raathass Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Hei. Jeg har inntrykk av at moderne skjermkort, og i dette tilfellet til laptop, bruker mer strøm enn integrerte low end-løsninger, også når GPU-en ikke belastes hardt. Dersom jeg tar feil er resten av innlegget ikke relevant, men jeg forsøker allikevel: Jeg kunne godt tenke meg en laptop med god batteritid når jeg jobber med officeapplikasjoner og surfer på nett, men som også har kraften som skal til for å snurre moderne spill når jeg har lyst til det. I så tilfelle hadde det kanskje vørt mulig å utstyre en laptop med begge typer skjermkort og så kunne veksle mellom dem etter behov? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Dette er allerede gjort, men har ikke tatt helt av. Riktignok er disse laptoppene sjeldne og har ikke sett så veldig mange av de. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 http://www.anandtech.com/show/2934 Det her er en fin artikkel om hvordan Nvidia har løst det med to skjermkort. Verdt å lese hvis du vurderer å kjøpe en maskin med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå