turak Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Hei Jeg har flere bekjente som er det man kaller "Problembarn", foreldrene har ikke greid og håndtere oppførselen deres. De fleste har hatt problemer med lovens lange arm og noen er bare veldig "Energirik", men hva kreves egentlig for at foreldre skal miste foreldreansvaret? Jeg antar at vis jeg hadde gjort noe ulovelig ville jeg blitt siktet, og mine foreldre ville hjulpet meg gjennom saks prossese. Hvorfor er det annerledes for de som havner på fosterhjem? Er det mange kriminelle handlinger som fører til at barnevernet trår til? Og jeg er litt nyssjerig på en ting, når man er over 15 år så starter rullebladet ditt, men får personer som har vært i fosterhjem "Slettet" sitt rulleblad vis "Det går over?" Lenke til kommentar
Makene Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Dette spørsmålet burde du kanskje spørre noen innenfor det fag-området. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Tro det eller ei, men det er lettere å havne på fosterhjemmet hvis moren er aleneforsørger og funksjonshemmet enn noe annet. Jeg jobber for ei som er blind og som hadde problemer med å oppdra barnet sitt når hun kom i tenårene, skolen anbefalte at man tok kontakt med hjelpetjenesten som til slutt tvang moren til å frasi seg ansvaret over barnet sitt som ble omplassert i fosterhjem. Moren mistet omsorgen, kontakten og mange gode år med barnet sitt når det hun egentlig trengte var noen som kunne hjelpe henne litt ekstra i hjemmet sitt. Desverre så velger komunen alltid di enkleste løsningene for dem og ikke den beste løsningen for brukeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå