monalh Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Hei! Jeg lurer på om noen kan si meg noe om følgende objektiver: - 18-250mm Sigma /3,5-6,3 DC OS HSM - 18-270mm Tamron /3,5-6,3 Di II VC LD - 18-200mm Nikkor VR II /3,5-5,6 AF-S DX Jeg har tidligere hatt Nikkor objektivet VR1 på ett Nikon D300, og var veldig fornøyd med dette. Jeg hadde også Nikkor 70-200, men endte opp med å selge dette, da jeg til stadighet syntes det var for stort og tungt, selv om bildene ble meget bra. Etterhvert syntes jeg bildene med 18-200 ble vel så bra. Nå skal jeg, tro det eller ei, nedgradere meg, og ønsker ett noe mer automatisk kamera, som er lettere og ikke så stort og tungt, og jeg velger derfor å kjøpe Nikon D90. Men jeg er usikker på hvilken linse jeg skal kjøpe til. Jeg trenger en zoom-linse, da jeg har Nikkor 50 mm 1,4 for å bruke i dårllig lys. Er det slik at Nikkor er best, eller er Tamron elelr Sigma nesten like gode? Så vidt jeg har forstått så er det nå bildestabilisator i alle linsene, eller tar jeg feil? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå