IntelAmdAti Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Hei, jeg har litt ustabil linje i hjemmet og tror det skyldes at internettet er aDSL2+ delt over to etasjer. Jeg har 1x 8port switch og 1x 4port ruter med ruterfunksjon (DHCP) deaktivert (fungerer som en switch) - disse to er koblet med hverandre og ruteren er i tillegg koblet til ip-telefon som igjen er koblet til ADSL2+-modemet. Når jeg deaktiverte ruterfunksjonen på ruteren ble det med en gang ganske stor forbedring på nettverket men helt bra er det ikke enda. Min teori er at dersom jeg kan bytte ut ruteren med enten en switch eller en ruter som har pakkeprioritering så vil det kanskje løse problemet, så jeg ser altså etter en ruter/switch (trenger ikke dhcp da modemet deler ut ip'er) som kan prioritere spill først og alt annet uvesentlig og uviktig etterpå. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Er det lav hastighet mot nettet eller lav hastighet mellom maskinene på nettverket som er problemet? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 Problemet er ustabil ytelse mot nettet, hastighet mellom maskinene er ikke prioritert siden det ikke kopieres filer over nettverket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå