Gå til innhold

Forbrukslån, lurt eller ikke lurt?

o00o

Anbefalte innlegg

forbrukslån er normalt mye dyrere enn betalignsutsettelse fra forhandlere. Skal du kjøpe nytt, se hvem som kan tilby betalingsutsettelse.

Jeg vil likevel anbefale deg å ta et dyrt forbrukslån og heller kjøpe billig brukt, enn å ta en billig betalingsutsettelse og kjøpe dyrt nytt. Er lånet lite er heller ikke renten høy, og summa summarum kan du spare mye på å velge brukt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

forbrukslån er normalt mye dyrere enn betalignsutsettelse fra forhandlere. Skal du kjøpe nytt, se hvem som kan tilby betalingsutsettelse.

Jeg vil likevel anbefale deg å ta et dyrt forbrukslån og heller kjøpe billig brukt, enn å ta en billig betalingsutsettelse og kjøpe dyrt nytt. Er lånet lite er heller ikke renten høy, og summa summarum kan du spare mye på å velge brukt.

Desto lavere lånet er, desto høyere er vanligvis renten.

Lenke til kommentar

Takk for gode tips folkens. Er i fastjobb, så har en inntekt mellom 15-20 000 i måneden. Bor Nord i landet og er avhengig av bil pga EKSTREMT dårlig kollektivtrafikk..

Det at dere foreslår at jeg skal kjøpe brukt, det er jo det som egentlig er planen min. Men har ingen penger til overs slik at jeg kan kjøpe noe brukt, og må derfor ta lån til det. Eller å avbetale nye varer.. Så sitt virkelig i en økonomisk krise her. For jeg er rett og slett avhengig av å ha vaskemaskin og komfyr, og har spurt familien om dem kan bidra med det. Men dem har rett og slett ikke mulighet til det. Så jeg står rett og slett på barbakke. Har desverre ingen rike foreldre eller familie som kan hjelpe meg..

Skal en tur i banken i morn, har en time med rådgivning om sparing og lån :) Så får vi se hvordan dette ordner seg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...