Gå til innhold

Ukens tilbud: Corsair minne

P4niX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gå for corsair, de er kjent for å være den mest klokkevennlige rammen på markedet, med corsair prater vi klasse :wink:

Minnetypen det her er snakk om er Corsair Value, og det er nok tvilsomt om de er i nærheten av feks XMS-serien....

La ut en post om det var noen som hadde erfaringer med dette minnet, men har ikke fått særlig respons enda.

Lenke til kommentar

Men er value serien til Corsair bedre enn Twinmos m/Winbond brikkene?

Har hørt svært mye positivt om Winbond brikkene til Twinmos mens Corsair liksom er i luxus klassen. Er value serien til Corsair bare et billig alternaltiv til de dyrere Corsair brikkene? :shrug:

Lenke til kommentar

Oops :oops: Så ikke att det dreiet seg om value serien til Corsair.

HeHe.. Da vil jeg absolutt anbefale Twinmos sine brikker. Siden value serien til Corsair som nevnt bare er en billig (og dårlig) erstatning for den dyrere XMS-serien til Corsair :woot:

Lenke til kommentar

la merke til en ting.

Bussens klokkefrekvens: 200 MHz ( DDR400/PC3200 )

minn ram fra corsair en Corsair CMX512-3200C2 XMS3200 512Mb DDR PC3200 CAS2 400MHz with Heatsink er jo og PC3200 og den er 400 mhz.

Dette maa da vaere en feil i fra komplett.

Dette her minne greiene gaar helt i surr for meg.

Komplett:

Corsair XMS3200 DDR-DIMM 512MB PC2700

32Meg x 8, CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz, 6ns =1046 kr

produsentens varenummer: CMX512-3200C2

Databutikken:

Corsair CMX512-3200C2 XMS3200 512Mb DDR PC3200 CAS2 400MHz with Heatsink (AMD OK) = 893 kr

Den ene er pc 2700 mens den andre er pc3200

Rammen heter det samme jo.

Lenke til kommentar

for og sei det paa stavangar dialekt da som saa du skjoenne det daa.

har proevd aa holla meg t bokmaal her saa folk sjoenne ka eg skrive men naa ska du faarstaa.

Koffer meine du at folk som har 893 kr som dei kan bruga paa minne ska gaa for twinmos i stede for corsair da.

Lenke til kommentar
la merke til en ting.

minn ram fra corsair en Corsair CMX512-3200C2 XMS3200 512Mb DDR PC3200 CAS2 400MHz with Heatsink  er jo og PC3200 og den er 400 mhz.

Komplett:

Databutikken:

Corsair CMX512-3200C2 XMS3200 512Mb DDR PC3200 CAS2 400MHz with Heatsink (AMD OK) = 893 kr

Jeg hadde samme probløemet inntil jeg ble forklart på komplett at de egentlig var identiske briller..mye surr rundt alle de specsene som egentlig er det samme, men det er jo slikt osm bare er til for å forvirre oss forbrukere.

Jeg kjøpte meg iallefall Skikkelig Corsairminne, for denne gangen skulle jeg ha noe hardcore, og Corsair er liksom Rolsl Roys innen minnebrikker så de annbefales på det varmeste :yes:

Lenke til kommentar
la merke til en ting.

minn ram fra corsair en Corsair CMX512-3200C2 XMS3200 512Mb DDR PC3200 CAS2 400MHz with Heatsink  er jo og PC3200 og den er 400 mhz.

Komplett:

Databutikken:

Jeg hadde samme problemet inntil jeg ble forklart på komplett at de egentlig var identiske brikker..mye surr rundt alle de specsene som egentlig er det samme, men det er jo slikt som bare er til for å forvirre oss forbrukere.

Jeg kjøpte meg iallefall Skikkelig Corsairminne, for denne gangen skulle jeg ha noe hardcore stuff, og Corsair er liksom Rolls Roys innen minnebrikker så de annbefales på det varmeste :yes:

Lenke til kommentar
for og sei det paa stavangar dialekt da som saa du skjoenne det daa.

har proevd aa holla meg t bokmaal her saa folk sjoenne ka eg skrive men naa ska du faarstaa.

Koffer meine du at folk som har 893 kr som dei kan bruga paa minne ska gaa for twinmos i stede for corsair da.

Btw, jeg er innflyttet nordlenning så bare hold det på bokmål du :wink:

Jeg mener at det er like greit å kjøpe twinmos m/winbond fordi du da får rambrikker med minnechips som har meget høy kvalitet og overklokkingsvennlighet. Hvis Corsair har minnebrikker som takler pc3500, så kaller de dem XMS pc3500. Nekter å tro at value chipene har samme kvalitet. (ok, de har sikkert veldig bra kvalitet, men for å bruke et annet ord da: overklokkingsvennlighet).

Egentlig så koker det vel ned til hva de som skal kjøpe vil ha. Jeg bryr meg ikke så voldsomt, så for min del kan de bare kjøpe corsair value. (jeg bare sier at jeg ikke hadde gjort det)

DrErling

PS (kan du oversette posten din til bokmål slik at jeg forstår hva jeg svarte på? :D )

Lenke til kommentar

Hmm... Jeg har en shuttlepc med en billig 512 meg minnebrikke lurer litt på å kjøpe meg to av de brikkene som er på ukens tilbud.

Pcen er slik:

http://www.vasbotten.net/lykkeboksen.htm

Etter at jeg kjøpte 9700 PRO har pcen kun fungert lenger enn to minutter av gangen i 3dgrafikk hvis jeg kjører minnet på 266 istedet for 333.

Vil det hjelpe å kjøpe dette nye minnet, eller er det PSU som gjør det?

Vil det virke negativt inn at hovedkortet mitt støtter 2700, eller kan jeg kjøpe brikkene nå, og så sette dem inn på et bedre hovedkort som jeg lurer på å sette i et større kabinett (altså en ny pc) senere i høst en gang?

Høh, sikkert veldig rotete spørsmål men...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...