JonasAA Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Er inneforstått med at det er fullt mulig å fjerne fag utenom fellesfagene fra vgs-vitnemålet, såfremt man oppfyller time og fordypningskravene. Hva så med fag man kom opp i eksamen i? For mitt eget vedkommende ønsker jeg å fjerne 1FY og R1, der R1 var faget jeg kom opp i, men har blitt gjort oppmerksom på at muligens R1 ikke lar seg fjerne, grunnet nevnte eksamen. Noen som har mer eksakt informasjon? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Fag du har vært oppe til eleveksamen i kan så vidt jeg vet ikke fjernes fra vitnemålet. Det var i alle fall det en venninne av meg ble fortalt av de som styrer med vitnemål på hennes vgs. Lenke til kommentar
operg Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Jeg ville kontaktet Udir for å få en bekreftelse på at det ikke lar seg gjøre; skolene viser seg igjen og igjen å mangle detaljkunnskap om reglene angående slike ting. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Det er intet spesielt med fag du er blitt trukket ut til eksamen i. Juridisk sett er det ingen bestemmelse som står i veien for at disse skulle kunne fjernes, såfremt du fortsatt fyller vilkårene for å få vitnemål etter fjerningen. Lenke til kommentar
operg Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Tingen er vel at alle skal ha minst én eleveksamen i VG2, og hvis man fjerner den fra vitnemålet kan man tenke seg at vitnemålet ikke lenger oppfyller kravene. Da går man utifra at man faktisk trenger å ha en eleveksamen fra VG2 på vitnemålet, og det er ikke sikkert. Kontakt Udir. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Nei, jeg skal ikke snakke så høyt, jeg, jeg fikk bare min fjernet ved å spørre... :-) Lenke til kommentar
JonasAA Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 Når var dette krikkert? Lenke til kommentar
Rullestein Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Jeg kan bekrefte at du kan fjerne fag du har tatt eksamen i dersom du fremdeles oppfyller time- og fordypningskrav etter fjerning. Fjernet selv Fy1 og R1 fra vitnemålet mitt og måtte da ta Bi1, Bi2, S1 og S2 som privatist for å fylle kravene. Jeg fikk da to vitnemål, et førstegangs og et annet. Råder deg likevel til å ta kontakt med fagleder/koordinator på skolen din for å forsikre deg om at reglene ikke er endret fra i fjor. Lenke til kommentar
Banankak1 Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Låner denne tråden litt. Jeg har gått yrkesfag, og jeg går påbygging til GENS i år, fikk 3 på skriftligeksamen i engelsk andreåret, noe som er veldig dårlig, lurer på om det er mulig å fjerne den, og eventuelt ta noe annet. Lenke til kommentar
Rullestein Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Det er krav om 140 årstimer engelsk for å få generell studiekompetanse. Så det vil si at nei, du kan ikke fjerne engelsk fra vitnemålet, men du kan forbedre karakteren ved å ta eksamen på nytt. Om studiekompetanse: http://www.samordnaopptak.no/info/generell-studiekompetanse/ Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Avenula: De timene har en da fra første klasse? Engelsk på VGII er fordypningsfag. Eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
CannaBanna Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Engelsk VGII er fordypningsfag ja. Men jeg hadde engelskeksamen i første som gikk til helvete. Kan jeg be om å ta den på nytt igjen? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Du trenger ikke å be om noe som helst. Du melder deg opp til eksamen. Det må du gjøre innen fristen det aktuelle semesteret. Stort sett 15. februar for å ta den om våren, og 15. oktober for å ta den om høsten. Lenke til kommentar
JonasAA Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 Har tatt VG2 engelsk og sosiologi som privatist i høst, og har nå vg3 engelsk og politikk og menneskerettigheter istedet for r2 og 2fy som jeg ville hatt hvis jeg ikke hadd tatt privatisteksamene. Dette må da oppfylle times og fordypningskravet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå