twistah Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Hei ! Skulle starte opp maskinen, ingenting skjer. Ingen post fra BIOS, nix, nothing. Ingen lyd fra vifter som starter opp eller noe i den duren. MEN, det er en ledlampe foran som lyser (når strømbryteren bak er på). Jeg prøvde å gå utenom power switch å kortslutte rett på HK, heller ingen oppstart. Skal jeg like godt bestille ny PS eller kan det være noe annet på gang her? Takker! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Godt mulig det er PSU. Men "kortslutte rett på HK" er ikke entydig om du jumpstarter PSU eller HK. Guide for PSU jumpstart: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=158981 Lenke til kommentar
twistah Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 Takk Hårek! Jeg prøvde jumpstart trikset og da skjer det ting. Vifter og disker spinner men ingen BIOS boot. Siden beskriver dette slik: "Disker og vifter spinner, men ingenting annet skjer (inget Power-Good signal)". Hva kan jeg gjøre videre her nå da? Takk igjen ! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Kan fremdeles være PSU. Du kan måle spenningene, eller prøve en annen PSU. Men muligheten for at det er noe galt med HK er nå tilstede. Det er ingen enkel måte å finne ut av slikt, annet enn å bytte komponenter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå