Gå til innhold

ligningsverdi på hus står på begge

toazty

Anbefalte innlegg

ligningsverdien på huset står på begge, 317.000 på meg og samboeren, hvorfor står den dobbelt opp?, hadde halvparten stått på meg så hadde jeg skjønt det, men her står full ligning på begge.

så da står jeg oppført med formue, noe som kanskje ikke helt slår bra ut for meg.

er det bare å gå inn å fjerne det på nett, sette den i "0" , eller hvis det går ann å fjerne posten helt så gjøre det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er 317 riktig ligning? Hva er markedsverdien på huset?

Jeg ville delt den på 2 på begge, evt satt den til 0 som du sier. Men jeg ville kommentert at det har blitt gjort, gjør skatteetaten oppmerksom på endringen, slik at du ikke blir beskyldt for å prøve å snike verdier unna.

Lenke til kommentar

markedsverdi er jeg usikker på, brukte 2mill når vi byggde det,

ja 317.000 er full ligning , iallefall etter det jeg har forstått, sjekka med naboen som har samme type hus, og han hadde 317.000 på sitt.

er det mulig å finne ut ligning på huset mitt uten en masse telefon samtaler ?

Lenke til kommentar

Jupp, 317 høres fornuftig ut da, jeg tror jeg bare hadde ført det opp.

Tror nok du må ringe noen, hvor mange vet jeg ikke. Jeg mener jeg en eller annen gang i løpet av de siste 3 årene (da vi bygget og flyttet inn) har mottatt et brev hvor dette tallet stod fra kommunen.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt sikker, men mener at det var kommunen som sendte brevet til meg.

For øvrig:

http://www.skatteetaten.no/Artikler/2002/Likningsverdi-pa-bolig--og-fritidseiendommer/

Leste og at ved nybygg settes vanligvis verdien til 25% av kjøpspris.

Utfra det jeg har lest ser jeg ikke noe sted man kan ringe og få vite noe, men tallet finnes sikkert et sted i systemet. Det som ser ut som er vanligere er at dfersom man er misfornøyd med den man har så klager man og begrunner det.

Lenke til kommentar

ja jeg leste en artikkel om at ligningsverdien på huset ikke burde overstige 30% av markedsverdi, og hvis den gjør bør det sendes inn en klage på det..

men satt den til O,- jeg og skrev kommentar , så får jeg se hva som skjer..

verste som kan skje er at jeg får avslag for dette :D

Lenke til kommentar

En mer fornuftig ting ville kanskje være å sette den til 50% på deg og samboer, det ser jo litt ryddigere ut. Dersom dere bare er samboere må du muligens legge ved et brev som forklarer forholdet og fordelingen (mulig dette kun gjelder renteutgifter, ikek sikker).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...