Sangesland Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 (endret) fikk et merkelig problem nå med routeren. general failure, hva betyr det? Endret 14. april 2010 av Sangesland Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 (endret) fikk et merkelig problem nå med routeren. general failure, hva betyr det? General failure er ikke en spesifikk feil, men en feiltype som dekker flere forskjellige scenarioer. Ofte ser vi slike når det er brannmurer som blokkerer forbindelsen, men det virker ikke å være tilfellet med deg i og med at det bare er en midlertidig hickup. Jeg ville tolket dette som at forbindelsen disconnectet fullstendig (ikke bare at forbindelsen var oppe, men ikke klarte å få gjennom data (eller svar på dem mer nøyaktig sagt) slik som skjer når du får timeout). Du vil få samme type feilmelding om du holder på å pinge en adresse via kabel, og så napper ut kabelen midt under testen. Jeg anntar det samme ville skje om du kuttet strømmen til wifi chippen under en pingtest også. Potensiellt kan det bety at du har et problem med wifien på den lokale maskinen, men jeg vil ikke konkludere med det uten videre informasjon da det nok finnes andre mulige grunner til at denne feilen kan oppstå også. Hvis du kunne testet en annen maskin på samme nettverk eller samme maskinen på et annet nettverk så ville jo det ihvertfall hjulpet en del med å utelukke eller pinpointe feil. Eksempelvis om dette skjer på maskinen uansett hvilket nettverk du er koblet på så indikerer jo det at problemet ligger i enten fysisk wifi-chip defekt eller evt. et driverproblem. -Stigma Endret 14. april 2010 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå