Gå til innhold

Trenger hjelp til trening

Anbefalte innlegg

hei.

Trenger noen tips angående trening. tenkte eg skulle begynne og ta noe protein tilskudd. en kompiss av meg sa til meg att eg burde begynne med creatin. men eg vet ikke helt hva som er best.

har lyst og gå litt opp i vekt, slik att eg kan få større og mer markerte muskler. men har ganske høy forbrenning, så det er ikke så lett syntes eg.

noen som har noen gode tips om hvordan eg kan gå opp i vekt, og noen gode tips om proteintilskudd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja.. Whey-100 er et myse isolate protein, altså et veldig lettopptakelig protein pulver.

Det som er dumt med et %100 myse produkt er at det kun kan brukes når kroppen har høyest behov for protein (som etter treningen). Hvis kroppen ikke har behov for protein så vil dette bli pøst ut i blodet og omdannet til glukose. Altså blir dette veldig dyr karbohydrat.

Så et %100 myse produkt egner seg ikke som et all-round protein. Et 50/50 av kassein og myse er det beste.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Få i deg mest mulig protein fra mat, og bruk proteinpulver som tilskudd etter trening.

Kreatin er greit, men husk å ta ca en måned med kreatin, og så en måned pause. Ellers vil kroppen din slutte å ta opp/produsere kreatin. Så må du drikke mye vann og trene godt for at kreatinen skal ha innvirkning på kroppen din.

Hvor mye proteiner du trenger, kommer an på hvor mye du trener

Lenke til kommentar

Fordi han kan spise hva han vil uten å legge på seg?

Jeg for eksempel har ekstremt lav forbrenning fordi jeg legger på meg av alt =p

Jeg vet om maange som spiser sykt mye til hvert måltid, men er fortsatt noe spinkle. Er i militæret og spiser sammen med hundrevis av andre folk.

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Det er slik at alle som tror de spiser mye og ikke går opp i vekt skylder på høyforbrenning og i andre enden, alle de som spiser mye og deretter skylder på dårlig forbrenning.

Riktig. Og uten noen informasjon om hvor mye fyren spiser, så kan det godt være han spiser alt for lite. Jeg ble sjokket over hvor mye jeg måtte spise for å legge på meg. Sliter mye med å legge på meg. Har nok høy forbrenning jeg også :roll:

Lenke til kommentar

Du må også ta i faktumet at alle folk er forskjellig, noen lider av sykdomer som gjør at de driter ut alt de spiste og andre av lavt stoffsifte. Men, så er jo det slik at de fleste sier de kan spise hva de vil uten å legge på seg, men ser du på facts så vil du i de fleste tilfeller finne ut at de bare tror de spiser mye. Har vært i en slik situasjon selv der jeg trodde jeg spiste mye.

Det er nok slik at 3000-4000 kcal er for mye for en vanlig person som spiser sunt. Jeg selv spiser rundt 3500-4000kcal om dagen og kan selv regulere hvor mye jeg legger på meg, dette er fordelt over 6 måltider om dagen. Jeg KUNNE ha spist myyyyeeee mer enn det, og avogtil går jeg sulten til sengs for å ikke overstige kaloriene.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Fordi han kan spise hva han vil uten å legge på seg?

Jeg for eksempel har ekstremt lav forbrenning fordi jeg legger på meg av alt =p

Jeg vet om maange som spiser sykt mye til hvert måltid, men er fortsatt noe spinkle. Er i militæret og spiser sammen med hundrevis av andre folk.

Dei som har "høg forbrenning" er ikkje dei tynne, spinkle folka som eter "alt dei kan" og ikkje går opp i vekt. Det er dei med mest muskler som forbrenner mest, siden enn forbrenner meir i kvilemodus. Alle i kalorioverskudd vil gå opp i vekt, frå den tynnaste til den tjukkaste. Så det såå.. det er rett og slett om å gjere å få i seg meir energi enn du bruker.

Til trådstarter: Er nok ikkje poeng i med ting i pulver endå, eg har nok en liten feeling på at kostholdet ditt ikkje er godt nok frå før. Melk og egg er dei beste proteinkildene du finner, drikk mykje melk og få i deg noken egg om dagen.

Lenke til kommentar

hei.

Trenger noen tips angående trening. tenkte eg skulle begynne og ta noe protein tilskudd. en kompiss av meg sa til meg att eg burde begynne med creatin. men eg vet ikke helt hva som er best.

noen som har noen gode tips om hvordan eg kan gå opp i vekt, og noen gode tips om proteintilskudd?

Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd å spist mer og variert, unngå kosttilskudd om du ikke trener veldig mye. Men om du først skal begynne er protein grei å ta etter hver trening, vil hjelpe deg med å begynne opp muskulaturen en viss grad.

Når det kommer til creatin er det liten vits i mange tilfeller. Det jeg vil anbefale deg å gjøre er å kjøpe en liten boks med creatin og gå på det en måned, om du då går kjapt opp 2-3kg har creatinet effekt på deg. Om du ikke går opp har du nok creatin i kroppen og det du då tilfører kroppen har null effekt.

Tips til å gå opp i vekt er å drive mye hypotefi trening, det vil si at du tar en 8-10 RM (Repetisjoner maks) der etter skal du ta to mer enn du faktisk klare med hjelp av en kompis. Så om du har f.eks 10 RM på 80kg i benk så skal du ta 12 rep på 80 KG. Ellers er det bare å spise 6-7 ganger daglig og drikke veldig mye. Spis kjøtt, pasta og ris!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...