elementsav Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Jeg lurte på en ting. Når skal man se filmene i forhold til sesongene? Er det en film etter hver sesong? Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 copy paste frå yahoo answers: Mewtwo Strikes back: Indigo League Season The Power of One: Orange Island Season Spell Of Unknown: The Johto Journeys Season Celebi Voice of the Forest: Johto League Champions Season Heroes Latios and Latias: Master Quest Season Jirachi Wish Maker: Advanced Season Destiny Deoxys: Advanced Challenges Season Lucario and the Mystery of Mew: Advanced Battle Season Pokemon Ranger and the Temple of the Sea: Battle Frontier Season Rise of Darkrai: Diamond and Pearl season Giratina and the Sky Warrior: Battle Dimension Season Arceus and the Jewel of Life: Galatic Battles Season Det er ingen fasit, filmane skjer litt utanfor sesongane. Lenke til kommentar
MalaPlay982 Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Ah, Pokemon! TV-serien fra 1999 og utover - det knocka ut DuelMasters, Digimon og Bayblade (eller hvordan det nå skrives). Jeg liker ikke de "nyeste" episodene, though. Han brilleduden og det der. Men Ash, Misty og Brok. Det var noe, det! Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Jeg slutta aldri å like Pokémon. Det var en periode i tenårene hvor det ikke var sosialt akseptert å like det, men nå når jeg er oppi 20 er det bare moro å mimre om med gamle så vel som nye bekjente. Folkehøgskolen jeg gikk på dette året satt vi ofte og spilte litt på alt fra Red og Blue til HeartGold og SoulSilver sammen nå og da. Det er kanskje på tide for meg å se første sesong igjen. Den har jeg ikke sett siden den gikk på TV for vel 10 år siden nå tror jeg. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Liker best old the old classic. (Season 1 av pokemon) Utruleg er eg i sesong 8 av pokemon! Men no ser eg maksimalt 1 episode per dag. Litt med at eg ikkje skal bli for fort lei serien og nyte den til tide eg kan sette meg ned og glømme meg vekk. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Eg hadde betalt mi vekt i gull for sesong 1 og 6 på norsk. Det er dei einaste sesongane eg hugsar skikkeleg, sesong 6 fordi mitt første spel var Sapphire. Alle på barneskulen hadde Red eller Blue eller Gold, men mitt første var sapphire. Gode tider, sikkert der eg lærte mesteparten av engelsken min frå. Eg hugsar fortsatt episoda då Ash fanga Treecko, og eg vart vonbroten over å sjå at han kunne fange pokémon når dei hadde 0 HP. Eg starta ein ny game berre for å velje Treecko etter det, men det vart fort kjedeleg, så eg byrja på nytt igjen og spelte 480 timar med min kjære Mudkip No finn eg verken sapphire eller ruby, kun Emerald eg har att. Og FR og LG of course. Lenke til kommentar
trebuchet Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 De fleste episodene frem til episode 20 av sesong 1 ligger ute på forskjellige fildelingsnettverk i Norge. Hvis noen har VHSer utenfor dette oppfordrer jeg disse til å digitalisere de og legge de ut sånn at alle Pokemon-fans i Norge får nok en gang sett den episke pokemon-historien. QXL og Finn har en gang i blant nye VHSer ute, så det går ann å lete der. Fant episode 25,26,27 og 28 der, og har lagt de inn på Pcen Lenke til kommentar
TMB Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 De fleste episodene frem til episode 20 av sesong 1 ligger ute på forskjellige fildelingsnettverk i Norge. Hvis noen har VHSer utenfor dette oppfordrer jeg disse til å digitalisere de og legge de ut sånn at alle Pokemon-fans i Norge får nok en gang sett den episke pokemon-historien. QXL og Finn har en gang i blant nye VHSer ute, så det går ann å lete der. Fant episode 25,26,27 og 28 der, og har lagt de inn på Pcen Hvilke fildelingsnettverk? Vil ha pokemon Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Er helt fantastisk, eneste som plager meg er at jeg ikke finner serien på norsk. Engelsk har plagsomme stemmer og japanske har andre navn på personene Og det har ikkje den norske versjonen? Sjå eit par episodar på engelsk så ser du deg aldri tilbake. Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 (endret) Helt enig, man blir fort vant til de engelske stemmene. Har selv sesong 1 og fram til sesong 11 (Diamond & Pearl Battle Dimension) hvor det er engelske stemmer fram til sesong 10, siste sesong har japanske Man finner alt hos .... Endret 18. juli 2010 av Kenichi-san Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Å sjå med japanske stemmer er vel ganske bortkasta? Du finn alle episodar på http://pokemonepisode.org/ Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Bortkasta? forklar? Man har jo tekst =P så hva skulle problemet være Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Med tekst går det betre ja, eg føretrekk å sjå utan tekst, då er engelsk det beste alternativet. Så lenge det er animert så betyr det ingenting kva originalspråket er. Høyrer heller på engelske stemmer enn chi cho haaa. Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 aha, skjønner =P legger ikke merke til teksting jeg =P Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 (endret) Japansk er grusomt, eg føretrekk engelsk. Men det er fortsatt kjekt å sjå dei første filmane på norsk. Og den andre stemma til ash (på engelsk) tok ganske lenge å venne seg til. Endret 18. juli 2010 av svelemoe Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 18. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2010 Enig med svelemoe at stemmen til ash, var grusom i starten. Det tar faktisk tid å venne seg til den forhold til den Norske utgaven. Må si jeg foretrekke engelsk på pokemon. Vet ikke heilt, men klare ikke den japanske utgaven. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 (endret) aha, skjønner =P legger ikke merke til teksting jeg =P Korleis legg du ikkje merke til teksting når du les den? Den japanske stemma til Ash er ei dame. Alle tre som har hatt den engelske stemma er og damer. Endret 18. juli 2010 av Zeph Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Kanskje han kan japansk? Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Nei, jeg kan ikke japansk. Men er vel bare at jeg har sett så mye (anime) med tekst, at jeg er blitt vant til det... Jeg leser på en måte teksten "ubevisst", det er vel den eneste måten å forklare det på. + at jeg leser ganske fort, så det er ikke slik at jeg sitter konsentrerer meg om å lese den. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Det gjer vel dei fleste, men eg merkar det godt når teksten forsvinn. Sjølv om det er ubevisst så brukar ein mykje tid av ein film eller episode til å lese teksten, tid som kunne blitt brukt på biletet. Når eg kan så ser eg helst film og TV utan tekst så lenge det er engelsk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå