HawP Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Slik jeg har forstått det så er CentOS tilnærmet en gratisversjon av Red Hat hvor branding er fjernet og Google og/eller forum utgjør supporten, stemmer det? Men hvor tett opptil RH er CentOS? Jeg skulle ha kikket litt på Red Hat (over en lenger tidsperiode enn 30 dager), men har ingen versjon tilgjengelig. Kan jeg da istedet se på CentOS, og det jeg ser vil også (mer eller mindre) gjelde for RH ? Lenke til kommentar
rWLCnB9yxT9WlAzurPH1 Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 (endret) . Endret 25. januar 2018 av rWLCnB9yxT9WlAzurPH1 Lenke til kommentar
mikeys Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Ifølge Distrowatch. "CentOS is 100% compatible rebuild of the Red Hat Enterprise Linux, in full compliance with Red Hat's redistribution requirements." Noe som ikke kan sies for Ubuntu som verken følger "Debian's Free Software guidelines" eller er direkte kompatibel med Debian. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 CentOS er en rekompilering av RedHat sin kilde. Eneste som aktivt gjøres er å fjerne RedHat logoene rundt omkring. Så alt av konfigurering o.l er helt likt, men du slipper å registrere innstallasjonen for å få oppdateringer. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 CentOS sine oppdateringer ligger vel også gjerne litt etter RedHat sine (de må jo tross alt hente ned RedHats srpms og kompilere de osv), men ellers er de som påpekt helt like (med unntak av branding) Lenke til kommentar
HawP Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 (endret) Takker for svar. Så da vil/bør ting som støtter/krever RH 5 også fungere under CentOS 5... praktisk :-) Endret 14. april 2010 av HawP Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Alt som fungerer på RHEL fungerer også på CentOS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå