baguett Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Heisann ! Jeg vurderer å kjøpe et nytt hjemmekinoanlegg, fordi det jeg har nå (som jeg fant i skapet) er veldig gammel og høytalerne skurrer hele tiden. Jeg har da et veldigt lavt budsjett, men er ikke den største hjemmekino-entusiasten, så jeg tror jeg finner et anlegg som jeg overlever med Vil helst ikke betale mer enn 3500,- for alt, kan jo muligens strekke meg opp/ned, men jo billigere jo bedere. Vil liksom ikke betale 800,- kr ekstra for en bagatell som man ikke merker Har en Samsung LE32A336J1C tv, 720p , men klarer og få 1920x1080 på den når jeg kobler til tven (litt rart ja) Mine behov er at jeg MÅ koble både PC og TV SAMTIDIG inn, jeg bruker da en monstercable minijack-til-rca for å få lyd fra pcen (skal bestille et skjermkort; Radeon hd 5850 - med hdmi utgang, så snart bruker jeg hdmikabel for og få lyd fra pcen) Trenger ikke bluray eller dvd spiller, for har en ps3 allerede. Jeg vil ha en ganske ok sub, og satelitthøyalere men jeg har et spesielt rom, så har tegna en enkel tegning i paint som viser hvordan det ser ut; http://img231.imageshack.us/i/mittromskoleprosjekt8kl.jpg/ Så, burde jeg kjøpe et komplett hjemmekinoanlegg eller høytalerpakke+reciever ? Btw, helst ikke si at jeg bare får drittanlegg for 4,000,- har ikke mere penger for øyeblikket så settes stor pris på svar Skal helst være 5.1 !! Ikke 7.1, og neppe 2.1 heller Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Sorry, men du får bare drittannlegg for 4.000, i hvert fall hvis du har tenkt deg noe som er avansert nok til å ha video-switching med hdmi. Det beste valget ditt er Logitech Z-5500. Koble til tven med en overgang fra rca til 3.5mm, og pcen med optisk eller coaxial digital kabel. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 (endret) Sorry, men du får bare drittannlegg for 4.000, i hvert fall hvis du har tenkt deg noe som er avansert nok til å ha video-switching med hdmi. Det beste valget ditt er Logitech Z-5500. Koble til tven med en overgang fra rca til 3.5mm, og pcen med optisk eller coaxial digital kabel. Altså, til og med meg vet at man får noe brukbart for 4k, og med brukbart menes ikke hardcore shit som bare rike pappagutter har råd til, men noe for et gjennomsnittlig menneske. Og skal ikke ha det i 20 år, kommer sikkert til og kjøpe nytt når jeg får meg jobb osv ... Fant denne, ikke sett på den men funker sikkert bedere enn den der Logitech pakken http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=491956 Endret 13. april 2010 av baguett Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Logitech Z-5500 er noe av det beste du får under 5000kr. Dessuten har den mer enn en inngang. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 Jeg har da noen løs-høyttalere her hjemme, kan jeg kjøpe en reciever fra f.eks. elkjøp og bruke de sammen med min gamle bass ? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Det går an, Yamaha RX-v565/v765 og Onkyo TX-SR607B har sanket massevis av gode tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 ok Men det er ikke fare å ødelegge de gamle løs-høyttalerne når jeg kobler dem til ? står bak de at det er recommended power 10-35 Watt. og på subben står det ikke watt, men står sånn 6 tall med en hestesko bak . impedance elns ? O.o Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 6 ohm, impedanse ja, subben er ikke aktiv? (har den en strømkabel som går til veggen) Høytalerne skal ikke gå i stykker så lenge du ikke spiller dem ihjel. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 6 ohm, impedanse ja, subben er ikke aktiv? (har den en strømkabel som går til veggen) Høytalerne skal ikke gå i stykker så lenge du ikke spiller dem ihjel. Den har ikke en strømkabel nei, men det er aktuelt å kjøpe en ekstern sub senere ! Men da takke jeg for alle svarene dine og går for en reciever Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå