? Erstatter for NADen: Her vet jeg særdeles lite. Hva jeg kan bruke og hva den bør ha. Lyd inn vil bli TV-dekoder, bluerayspiller og to ekstra lydkilder. Ser for meg at denne sikkert blir litt dyr? Høyttalere: Her kommer også min manglende kompetanse innen lyd fram. Jeg ser for meg at det beste er et par gulvstående høyttalere eller at jeg kjøper et lengre tv-bord og har to stativhøyttalere(uten stativ) stående ved siden av tven. Leste et sted at jeg burde oppgi hva slags musikk jeg hører på; det vil nok bli litt av alt – med mest tyngde på rock og pop og minst tyngde på blues. Jeg vet ikke om det har noe å si, men stua er vel på ca. 40 kvadratmeter. Jeg er ingen lyd-fanatiker som kommer til å bruke mye penger på dette, men jeg setter stor pris på god lyd – derfor henvender jeg meg her for hjelp. Ettersom jeg er student begrenser det seg hvor mye jeg kan investere i dette, men jeg ser totalt for meg et sted mellom 8000 og 12000 kr. Håper det er gjennomførbart. Håper noen på dette forumet kan hjelpe meg Blir svært glad for all hjelp! Hilsen Lars Lenke til kommentar
Mr. Sandåker Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 http://www.amazon.com/Logitech-THX-Certified-505-Watt-Digital-Surround/dp/B0002WPSBC Dette er ett ganske so okay surround anlegg som funker fett. Om den har så mange tilkoblingsmuligheten du ville ha er jeg ikke sikker på. Men min erfaring med dette settet er ganske bra. TV og sånt er jeg ikke noe spessielt flink med, så der får du håpe på at du får noen svar fra andre. Lenke til kommentar
lma Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 Hei, takk for svar! - Er nok ikke interessert i et surround-anlegg, vil kun ha stereo - av den enkle grunn at jeg hører mer på musikk enn jeg ser på film. Samtidig er det litt kinkig å få lagt opp en god løsning pga. måten stua er bygd. Setter pris på alle innspill! - Lars Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Anlegget du hadde gir absolutt mye lyd for pengene. Hvordan likte du lyden du, hadde, skulle du gjerne hatt mer/mindre bass eller diskant? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Du har jo en meget god forsterker i den gamle gode NAD, om du vil ha litt mer raffinert lyd så har du Ikon 2 fra Dali? Da kan du også kjøpe en blu-ray spiller fra NAD, så får du en med kurant lyd på cd-avspilling. Det er primært ved avspilling av DVD og CD at forskjellen på gode og mindre gode blu-ray spillere kommer frem. Ved avspilling av blu-ray er det litt forskjell på lyd, ikke spesielt lett å se forskjellen på bilde.. Ved avspilling av DVD er det lett å se forskjell på gode og mindre gode spillere, og på CD er det virkelig stor forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå