raytrails Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Har en Apple Hi-Fi høyttaler med docking for iPod, og ønsker å kunne fjernstyre denne iPoden fra min iPhone (og etterhvert iPad). Her ønsker jeg altså å kunne se musikken som er på iPoden, og kunne styre denne - på avstand med en iPhone eller en iPad. Hvis dette er mulig vil man få en utrolig behagelig opplevelse med å styre musikken fra sofakroken i stedet for å måtte gå bort til iPoden hver gang man skal skifte musikk manuelt. Er dette mulig? Fins det en App som gjør dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 En vanlig iPod classic? Evt nano, men ikke touch? Isåfall sier det seg litt selv at du ikke kan styre noe som totalt mangler trådløs tilkobling med en annen trådløs sak. Du kan ikke få tak i en magisk app som plutselig legger til hardware på en iPod. Hvis det er en iPOd touch som er docket kan det være mulig å gjøre, vet ikke om noen apps i farta men. Det du dog kan gjøre er å skaffe en bluetooth mottaker som passer i iPod docker, da sender du musikken trådløst fra iPhone/iPad til docken og kutter ut den dockede iPoden fullstendig. Lenke til kommentar
raytrails Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 OK, var det jeg mistenkte ja. Vet du om det er snakk om spesielle typer bluetooth-mottakere som er laget spesielt for iPod-docker, eller funker en mer generell type? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Hvis det er ekstra vanlig lydinngang funker det med vanlige mottakere, men med spesielle mottakere har du den fordelen at de får strøm fra docken så du ikke trenger å bry deg med lading etc. Det jeg snakker om er en slik en: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14667 (kopier til addresselinjen, forumet er fucka) Den er da typisk nok utsolgt der, så kan bli vanskelig å få tak i til vettug pris andre steder Endret 15. april 2010 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
raytrails Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 iPodene har vel ikke bluetooth? I så fall hjelper ikke dette verktøyet noe særlig. Må vel ha en iPhone eller andre telefoner med bluetooth for at dette skal bli suksess? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 iPodene har vel ikke bluetooth? I så fall hjelper ikke dette verktøyet noe særlig. Må vel ha en iPhone eller andre telefoner med bluetooth for at dette skal bli suksess? Det du dog kan gjøre er å skaffe en bluetooth mottaker som passer i iPod docker, da sender du musikken trådløst fra iPhone/iPad til docken og kutter ut den dockede iPoden fullstendig. Som jeg allerede skrev, du kutter ut den dockede ipoden fullstendig og bruker Bluetooth-adapteren til å sende musikken trådløst fra iphonen/ipaden til docken. Da bruker du altså musikken på iphone/ipaden, ikke ipoden. Lenke til kommentar
raytrails Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 (endret) Skjønte det med at man skifter ut den dockede iPoden helt, ellers ville det jo ikke vært særlig mye vits i dette. Men mulig jeg misforsto - trodde nemlig at det kun var snakk om en trådløs mottaker som man satte på høyttaleren. Hvis det derimot i tillegg er en bluetooth-sender til selve iPoden så kan man berges. Har ikke selve avspilleren en bluetooth-sender enten påmontert eller innebygd funker det lite med en mottaker på høyttaleren. Endret 16. april 2010 av Garamond Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Trådtittelen din er "kontrollere ipod fra IPHONE/IPAD". Begge disse har bluetooth. iPoden er, som jeg har sagt to ganger nå, ikke involvert. Lenke til kommentar
raytrails Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 Jeg er visst litt treg i dag, du får ha meg unnskyldt Takk for gode tips! Skal se om jeg får tak i bluetooth-docken et annet sted, den ser ut til å løse mine problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå