-Logos- Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Hei, ønsker å sette opp følgende løsning for videostreaming: Laptop med webkamera (3g-mobilnett) -> Server(100mbit) -> Klienter Hva kan jeg bruke av programvare for kunne bygge denne løsningen. Fra server til klienter ønsker jeg en løsning som er kompatible både for windows og linux maskiner. På kilde og server vil linux være ønsket plattform. Alle tanker og ideer taes imot med takk. -M Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Installer Darwin Streaming Server på serveren, og QuickTime Broadcaster på maskinen som skal streame til serveren. DSS er litt knot, men du finner et par greie guider ute på det store internett som kanskje kan hjelpe deg. Jeg har aldri streamet video med DSS før, men det skulle vel ikke være noe verre enn å streame lyd.. Lykke til Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 Installer Darwin Streaming Server på serveren, og QuickTime Broadcaster på maskinen som skal streame til serveren. DSS er litt knot, men du finner et par greie guider ute på det store internett som kanskje kan hjelpe deg. Jeg har aldri streamet video med DSS før, men det skulle vel ikke være noe verre enn å streame lyd.. Lykke til Slik jeg ser det har QT Broadcaster et krav om MacOSX Mac OS X v10.4.10 or later or Mac OS X Server v10.4.10 or later Finnes det andre som kan streame til en darwin server? Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 (endret) Motion og en nettleser fungerer bra. Kilde (Motion+rsync/ftp osv) => Server (httpd) => Klient (nettleser) Endret 14. april 2010 av olear Lenke til kommentar
Del Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 VLC kan vel gjøre dette greit både på klient og laptop. Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 (endret) Joda, også FFmpeg kan brukes til ren streaming. Merk VLC/FFmpeg ikke gir like store muligheter ang. distribusjon/konfigurering, som f.eks Motion. Endret 14. april 2010 av olear Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 Motion og en nettleser fungerer bra. Kilde (Motion+rsync/ftp osv) => Server (httpd) => Klient (nettleser) Hvordan fungerer dette, lagrer jeg lokalt til fil på kilden, og så kjører konstant rsync over ftp? Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Jeg bruker å la Motion dumpe mjpeg/jpg i en mappe som hele tiden blir syncet gjennom rsync/ssh til webserver. Motion har også flere triggere som kan starte diverse script om nødvendig. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 For å teste satt jeg akkurat opp webcam->FFmpeg->Wowza Media Server->Adobe Flash-plugin i nettleser. Det var ingen problemer der, og Wowza vil på en normal server kunne streame ut flere gigabit, altså 1000+ klienter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå