Gå til innhold

Fjerning av eksamensfag fra vitnemål

JonasAA

Anbefalte innlegg

Er inneforstått med at det er fullt mulig å fjerne fag utenom fellesfagene fra vgs-vitnemålet, såfremt man oppfyller time og fordypningskravene. Hva så med fag man kom opp i eksamen i? For mitt eget vedkommende ønsker jeg å fjerne 1FY og R1, der R1 var faget jeg kom opp i, men har blitt gjort oppmerksom på at muligens R1 ikke lar seg fjerne, grunnet nevnte eksamen. Noen som har mer eksakt informasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tingen er vel at alle skal ha minst én eleveksamen i VG2, og hvis man fjerner den fra vitnemålet kan man tenke seg at vitnemålet ikke lenger oppfyller kravene. Da går man utifra at man faktisk trenger å ha en eleveksamen fra VG2 på vitnemålet, og det er ikke sikkert. Kontakt Udir.

Lenke til kommentar

Jeg kan bekrefte at du kan fjerne fag du har tatt eksamen i dersom du fremdeles oppfyller time- og fordypningskrav etter fjerning. Fjernet selv Fy1 og R1 fra vitnemålet mitt og måtte da ta Bi1, Bi2, S1 og S2 som privatist for å fylle kravene. Jeg fikk da to vitnemål, et førstegangs og et annet. Råder deg likevel til å ta kontakt med fagleder/koordinator på skolen din for å forsikre deg om at reglene ikke er endret fra i fjor.

Lenke til kommentar

Har tatt VG2 engelsk og sosiologi som privatist i høst, og har nå vg3 engelsk og politikk og menneskerettigheter istedet for r2 og 2fy som jeg ville hatt hvis jeg ikke hadd tatt privatisteksamene. Dette må da oppfylle times og fordypningskravet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...