vEbz Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Hei! Jeg har noen problemer med pcen min.. Det første problemet er at pcen plutselig restarter uten noen feilmeldinger, Dette har skjedd fra starten. Har oppdatert alle drivere osv. uten hell. Det andre og største problemet som jeg fikk idag er at jeg ikke kommer lenger en til "windows starter opp" før pcen fryser, men ikke nok med det etter at jeg restarta pcen får jeg ikke no bilde opp på skjermen. Pc: Cpu: i5-750 HK: MSI p55 GD-65 Ram: Ocz 4GB Psu: corsair tx 650w Gpu: XFX 5850 Har en liten mistanke om at det er skjermkortet som er problemet.. siden det ikke kommer no bilde opp på skjermen. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Jeg ville funnet ut av problemet ved å ta ut de delene dataen ikke trenger. F. eks av rambrikkene. Hvis datamaskinen har to harddisker, prøv med kun den ene. Har du integrert skjermkort i tillegg til et "løst" et, prøv med det! har du ekstradeler, kan du jo bytte ut en og en del. Da finner du kanskje problemet. Du kan også kjøre diverse programmer, for eksempel memtest86. Har ikke prøvd den selv, men du kan kjøre noen tester med UBCD. Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 sjekk i bios om allt står som det burde, att ram får strøm den ska ha osv.. Lenke til kommentar
vEbz Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 (endret) Jeg har prøvd å ta ut alle delene som jeg ikke trenger, men uten hell. Men det blir litt vanskelig å komme inn i bios, fordi pcen/bildet fryser før jeg kommer inn i bios. så detblir litt vanskelig og kjøre memtest86. I tillegg kommer jeg ikke lenger enn til der det står hva hk'et mitt heter osv. før alt fryser helt (dette var før skjermen ble helt svart og det ikke kom bilde opp på skjermen). Kan det være HDD som har tatt kvelden? Btw! jeg bruker win7 ultimate 64-bits Takk for alle svar så langt! Endret 14. april 2010 av vebbi94 Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Hvis du tar ALT, utenom et minnekort og skjermkort, kommer du da inn i bios? Har du prøvd med en annen strømforsyning? Du skal kunne komme inn i bios UTEN harddisk. Høres ut som feil på HK i mine ører... Lenke til kommentar
vEbz Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 Endelig! kom meg inn i bios og satte hastigheten på rammen til auto og pcen starter igjen! Men jeg har fortsatt et problem, pcen restarter helt uten videre. Får ingen feilmeldinger ellerns. Forslag til hva som er galt? Takk for svar! Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Hvis den restarter uten videre er det mye som kan være galt. Jeg TIPPER at det enten er strømforsyningen eller at du har virus e.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå