nomore Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Hei, Eg bestilte her om dagen en del ting i fra en nettbutikk i USA på totalt noe over $600. Alle varene var tilsynelatende på lager og nettbutikken skriver at de sender varer ut samme dag som de blir bestilt, så lenge de er på lager. Lagerstatus ser ut til å bli oppdatert manuelt, så her kan det være en feilkilde. Men, ordren er ikke behandlet og sendt, purringen er ikke besvart og et spørsmål eg sendte inn via kontaktskjemaet(om en ny ordre eg hadde planer om å legge inn) er ikke besvart. Eg fant også forumet som de har og der er det to tråder med 2-3 personer(trolig flere) som purrer og klager på lang leveringstid(opp til flere måneder). Eg begynner derfor å bli skeptisk og ønsker å få fortgang i tingene eller trekke meg. Så da er spørsmålet, i USA, hva sier lovverket til dette? Forutsatt at eg avbestiller før varene er sendt, er de da pliktige til å imøtekomme dette? Holder det at eg sender dem en e-post om dette eller må eg ha en skriftlig tilbakemelding før eg kan regne ordren som slettet? Eg har ingen annen måte å komme i kontakt med butikken på bortsett fra kontaktskjemaet og evnt forumet. Eg får heller ingen kopi av meldingen eg skriver i kontaktskjemaet, så eg vil ikke ha en skriftlig kvittering på avbestilling. Har blitt anbefalt butikken flere steder og de blir ansett som seriøse. Manglende kontaktinfo burde eg ha sjekket tidligere og fått meg til å revurdere valg av butikk. Hvordan stiller saken seg? Eg har betalt med VISA kredittkort. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 Der fikk eg en bekreftelse på at pakken er sendt, så da var den bekymringen ute av verden. Men problemstillingen er fortsatt aktuell. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Hvis du handler med kredittkort er kredittkortselskapet ansvarlig overfor deg hvis ikke de du kjøpte det av holder avtalen sin. Dvs hvis varen f. eks ikke kommer, slikt sett hadde du ikke tapt noe. Hvordan reglene er i USA vet jeg ikke, men antar at du ikke har så fryktelig mange rettigheter der. Derfor er det alltid lurt å betale med kredittkort på nett og fra utlandet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå